Ris och Ros Ulricehamns Open III

Moderator: daskad

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Hylander »

Stort tack för en apbra turnering. Riktigt najs med att ha allt på plats och allt tillrätta lagt. Bra rumskompisar också fast snarkpellen Kristoffer kommer jag undvika nattetid i framtiden. Danskarnas närvaro gjorde turneringen bara bättre och roligare.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av refabricated »

Gillade turneringen skarpt och kommer att återkomma!

Bäst var nog maten och det förlåtande schemat. Men det kanske hade varit bra att annonsera "1 timme kvar" och så :)

Ang. missionsen så gillar jag när det e svårt att ta max poäng men ni kanske skall tona ned mängden objektiv till nästa gång.
Ett mission jag velat se länge är ett mission som straffar mängder med scoring enheter, får se om ngn kommer våga plocka upp den bollen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Papa D »

stor tumme upp =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Flogger »

Sjukt roligt som vanligt Felix! Söt tös som kom och smekte en lite här och var och serverade saft, hoppas hon är där nästa gång! Jättegod mat (veg) och härlig stämning :)

Jag tycker dock du borde varit hårdare med tiden. 3tim är ändå 3tim. Hade varit nice om du gick runt och skrek "en kvart kvar, inga nya rundor", hörde bara det en gång av fem så tänk på det nästa gång :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av daskad »

Jag sa det varje gång, men du var färdig de flesta gånger ;) Sen var det 3h15min matcher :D
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

SamuelB
Inlägg: 470
Blev medlem: 16 mar 2012, 10:37
Ort: Jönköping

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av SamuelB »

Bra turnering, hårt motstånd och bra ställe.
Enda är väl att vissa missions hade lite för många objektiv men det är väl bara tycke och smak.
Kommer lätt komma nästa år

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Flogger »

daskad skrev:Jag sa det varje gång, men du var färdig de flesta gånger ;) Sen var det 3h15min matcher :D
Sant, jag wipade mina motståndare snabbt ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Legion
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 apr 2011, 20:40

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Legion »

Inte mitt fel att jag var lite förkyld. Nog därför jag lät en del när jag sov. Varnade kanske lite sent att jag kan bli högljud :roll:
Blir enkel rum nästa gång tror jag.

Riktigt rolig turnering fast jag kom sist ;)
Va bara vissa bord där jag visste att jag inte hade en chans. Som bord 1 mot RW bike arme. Yay
Lite mer strikt när man ska köra matcher o när dom slutar hade inte skadat dock.

God mat o trevlig service.

Imarco
Inlägg: 11
Blev medlem: 12 jun 2013, 21:13

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Imarco »

Hi Guys!

Thanks for a great tournament. I can safely say that it's been the best one I've been to for a long long time! I'm serious, i might just drop danish tournaments all together and just come to the Swedish ones instead :D. I'd also like to give a shout out to all my opponents: Joakim, Per, Olof and Henrik for being so cool to play against. I didn't have a single game that wasn't both super fun and immensely challenging at the same time. Win or lose i hope to play one of you again at the ETC :).
Felix you hoste one hell of tournement. If you do another please post it on the danish forums as well, so we can do this again one day.

Regards

Andy

Nanayaah
Inlägg: 3
Blev medlem: 13 jun 2013, 12:22

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Nanayaah »

Hey

Thanks for a great weekend, and the hardest 40k tournament I've been playing in so far. I learned alot from playing top notch players! And thankfully last tournament with runes of warding :D

The venue was perfect, accomodation, food, beers etc. Its perfect to hold a tournament at a hotel like this.

I will certainly come back next year!

Best regards
Christian
Danish Daemon player

Skriv svar