Summerfight Missions

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Desertlord »

patrik thoren skrev:
Desertlord skrev:Hur funkar Grey Knights "Grand strategy"

Blir en 1D3 units scoring eller contesting ?

De blir contesting! :mrgreen:

Trevlig helg putte
Tack tack
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Poet »

Återigen tar jag upp detta.. FÅR BÅDA PARTER SPELA LIKA MÅNGA TURNS??? Står att spelet tar slut vid wipe.. Det är smått efterblivet om motståndaren gick först å suicide chargar för att player 2 inte ska få spela sin sista turn.

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Summerfight Missions

Inlägg av patrik thoren »

Poet skrev:Återigen tar jag upp detta.. FÅR BÅDA PARTER SPELA LIKA MÅNGA TURNS??? Står att spelet tar slut vid wipe.. Det är smått efterblivet om motståndaren gick först å suicide chargar för att player 2 inte ska få spela sin sista turn.

Du skall få ett svar senast onsdag denna veckan!

Med vänlig hälsning
Putte :mrgreen:

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Summerfight Missions

Inlägg av patrik thoren »

Poet skrev:Återigen tar jag upp detta.. FÅR BÅDA PARTER SPELA LIKA MÅNGA TURNS??? Står att spelet tar slut vid wipe.. Det är smått efterblivet om motståndaren gick först å suicide chargar för att player 2 inte ska få spela sin sista turn.
Ja båda spelarna skall spela lika många turer!

Putte :mrgreen:

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Hylander »

En liten tanke med mission ett. Om man slå samt skjuta sönder objektiv så känns det för bra att börja.

Man bankar sina egna två också skjuter man ut minst ett i motståndarens zon. Vips så har man 6-0 vilket är ointagligt för motståndaren (eller nja max 7p kan han/hon få). Det känns långt från omöjligt att fixa detta eftersom man själv sätter de två objektiven i motståndarens zon/halva vilket gör den lätta att sätta väl synliga. Troligen med lite vettigt skytte så kan man nog plocka 3-4 objektiv runda ett rätt fort.

Kanske värt att se över första missionet en hel del.

Jag skulle föreslå att man skall hålla objektiven på sin sida, inte förstöra dem. Motståndaren kan banka sönder objektiv på andra sidan (ej hålla dem och ej skjuta dem) och få poäng för det. Mitten skall bara hållas. Något åt det hållet kanske.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Hylander »

Funderar lite på mission 5 och att objektiv kan försvinna kan ju innebära att om många objektiv försvinner så blir det svårt att vinna med mer än bara de poäng som fås på linebreaker, slay warlord first blood samt eventuella fast. Lite tråkigt att kanske slumpen gör att man inte kan ta mer än, i värsta fall, 13-7. Objektiven som scattrar av kanske skall deepas in igen eller dylikt. Jag hade gärna sett att man så brädet som insidan av en boll så att de kom in på motsatta sidan istället ;). Fräckt nog men inte förstörande.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Jony »

Primärt Uppdrag:
I det här uppdraget skall du slå sönder objektiv. Placera ut 5 objektiv, 1 i mitten av spelplanen och 1 i motståndarens deploymentzone och 1 i motståndarens table-half. För att slå sönder objektiven måste du vara basad med objektivet. Objektivet har en statline Ws 5, T 7, 2 W o 3+ Sv. Objektivet kan ej slå tillbaka samt man kan charga dem. 2vp/st.

Är det inte bara närstrids attacker som fungerar på dem? eller så förstod jag det som iaf.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Hylander »

Jony skrev:Primärt Uppdrag:
I det här uppdraget skall du slå sönder objektiv. Placera ut 5 objektiv, 1 i mitten av spelplanen och 1 i motståndarens deploymentzone och 1 i motståndarens table-half. För att slå sönder objektiven måste du vara basad med objektivet. Objektivet har en statline Ws 5, T 7, 2 W o 3+ Sv. Objektivet kan ej slå tillbaka samt man kan charga dem. 2vp/st.

Är det inte bara närstrids attacker som fungerar på dem? eller så förstod jag det som iaf.
Aha. Ja då missade jag lite. Fast då kommer väl en annan problematik: Båda spelarna kommer väl med rätt stor sannolikhet banka sina två egna objektiv (även om endast HQ kan lösa det.) Det enda som då spelar roll är mitten samt secondary vilket ger ca 5p diff max. Det känns också som att charga mitten gör den som börjar med en 6" charge, jag antar en vanligt gående snubbe.

Hoppas jag inte missat något nytt nu :D
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Summerfight Missions

Inlägg av Joakim »

Fast är det bara HQ som kan göra det så suger det ju att ha st3?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Summerfight Missions

Inlägg av Flogger »

Joakim skrev:Fast är det bara HQ som kan göra det så suger det ju att ha st3?
Ja sådana HQn bör man inte ha
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar