Utvärdering GW

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Utvärdering GW

Inlägg av Jimmy Johansson »

+ Mission, kul med annorlunda räknesett för contesting (även om det kanske var lite förvirrande). Gillade det trots att min armé inte gynnas direkt (MSU).
+ Serverad mat är underbart!
+ Lokalen var riktigt bra, eventuellt var det lite kallt i källaren på natten, men men.



Kortfattat: Allting var perfekt ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Boggalogg »

Som Jimmy precis gjort, kanske fler kan komma med synpunkter på helgen som var. Vi är jättetacksamma för all feedback vi får, så att vi hela tiden kan bli bättre. Alltså, skäms inte för att skriva något negativt - då vet vi vad vi kan förbättra!

Tack på förhand, och tack alla som var med och gjorde helgen till vad den blev!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av speedfreek »

Jag som inte var där, men var nyfiken på hur det gick, som man alltid är när det är en turnering med en massa folk man känner och man inte är där själv, saknade någon form av uppdateringar på forum eller blog.

Men det tycker jag vi ska skylla på Egge, inte på er... ;P

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Hylander »

Och precis som Jimmy så är jag ruggigt nöjd med arrangemanget.

Saker att förbättra då?

Tja personligen hade jag hellre lagt 20 pix på en öl som var bolagsköpt istället för en från tyskland. Jag kanske bara är kräsen ;)

Jag vill också se att fler från Mwolf spelar.

Jag skall verkligen försöka hitta fler saker att gnälla på men jag har inte riktigt Egges fantastiska gnäll förmåga...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Boggalogg »

Husak skulle spelat egentligen, men droppade av då MC blev sjuk och vi blev udda antal.

Ang ölen ska vi ta en funderare kring den biten.

Och eftersom Egge skötte lottningen fanns det helt enkelt inte tid för honom att blogga samtidigt

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Utvärdering GW

Inlägg av speedfreek »

Då skyller jag allt på dig istället!

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Silvertejp »

Uppdragen var överlag bra, förutom KP/VP uppdraget där du kunde välja terräng som LoS blockade. Blev väldigt statiskt.
Serverad mat på konvent är himla najs
BORDEN! Terrängen på en del bord är lite muppig, spelade på ett bord där det stod en los block som täckte hela mitten den var säkert 24" bred. Fast det spelar ingen roll när man har avlastningsytan bredvid bordet, älskar att kunna ställa mina gubbar nånstans utan att behöva oroa sig för att de ska ramla ner.
Lokalen var bra, föredrog den förra GW lokalen, men absolut inget fel på den vi var i nu.
Jag personligen hade kunnat tänka mig en 6e match på söndagen men förstår om M-wolfarna inte vill plocka undan senare på kvällen.
Bra priser i kiosken
Gratis Kaffe!

Vi ses på Summerfight!

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Utvärdering GW

Inlägg av theWatchman »

Silvertejp skrev:Uppdragen var överlag bra, förutom KP/VP uppdraget där du kunde välja terräng som LoS blockade. Blev väldigt statiskt.

BORDEN! Terrängen på en del bord är lite muppig, spelade på ett bord där det stod en los block som täckte hela mitten den var säkert 24" bred.
Ja spelade just det missionet på just det bordet med den LOS-blockern.... det var faktiskt riktigt boooring.
Övrigt gällande missions var det lite väl rörigt och jag gillar inte allt outscoringreglerna.

Annars var allt med Konventet toppen precis som vanligt! Hejja M-wolf!!

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Gibber »

Min första GW och jag är riktigt nöjd! Toppen!

+ Uppdragen va roliga o med lite twistar. En del förtydliganden kanske skulle behövts för folk som inte spelat jättelänge. "3ed skogar" tex.
+ Lokalen va riktigt trevlig. Som sagt, lite kallt på natten man annars fint.
+ Riktig mat är suveränt! Kaffeservering vid border är bara lyyyyx! :)
+ Rundpingis!

- 4 matcher i rad. Det är tungt, men det är fortfarande bättre än två st på söndagen. Speciellt när man är på landet.

Bilder, mer kommentarer och en utvärdering finns eller kommer upp på bloggen
http://www.norderi-dekadens.se
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Utvärdering GW

Inlägg av Gonka Koff »

Jag var ju inte heller med, men jag håller med Speedo om att rapportering är kul för oss hemmasittare. .. och apropå det ... - var har ni postat den kompletta resultatlistan? ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar