Ris och Ros

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Ris och Ros

Inlägg av patrik thoren »

Precis som tråden säger!

Tack än en gång alla deltagare för en riktigt trevlig helg i banjo-land.

Mvh
Putte

JayNil
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 nov 2012, 00:48

Re: Ris och Ros

Inlägg av JayNil »


Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros

Inlägg av Hylander »

Stort tack till M-wolf som, i vanlig ordning, gör ett toppen arrangemang!

Ros:
Tja det mesta. Alla detaljer och viljan att vara bästa arrangörerna.
Terrängen verkar bli bättre och bättre ( antar ni bygger till ny... )
Schema. Gött med rimlig söndag!

Ris:
Större delarna:
Kräv förbetalning, så minskar avhopp och glädjeanmälningar.

Detaljer:
Riktigt te kanske? (Påminn mig så kan jag hjälpa till att fixa med sådant)
Bolagsöl (jag kan tänka mig att pröjsa 20-25 pix för ölen om det är flaska och av lite bättre sort)


Stort tack för ännu en toppen turnering och tack till alla spelare som tar sig tid att komma och lira!
/Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Ris och Ros

Inlägg av max_elmgren »

Ris:
Jag hade gärna sett att det fanns lite kvällsmat på kvällen, för jag blev rätt hungrig båda kvällarna, nån macka typ. Middagen är ju ganska tidigt om man är vaken lite längre.
Håller med per att lite finöl hade vart gött alla kommer inte från landet!
Lite ölspel typ beerpong hade varit skitkul.
Sovsalen var kall!

Ros: det däringa death match spelet var kul på fredagen så.man hade nåt att göra, asnice med bastu då.också. Sen behöver man.väl.inte säga att det är den turneringen.jag helst av allt åker till.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Ris och Ros

Inlägg av refabricated »

Ros:
Underbart arr! Allt verkar klaffa och sket sig ngt mindre så löstes det snabbt och fint.
Bra terräng, såg inga bord där jag tänkte att där vill jag inte lira.
Softa med nån öl under spelet e nice, i synnerhet när folket kan sköta det hela.
Mat mot best painted/sportsman == win

Ris:
Kräva förbetlning är nog en bra ide.

Övrigt:
Trodde 3h på 2000 skulle kunna ställa till det. Men det verkar ha funkat :)

Andra turneringar 2012 får anstränga sig för att komma över denna ribban!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Ris och Ros

Inlägg av bolterochkniv »

Ros:
-servicen och den fina stämningen, att M-Wolf är måna om att styra ett bra arrangemang är uppenbart, tack för det!
-kompen verkar ha fungerat! alla listor jag mötte var lagom hårda och hade kul variation, även gentemot sånt man mött tidigare.
slapp dock möta både necrons och demoner som det väl brukar klagas mest på.
-terrängen var schysst, med några undantag (se ris)
-systemet med best painted/sportsmanship fungerade bra

Ris:
-4 matcher på en dag är lite för mycket imo, fattar om folk vill hinna hem på söndagen, men då är det najsare med 4 matcher tycker jag. blir lite hetsigt att klämma in fyra.
-vissa av borden hade lite väl mycket terräng, speciellt enorma LOS-blockare. det behöver inte vara öppen skottlinje hela tiden, men vissa bord var helt enkelt lite för gyttriga.
-måste tyvärr säga att priset var aningen högt. en hundralapp billigare hade varit mer rimligt.

med det sagt så vill jag tacka arrangörer och deltagare för en kul spelhelg!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Re: Ris och Ros

Inlägg av Ynick »

Ros:
Ett helt underbart arrangemang. Så som ni skämmer bort oss med all service ni fixar kan jag inte tänka mig att det finns någon annan turneringen som kan erbjuda. Mat och servering av dryck är helt underbart.
Terrängen är jättebra, bra variation på borden.
Bra med tid och skönt att det bara är en match på söndag så man kommer hem så att regeringen inte blir helt förbannad på att man är borta hela helgen :roll:
Jag gillade de lite udda scenariona också. Mer sådant på turneringar :wub:


Jag vill inte ge något ris för jag tycker egentligen inte att det fanns något att klaga på. Däremot så vill jag ge lite konstruktiv kritik i stället.

Som andra har sagt så vore väll betala i förväg vara bra. Så att det blir betald=anmäld.
Möjligheten att köpa någon macka eller något liknande på kvällen hade inte varit fel.
Utöka kiosken med något salt typ jordnötter, chips eller likvärdigt.
Slopa 20-0 systemet (personlig uppfattning och något som vi inte skall ta upp här)
Högtalar system så Putte inte behöver skrika sig hes för att vi sladdertaskor skall lyssna.

