Ris och Ros Ulricehamns Open III

Moderator: daskad

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av daskad »

Här får ni gärna skriva allt det positiva och allt det negativa som ni hittade på turneringen. Allt från låga bord till stenar i sängen! Ju mer ni skriver ju bättre blir nästa turnering!

MvH
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av LillePer »

Allt är mycket bra tycker jag. Bra missions. Omväxlande med svåra 20-0. Wipe = 15-5 regeln tycker jag är både bra och dålig. Det enda jag vill påpeka är att vissa av borden hade lite väl mycket knasiga LOS blockers. Men det är något m-wolf kanske borde se över till några av borden. (Dock kan du som arrangör iaf se över placering av dem, för man ska inte riktigt kunna gömma 5 prinsar på mittlinjen)

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Boggalogg »

Ber om ursäkt för den där terrängbiten då, Per, men när vi dukade i fredags försökte vi få det så varierat som möjligt mellan borden.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av LillePer »

Be inte om ursäkt till mig. Jag som kunde nyttja det 2-3 gånger. Men det blir lite tråkigt för motståndaren.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Boggalogg »

LillePer skrev:Be inte om ursäkt till mig. Jag som kunde nyttja det 2-3 gånger. Men det blir lite tråkigt för motståndaren.
Ok, ursäkten är tillbakadragen, och du har ett virtuellt långfinger i ansiktet. Ska försöka göra borden sämre för dig till nästa gång ;)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Be inte om ursäkt till mig. Jag som kunde nyttja det 2-3 gånger. Men det blir lite tråkigt för motståndaren.
Ja, trist att wipa dig två gånger ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av Gonka Koff »

Det var en av de bästa turneringarna jag varit på! Jag gillade att bo på plats och lokalerna var jättetrevliga att vara i.
Bjud gärna in Danskarna igen, dom var både sköna lirare och duktiga motståndare.

Missions, det borde varit specificerat om objektiven skulle placeras ut innan eller efter val av sida, och ha med fler där objektiv placeras först.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

gertinc
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 nov 2012, 08:27

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av gertinc »

Hi - and thanks for a really great tournament, the best (and strongest) singles tournament I can remember .-)

The venue was super, the only small criticism I can come up with was some of the the tables has too weird terrain, and the last mission was a little skewed towards drawing by not daring to risk any of the scoring units.

So, even though the Danes took away your prices (grats to Andy and Morten), I hope we are welcome next year, I will look forward to going again.

Best Regards
Jens, danish RW player

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av BLOODLETTERS »

Dåligt av Hylander att bara komma på andra plats med tanke på att de tre som delade rum med Hylander la sig i alla matcher för att det skulle gynna den gamla gubben!
Bästa sängen fick han, ingen som störde han med snarkningar, massa extra öl fick han dricka så han skulle bli glad o dryg och prata om sin "storhet".
Trots detta så blir han bara två och vi andra tre fick komma sist på turneringen! Av de 3000 kr vi blev lovade har jag inte sett ett enda öre...

Bra att en dansk jävel vinner, det gör en riktigt glad!
www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Ris och Ros Ulricehamns Open III

Inlägg av BLOODLETTERS »

Nej, jag bara skojar!
Det var skoj, trevliga människor o god mat samt söta tjejer lite här o där!!

:twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Skriv svar