Ulricehamns Open II Ris och Ros

Moderator: daskad

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av daskad »

Som titeln säger, vad var bra och vad skulle jag kunna ha gjort bättre?(förutom att det inte blir några kort, jag vet men ingen kamera tillgänglig :( )
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av Tirumbar »

Tack för en välorganiserad och trevlig turnering !
Som alltid - service och lokal absolut top !

Grattis till Frigge och Patrik !

+ Hur mycket som helst, typ allt är bra. Hotelet, maten/ölen, folket - hur bra som helst.

- Gärna mer regelboksanpassade vilkor för missions, dvs inte sitta i bilar o scora, inte få använda flygare för linebreaker etc

Tack igen till alla trevliga motståndare och sköna lirare för en trevlig helg med gubbigt nördspelande!
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av daskad »

Tirumbar skrev: - Gärna mer regelboksanpassade vilkor för missions, dvs inte sitta i bilar o scora, inte få använda flygare för linebreaker etc
Bara för du inte vet hur man läser mission packs!
Nej men det kan nog vara en bra idé så man slipper missförstånd och sådant tråkigt!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Lunkan
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 apr 2012, 12:05

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av Lunkan »

Tack för en riktigt bra helg, och grattis till Fredrik och Rickard.

+
Trevlig stämning alltigenom
bra lokal, mat och dryck
bra variation på borden

-
Fortfarande rätt livligt å högljutt i rummet med 5 bord (men förstår att det är nått man får leva med)
Otydliga regler och många ändringar inför och ända fram till start, du är skitschysst och trevlig att ha och göra med Felix, men om du var lite mer bestämmd och klar skulle det gynna alla.

Sen inget minus direkt, men det hade varit fint med fördefinierad teräng på borden.

Jaja, tack iaf. och som sagt en riktigt fin gelg med många spännande matcher och trevligt folk, räkna med att vi kommer igen nästa gång.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av Desertlord »

Hej,

Tack Felix för igen en trevlig turnering i en atmosfär som är avkopplande för sinnet.

Tack också till mina motspelare o grattis ni med Richard / patrik.

Helt sanslöst att det var stenhårt in i sista matchen innan det kunde koras en vinnare.

/Fredrik
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av BLOODLETTERS »

Mycket redan skrivit som man håller med om både när det gäller + och - för turneringen. Så det behöver man inte upprepa.
Här kommer dock lite till:

* Att möta folk från samma förening i 4 av 5 matcher gjorde det till en extra rolig utmaning, tur att de var trevliga de jävla brinnande delfinerna för fyra mot en är annars mobbning.

* Ganska bra variation på arméer. Trevligt att inte bara "bästa" osten dyker upp utan det fanns variation och Necrons och några andra gick vilse på vägen och var inte ens representerade.
Personligen blev det nog sista gången man kör en lista med taktik/strategi tänk för botten placeringar på turneringar börjar svida lite även om man har skoj under tiden, mera spam alltså!

* Grattis till topp 3 och botten 3 det var jämnt hela vägen, både uppe och nere!

* Felix måste lära sig sova ordentligt! Vad är det för ljud du gör när du sover?!

Vi ses nästa gång!
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ulricehamns Open II Ris och Ros

Inlägg av Flogger »

Tack för en fantastisk turnering! Det var riktigt roligt att få spela och träffa er alla!

Saker som var asbra:

Borden! SJUKT snygga och roliga att spela på! Terrängen likaså men den kunde ha varit bättre på vissa bord.
Platsen! Vilket läckert ställe ni har där ute! Jättefint och rymligt och matsalen var ju bara av högsta klass!
Maten! Som vegetarian blev jag dundernöjd!! :)


Saker som var sämre:
Scenarion! Alldeles för få objektiv. Jag gillar bord med 4-5 objektiv som man slåss om, gärna där ett centrerat kanske är värt mer (och då får man ju lite center of attention känsla ändå på matchen) men jag tycker scoring enheter i denna turnering inte var särskilt nödvändiga jämfört med i tex. regelboken. Sedan att flyers är scoring är ju bara kasst.
Flyer restriktioner! Tycker du kunde fokuserat mer på själva problemen där, ska man få ta med två storm ravens eller tre vendettor? Kika på varje armé och se vad problemet är istället för en allmän restriktion på flyers. En poängrestriktion utgår ifrån att allt är korrekt prissatt, och det vet vi ju alla att det inte stämmer.
Terräng! Som sagt, den var snygg men kunde ha varit bättre på vissa bord, särskilt när det kan bli tjöt om vad som är impassable och inte (extremt viktigt när man deep strikar en hel armé).
Warp-Quake! Jag fick spela mot grey knights andra matchen, eller ja, spela är väl att ta i, jag fick deploya 600p allies och resten dog till warp-quake eller till skytte (då det kom ner ensamt eftersom resten mishappat). Fick inte ens deploya armén eller spela spelet. Tråkigt att åka på en turnering och bara få spela 4 av 5 matcher. Den andra 0-20 jag fick var ju spännande och jag kunde manövrera och använda taktikosv. men mot Grey Knights får jag inte ens deploya armén. Jag vet ju nu att jag inte kan ta demoner till en turnering där det finns grey knights, jag vill spela, inte automatiskt förlora för att motståndaren klarar fyra psychic tests. Där kan du säkert hitta någon house rule Felix (tex. att man inte kan placera en mishappad enhet i en warp-quake zon så den mishappar igen, fortfarande osäker på om det ens är tillåtet faktiskt).


Men förutom det så en fantastiskt rolig turnering! Kommer absolut tillbaka nästa år! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar