Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Moderator: daskad

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Min egentliga tanke var att ha både FMCs och Flyers på restriktioner, men det är som Flogger säger och jag får därför skylla mig själv att jag var så otydlig!

Denna turneringen håller jag inte för att den ska vara superseriös, utan mer för att folk ska få ha en trevlig tid och göra lite reklam för vårt hotell! ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av LillePer »

Tror som sagt ingen kommer utnyttja det. Jag lär komma med 2 flygande monster ist för 1 men det är knappast det som gör min lista bögbög.

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Tirumbar »

Flogger skrev:Eftersom det varit glasklart i 1-2 månader att FMC inte är begränsade så öppnar det inte alls för otäcka listor då alla redan vet att listor med flera FMC kan komma. Däremot stänger det ute folk som speltestat fram roliga listor. Alltså, 450p FMC är inte ens två kittade demonprinsar i demonarmén, och då inte en enda greater daemon.. (medan orks får spela med 3 dakkajets?)
Glasklart är en upplevelse/uppfattningsfråga, det var "glasklart" för mig att flygare innefattade FMC också eftersom andra turneringar som använt restriktioner på flygare också använt samma restriktioner för FMC's.

Hur som helst inget att tjafsa om nu - vi kastar lite tärning och har kul.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Tirumbar »

LillePer skrev:Tror som sagt ingen kommer utnyttja det. Jag lär komma med 2 flygande monster ist för 1 men det är knappast det som gör min lista bögbög.
Sluta osta Per !
Har du ost-gula Demoner nu istället för Necrons ? :D
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av LillePer »

Tss. De är mest blåa faktiskt ;) och lite grönt. Och t.o.m lite rosa ska målas upp. (Men de gula ostnecronsen kommer också fast under annan regi)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Tyvärr ännu ett avhopp, 19 deltagare så just nu kör jag som standin. Räkna inte med en helt målad armé från mig dock. (Hoppas dock fler anmäler sig)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Tirumbar »

Hoppa inte av !

Alla kommer spela fluff-fluff listor ! "Lovar" !

Stay ! Please stay ! I LOVE YOU - PLEASE STAY !

Mao - sluta hoppa av för fan ! Typ.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Sv: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Flogger »

Tirumbar skrev:
Alla kommer spela fluff-fluff listor
Jag spelar mysig flufflista, inget utan Nurgle mark :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av BLOODLETTERS »

Från hemsidan:

Målningskrav

Det kommer finnas ett målningskrav på turneringen. Figurerna måste vara målade i minst TT standard. Alla omålade eller bara grundmålade modeller dör under deploymenten.

Det bör väl gälla dig också Felix! :twisted:

Om så kan jag tänka mig att möta dig match 3 på lördagen för då kan jag dricka mer öl än vad jag borde, 1457 eller va fan den nu heter, den var mumma i a f. :D
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av daskad »

Hahah! ^^ Det kan du göra vem du än möter ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar