Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Moderator: daskad

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av daskad »

Jag kommer att skicka listorna till de som är med i turneringen samt de jag vet vem det är. Listorna kommer att komma upp för allmän beskådan i början av juli när de ska ha blivit inskickade på ETC
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av Desertlord »

daskad skrev:Jag kommer att skicka listorna till de som är med i turneringen samt de jag vet vem det är. Listorna kommer att komma upp för allmän beskådan i början av juli när de ska ha blivit inskickade på ETC
Tycker det låter som ett bra beslut
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av Flogger »

Hoppas verkligen du har laddat upp med LoS blockers till denna turneringen Felix :roll:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av daskad »

Det är player placed terrain, så ännu mer chans att skydda sig!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av DHettNeck »

daskad skrev:Det är player placed terrain, så ännu mer chans att skydda sig!
Fast fööra gången jag körde det så blev det nog flest golfbanor nånsin ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av daskad »

Nu tycker jag att du är lite negativ ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av Desertlord »

Ju mer jag läser listor ju mer ser jag att jag floppat helt i listbygget. Sedan läste jag deras FAQ också och det blev ännu sämre.

Ses i botten och kyl mycket öl Nu Felix.

Ska bli kul det här
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av refabricated »

På Wettcon så spelades det med player-placed terräng. Visst fanns det många terrängbitar som blockade LOS. Men av nån anledning så hamnade alltid dessa ute på kanter(för att hjälpa gunlines) eller längst bak i hörnen(för att skydda scoring).
Resultatet var att det mitt på brädet inte fanns ngt, alternativt en eller 2 area bitar.

Min åsikt är att player-placed terrain är trist, tar lite extra onödig tid och sällan -> aldrig skapar roliga spelbord. Kan man inte ta hjälp av de första att anlända och sätta upp / fixa till borden? Det tar inte så mkt längre tid att i förväg sätta ut terrängen. Finns säkert många turneringsvana spelare som gladeligen hjälper till med det så snart de anländer. Kan ju dessutom med fördel göras kvällen innan då jag antar att en hel del folk kommer då.

Skall det nu spelas med player-placed så skulle jag rekommendera följande:
- Terräng får placeras över hela brädet. Inte som på wettcon då det bara fick ställas på egna planhalvan. Kan jag sätta losblockers mitt i gunlinens fireingline så blir det nog roligare.
- Terräng måste vara minst (rhino-bredd)'' från annan terräng eller bordskanter. Det är viktigt med bordskanterna så hörn osv inte kan bli helt oåtkomliga. Blir t.ex. rätt bra att kunna sätta in jetbikes i ett hörn som ingen nånsin kan komma in i. Eller deploya en tfc där...

Kan även vara en ide att välja sida EFTER man satt ut terräng men om det funkar vet jag inte...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:På Wettcon så spelades det med player-placed terräng. Visst fanns det många terrängbitar som blockade LOS. Men av nån anledning så hamnade alltid dessa ute på kanter(för att hjälpa gunlines) eller längst bak i hörnen(för att skydda scoring).
Resultatet var att det mitt på brädet inte fanns ngt, alternativt en eller 2 area bitar.

Min åsikt är att player-placed terrain är trist, tar lite extra onödig tid och sällan -> aldrig skapar roliga spelbord. Kan man inte ta hjälp av de första att anlända och sätta upp / fixa till borden? Det tar inte så mkt längre tid att i förväg sätta ut terrängen. Finns säkert många turneringsvana spelare som gladeligen hjälper till med det så snart de anländer. Kan ju dessutom med fördel göras kvällen innan då jag antar att en hel del folk kommer då.

Skall det nu spelas med player-placed så skulle jag rekommendera följande:
- Terräng får placeras över hela brädet. Inte som på wettcon då det bara fick ställas på egna planhalvan. Kan jag sätta losblockers mitt i gunlinens fireingline så blir det nog roligare.
- Terräng måste vara minst (rhino-bredd)'' från annan terräng eller bordskanter. Det är viktigt med bordskanterna så hörn osv inte kan bli helt oåtkomliga. Blir t.ex. rätt bra att kunna sätta in jetbikes i ett hörn som ingen nånsin kan komma in i. Eller deploya en tfc där...

Kan även vara en ide att välja sida EFTER man satt ut terräng men om det funkar vet jag inte...
+1
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Ulricehamns Open IV Live Uppdatering

Inlägg av Desertlord »

Håller med ovanstående talare.

Har varit på en turnering när man placera ut terrängen själv och allt landa på hög varje gång.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Skriv svar