Fordonsminus i kompmallen

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Skulliz »

Nefrums skrev:anledning till att fordon har så höga minus är deras extrema staying power mot skytte.. En 35p rhino tål betydligt mer skytte än en 160p Carnifex, om man bortser från short range melta.
Hur då? För att ta ner monster krävs i regel ofantliga mängder S6+ vapen med AP 3 eller bättre, lägg dessutom till det faktum att kräken ofta har cover så dubbleras mängden skytte de suger upp.

Att smälla 2-3 rhinos första rundan är i regel inga problem... Att plocka ner ETT monster första rundan är i regel omöjligt

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Snot »

Skulliz skrev:
Nefrums skrev:anledning till att fordon har så höga minus är deras extrema staying power mot skytte.. En 35p rhino tål betydligt mer skytte än en 160p Carnifex, om man bortser från short range melta.
Hur då? För att ta ner monster krävs i regel ofantliga mängder S6+ vapen med AP 3 eller bättre, lägg dessutom till det faktum att kräken ofta har cover så dubbleras mängden skytte de suger upp.

Att smälla 2-3 rhinos första rundan är i regel inga problem... Att plocka ner ETT monster första rundan är i regel omöjligt
Jag tror inte vi spelar samma spel :) Jag tycker också en rhino kan ta 234920982 skott utan att något händer, medans en fex dör av lite bolters :P
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Skulliz »

Snot skrev:Jag tror inte vi spelar samma spel :) Jag tycker också en rhino kan ta 234920982 skott utan att något händer, medans en fex dör av lite bolters :P
lol :lol:

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Bronson »

På avstånd så är det nog lite svårare att ta ner monster. Men en rapid fire svärm från valfri troop är livsfarligt för ett monster medans en rhino bryr sig föga.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Arioch »

Rhinos är aphårda! Hårdare än en LR!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Blom »

Arioch skrev:Rhinos är aphårda! Hårdare än en LR!
Då spelar inte vi med samma rhinos :O
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Klus »

blom skrev:
Arioch skrev:Rhinos är aphårda! Hårdare än en LR!
Då spelar inte vi med samma rhinos :O
lol
rhinos dör mot allt, chimeras är lite jobbigare att få i sidan.
Men i slutändan så dör all bil ändå, landraider med hatt är det enda som inte har 100% att stryka med, det som egentligen är dåligt är vehicle-damage charten är att en enda t6 bestämmer allting, ta ett wound, sprängs åt fan eller inte skjuta sin heavy-bolter(som man kanske inte ens har kvar) eller döda med meltaguns.
vore skönare med mindre RNG men det är ju oundvikligt så länge tanks har sina regler.

men på riktigt, rhinos är verkligen vekaste transporten i spelet, hur fan kan man tycka att de är hårda.
de dör mot allting, enda syfte de följer är att man inte kan skada innehållet föränn en runde efter att man pangat skiten.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Michael Carl »

Klus skrev:men på riktigt, rhinos är verkligen vekaste transporten i spelet
som Dark Eldar spelare så har jag ett och annat och invända där ;)

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Silversixx »

Klus skrev:
blom skrev:
Arioch skrev:Rhinos är aphårda! Hårdare än en LR!
Då spelar inte vi med samma rhinos :O
lol
rhinos dör mot allt, chimeras är lite jobbigare att få i sidan.
Men i slutändan så dör all bil ändå, landraider med hatt är det enda som inte har 100% att stryka med, det som egentligen är dåligt är vehicle-damage charten är att en enda t6 bestämmer allting, ta ett wound, sprängs åt fan eller inte skjuta sin heavy-bolter(som man kanske inte ens har kvar) eller döda med meltaguns.
vore skönare med mindre RNG men det är ju oundvikligt så länge tanks har sina regler.

men på riktigt, rhinos är verkligen vekaste transporten i spelet, hur fan kan man tycka att de är hårda.
de dör mot allting, enda syfte de följer är att man inte kan skada innehållet föränn en runde efter att man pangat skiten.
Va?

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Fordonsminus i kompmallen

Inlägg av Skulliz »

Bronson skrev:På avstånd så är det nog lite svårare att ta ner monster. Men en rapid fire svärm från valfri troop är livsfarligt för ett monster medans en rhino bryr sig föga.
Jo det är sant, men det beror inte på att man har rapidfire bolters på kort avstånd utan istället att man når med melta och rapid fire plasma. Och på det avståndet är bilarna ändå i regel lättare att ha ihjäl än monstren.

Skriv svar