Jag vill tacka arrangörer för ett helgrymt arrangemang, tack även till Otto som var så chivalersk och lånade ut sovsäck till mig. Vill även tacka mina motståndare för alla matcherna.
Fler sådana här turneringar så en så gammal man som jag kan åka iväg på :ugeek: :wub:

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Ris och Ros

Inlägg av Boggalogg »

Eftersom många påpekat anmälningar/betalning ska vi diskutera detta till nästa gång. Även det här med kvällsmat kommer tas upp då
Precis...
Hylander skrev:Riktigt te kanske? (Påminn mig så kan jag hjälpa till att fixa med sådant)
Bolagsöl (jag kan tänka mig att pröjsa 20-25 pix för ölen om det är flaska och av lite bättre sort)
Ska ta oss en funderare kring detta till Summerfight
max_elmgren skrev:Sovsalen var kall!
Satans-apa-nära-döden-kallt, eller så man kanske överlever om man vet om att det är lite kyligt så man tar den tjocka sovsäcken? Bara så vet, och då kommer det med i infon till nästa år. Om vi blir kvar på samma ställe, vill säga...
bolterochkniv skrev:-4 matcher på en dag är lite för mycket imo, fattar om folk vill hinna hem på söndagen, men då är det najsare med 4 matcher tycker jag. blir lite hetsigt att klämma in fyra.
-vissa av borden hade lite väl mycket terräng, speciellt enorma LOS-blockare. det behöver inte vara öppen skottlinje hela tiden, men vissa bord var helt enkelt lite för gyttriga.
-måste tyvärr säga att priset var aningen högt. en hundralapp billigare hade varit mer rimligt.
Antal matcher har diskuterats sen vår första turnering, och det här är faktiskt det alternativ vi fastnat för då det får anses vara minst illa.
Att det är mycket terräng på borden, och framförallt kanske stora LOS-block, är något vi faktiskt jobbat mycket för att få, då vi anser att det många gånger saknas.
Priset kan vi tyvärr inte göra så mycket på, vi har kostnader på lokalen, maten osv. Alternativet är att minska antalet eller storleken på priserna, men det vill vi helt enkelt inte göra.
Ynick skrev:Utöka kiosken med något salt typ jordnötter, chips eller likvärdigt.
Högtalar system så Putte inte behöver skrika sig hes för att vi sladdertaskor skall lyssna.
Ang nåt salt har vi haft lite sånt tidigare (chilinötter), vet inte om/varför det saknades nu.
Högtalare finns, den fungerade utmärkt förra året. Kan vara så att den antingen inte fungerade nu, att Putte glömt att det fanns, eller helt enkelt inte begrep hur den fungerar

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Ris och Ros

Inlägg av Apocswe »

Vill även jag tacka för ett underbart arrangemang, jättetrevliga motståndare och skitroliga matcher. Mitt första GW, men defenitivt inte sista.

Ros:
Att ni gör det ni gör... Helt underbart att ni orkar med allt det arbete som det innebär o göra en sådan här turnering.

Ris:
Nån form av kvällsmat på lördagen som tidigare påpekat vore inte dumt

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Ris och Ros

Inlägg av egge »

Ris:
-Kassa regler. Finns inget bra med dem alls.
-Kall sovsal. Blir man bara påmind om det nästa gång så bör det lösas bra.
-4x2000 pts matcher på en dag. Minst illa är rätt. Det är tungt men samtidigt så blir det inte att man dricker mycket på kvällen senare så man är pigg på söndagen och fit for fight. Men man är sjukt mör sista matchen på lördagen.
-Inget pingisbord? Sjukt meningslöst att packa med racket med mig.

Ros:
- Mycket bra terräng. Att det finns en sådan bra uppdelning med impassable, skog, ruiner och LOS block på turneringen gör nog att terrängen på denna turnering är den bästa jag spelat på.
-Mycket priser. Alltid kul och precis som det skall vara.
-Komp. Mycket jäkla bra att ha. Gott jobbat! Givetvis skall Nids ha högre i komp om de inte har en tervigon 8-) men annars är det gott. Jag tar hellre och blir straffad utav komp (oavsett om det är fel eller rätt) än att bli tagen i baken på grund utav att motståndaren har senaste mupp-sak som senaste codexet har.
-Maten, folket och alla hjälpare.
-Mickes lottningssystem. Snart måste vi betala han för att skall uppgradera det till korrekt kodning för att finputsa det.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar