Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Rangen är väl också en fördel, att nå oändligt långt är också bra när man har 12-10-10.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Imperial Guard

Inlägg av Skulliz »

Grejen är väl lite den att stora plattor i allmänhet suger.
Man träffar 3 modeller om man slår en hit och motståndaren ställt sina gubbar rätt. Lägg dessutom till cover och hur lätt det är att stunna en bil så finns det bättre alternativ just för själva dödandet.
Det som är gött med medusan är att den både kan jaga landraiders och kanske instagibba en dunder-varg. Å andra sidan så är manticoran grymt mycket bättre på att jaga fordon (beroende på hur man spelar multiple barrage-regeln) och den kan dessutom hota parking-lots den inte ser genom att avfyra en blaffa.
Slutligen så kan man få in fler fler träffar på infanteri med med den och AP4 gör bara märkvärd skillnad när man skjuter på 2+ save saker.

Med andra ord försöker jag säga att mantiocran helt klart är bättre, frågan är om den är så mycket bättre som kompen säger.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Imperial Guard

Inlägg av Serpent »

Manticorans Barrage ger ju dessutom lite svårare att få cover, eller är det alldeles för tidigt på morgonen hos mig?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av ErikJohannesson »

Serpent skrev:Manticorans Barrage ger ju dessutom lite svårare att få cover, eller är det alldeles för tidigt på morgonen hos mig?
Det stämmer, man räknar från blastmarkerns centrum så man måste stå i area-terräng för att få cover-save.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Imperial Guard

Inlägg av Zurken »

Finns bara ett sätt att spela multiple-barrage (du kan lägga plattor på varandra om du får "hit"), det är tydligt förklarat i regelboken ;).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av speedfreek »

Men om man skjuter direktskott blir det som om en enhet skjuter tre frag (men bättre)

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Imperial Guard

Inlägg av Väktaren »

kan en manticore ens skjuta direkt skott, har för mig att de endast kan skjuta som barrage???

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Imperial Guard

Inlägg av Zurken »

Mantikoran kan skjuta direkt (det är bara Griffon och Collosusen som inte kan det), dock är det nog rätt sällan man vill göra så. Kan vara bra mot fordon och man är ju tvungen att göra det om man vill röra på sig.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av speedfreek »

T.ex var tredje slag när det är DoW...
(det borde iaf vara var tredje slag)

Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

Re: Imperial Guard

Inlägg av Blauholtz »

jag provade nyligen på att spela en 30 blob med commisar och 4 powerweapons och jag måste säga att blob minuset är helt okej men minus 1 per powerweapons i enheten är helt överprisat det är fortfarande bara ws3 och styrka3. bägge eldar codexarna och syster codexen får bara -0,5 för sina styrka 3powerweapons och då har de ofta bättre ws3. hur försvarar ni detta.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Skriv svar