Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Moderator: daskad

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Jag tänkte kolla med LBK:arna hur deras turnering gick när den har varit nästa helg, om det funkade bra att köra över 2000p med 2 FOC:s finns det möjlighet att vi kör på det. Då blir det antagligen 2250p och samma schema som förra gången!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Katarsis »

Jag skulle inte använda LBKarnas mätsticka för ost om jag vore du. Jag tror att det räcker med att kolla på SO Fall och se hur ostiga de listorna är.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Papa D »

Vill du ha kontrollerat okompat skulle jag köra som Fantasia, 1999 okompat 1 FOC

BTW jag ska fan komma denna gång!!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Det kommer vara med restriktioner, tänkte mest hur spelet blir när man kör 2 FOCs, om det fortfarande flyter på bra och går inom 3h! Det kommer vara restriktioner på bland annat antal poäng flyers man får ha

Roligt att höra att du kommer! Antar att SM inte blir samma helg då ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Blom »

Tyvärr krockar detta med en Sabaton spelning i Norrköping jag blir bjuden på. Så jag missar detta igen :(

Tredje gången gilt lovar jag!*

*Om jag inte gifter mig eller föder barn.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av LillePer »

Blom skrev:
*Om jag inte gifter mig eller föder barn.
Nej sjukt jobbigt att spela 40k med en unge i magen Blom, det förstår vi alla ;)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Sabaton är ju ett bra band, så du får lov att gå att se dem istället ;)

Tänkte också bara påpeka att det just nu är 10 anmälda, så "bara" 20 platser kvar!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

En update om turneringen! (kommer även uppdatera hemsidan med detta, fear not!)

Vi kommer köra 2000p!

Man kommer få använda sig av 2 FOCs.
Men om man vill använda sig av FOC#2 måste man även uppfylla de regler som krävs, d.v.s. 1 HQ och 2 Troops!
Detta betyder även att man får ta 2st Allies FOCs också! Båda måste vara från samma Codex!

Restriktionerna kommer inte vara jättehårda! Men det kommer inte vara helt frisläppt!

Restriktion på flygare antal poäng flygare kommer att finnas! Den kommer antagligen att ligga på 410p för GKs och 400 för BAs, har inte bestämt om det kommer vara samma för Necrons, Orker, Space Marines och Chaos! Anledningen för dessa poäng gränser är att man kan då ta 2 Stormravens utan upgrades eller 1 Stormraven med upgrades, vilket jag tycker är rimligt!

Vi kommer (som det ser ut nu) använda VÄS terrängen igen och vi kommer att använda samma bord som vi gjorde sist (Armagedon borden)

Vi kommer använda mer antal lokaler som vi spelar i, vilket gör att det inte blir lika dålig luft i den stora konferensen som vi spelade i sist!

Det ser ut att bli tight att trycka in 6 matcher så vi går tillbaka på 5 matcher, samma schema som sist!

Mer info kommer!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Hur låter max 2 flygare från varje codex? Känns som 2st är något som alla kan klara av.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Papa D »

2 stormravens e mycket bättre än 2 av nån annan flygare. Kör poäng cap istället..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar