Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av LillePer »

Står du inom bolterrange med tillräckligt för att ta ner prinsen så gör motståndaren fel ^^

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Lashkompen skall inte sänkas. Däremot är det möjligt att kompen för fordon bör justeras neråt. Det faktum att alla kör mechat tyder på att det är "för bra".

Falkman

Inlägg av Falkman »

:D
Låter mycket bra. Kör själv en blandning, och man blir lite rädd när man ser alla listor där allt verkligen åker i bilar.

Halvar

Inlägg av Halvar »

n00bn skrev:
PerS skrev:En lashprince med vingar ska inte kompa under 25, de kompar i nuläget 31 borde inte sänkas...
Varför inte? En T5 monstrous creature är inte speciellt tåligt i metat. Det går ju att dra wounds på den genom att boltra.
så tyranids ska inte få så mycket kompminus för det enda de har som kan ge mechat en chans menar du? för lasguns är t5 och t6 samma sak, för bolters (varför nu allt handlar om marines hela tiden?) är det en skillnad dock, men de kan juh inte direkt sätta sig i en mycetic spore och trycka.
Ja' än't bittä'!

Ghurt

Inlägg av Ghurt »

Varför ger MoK -1 på en DP? En till attack är ju inte mycket och spelar man med en DP vill man ju kasta magi med honom. Klarar inte av en enhet i cc, om den inte är minimalt utrustad.
-2 för en DP är också högt tycker inte den är bra alls nästan.
-6 för vingar, är lite lågt enda gången en DP är bra om den har vingar lägg -8 här istället för -2 för att ta DP. Iaf -1 för att ta DP och -7 för vingar.

-1 på aspiring champ för power weapon i en csm squad? 45p för en gubbe med 3A ws4 I4.
Samma sak för plague marine champ.

-1 för lascannon i en enhet som kostar 170p som måste vara statiska för att killen ska kunna skjuta och för att lascannon ska vara värd att ta så bör man skjuta på sånt resten av enheten inte kan skada med S4 bolters.
och borde man inte ge olika mycket minus i grund för hur många det är i enheten?

-17 bara för en andra LR, tycker det är lite, lite? Lite mer kanske man ska få betala. -19, -20? Den första är svår att ta ner, att ha två gör det bara ännu svårare.

Sen tycker jag allmänt att AV borde bestraffas hårdare, att smälla på ytterliggare -1 för varje tank utom de ~3 första skulle inte skada.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Ghurt skrev:...-2 för en DP är också högt tycker inte den är bra alls nästan.
-6 för vingar, är lite lågt enda gången en DP är bra om den har vingar lägg -8 här istället för -2 för att ta DP. Iaf -1 för att ta DP och -7 för vingar.
Instämmer, undrar om inte fotprinsen borde kompa 0 och vingarna -8 till och med.
Ghurt skrev:
-1 på aspiring champ för power weapon i en csm squad? 45p för en gubbe med 3A ws4 I4.
Samma sak för plague marine champ.
Jag trodde också att det var helt ovärt ett tag, tills jag lirade CSM squads med PW-champs på gothcon, kommer dröja länge tills jag åker hemifrån utan dem igen. Eftersom man ändå spelar 10 killar i sina CSM squads kostar han "bara" 30p extra. Champ på PM är helt ovärdeligt eftersom han är den enda som gör skada på riktigt.
Ghurt skrev:-1 för lascannon i en enhet som kostar 170p som måste vara statiska...
Instämmer helt, provade att spela lascannons i marine squads när jag testade gothconlistor. Jag upplever att heavy weapon i CSM squads i regel är bortkastat och laserkanonen är inget undantag.
Ghurt skrev:-17 bara för en andra LR, tycker det är lite, lite? Lite mer kanske man ska få betala. -19, -20? Den första är svår att ta ner, att ha två gör det bara ännu svårare.
Tror minus på raiders ligger ganska bra. Med nr2 i listan har man ätit upp (nästan) 1/3 av poängen på något som visserligen är hårt, men inte så jättebra på att göra skada.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hur blev det med Blight Drones? De finns inte med alls i mallen för CSM utan bara hos demonerna. Ger de inga minus alls hos CSM eller har ni glömt dem? Just nu tolkar jag det som att de inte ger något minus alls, förutom för ev. "för många fordon".
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Fixat.

Ascii

Inlägg av Ascii »

På tal om Blight Drones, hur är det med Blood Slaughterers?

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

På tal om köttbullar.

Chaos bikes, varför ger man minus till glory och khorn icons? Visst kan man summona deamons med dem men bikes i sig suger så mycket röv att det inte riktigt känns som ett problem. Dom är inte direkt SM bikes som kan vara core och har atsknf...

Samma med havocs, skulle man inte kunna få första heavy wepon gratis i komp?

Dessa två enheter känns inte riktigt attraktiva ur spel eller komp synpunkt...

Skriv svar