Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av patrik thoren »

Vi på M-wolf vill tacka alla deltagare för en riktigt trevlig helg tillsammans.

Har du/ni några saker som bör ändras eller förbättras så skriv det.

vi vet att det med duschar skall lösas till nästa gång.

Det som var extra duktigt av er var att det för första gången inte var någon som glömde kvar saker hos oss.

Än en gång stort tack från oss på M-Wolf.
Putte, Bogg, Strand, Husak och Berg

Pellesvall
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 maj 2018, 18:06

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av Pellesvall »

Tack för en trevlig helg! Bra ordnat som vanligt!

+ lokalen var bra att spela i. Bra ljudisolering och gott om plats tyckte jag men ändå nära till de andra som spelade så man kunde tjöta lite med dem.
+ god stämning
+ jag tycker missions var kul och bra. En del klagade på randomeffekten av d3 korten mm men jag tycker generellt att det där med hemgjord lek och fem på hand, möjlighet att köpa nya för CP mm var tillräckligt för att göra det till en fråga om skills till största del.

- jag saknar fortfarande terräng på en del bord. ”Hela skogar” och täckta ruiner är helt klart rätt väg att gå, men några ”LOS-blocker” ni har är helt meningslösa nu när en antenn kan skjuta en svans med full kraft. Fler av de där feta ruinerna ni har några av skulle sitta fint!

En tanke är att spela Win-draw-loss istället för 20-0. Då skulle IH-spelaren som ser att han krossar nybörjaren med sin flufflista kunna tagga ner lite, låta matchen pågå vilket skulle lära den andre mer och vara roligare. Nu behöver han krossa för att samla 20-0 om han vill vinna turneringen och det kan ju vara lite de-moraliserande.
Men det kan finnas nackdelar med det också så det tål att tänka på.

Ses till sommaren!

Gmats
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 jul 2009, 10:23

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av Gmats »

Mycket trevlig turnering, arrangörer och spelare.

+ Bra löst med kiosken( hoppas alla betalde sin beskärda del ).

+ Väldigt smidigt att ta sig till turneringen kommunalt( från GBG ).

+ Smidigt att övernatta

- Vissa bord hade sämre LOS blockerare.

/Gast Mats

Björkman
Inlägg: 43
Blev medlem: 10 sep 2014, 19:29

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av Björkman »

Mer än det jag brukar säga om gamers, sååå
+ kort biten va guld!
+ inget politik snack regeln

Sen har jag inte negativa bitar alls.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av fauh »

Pess

+ Terrängen var hemsk på många av borden där det var mer eller mindre omöjligt att gömma saker större en en 5:a scouts. Rulingen kring skogar hjälpte men borde fortfarande uppdateras till 8:e editionen. Sen borde man nog fundera på hur man sätter upp terrängen, var mycket skogar i kanterna på brädet, men det är inte där det behövs Line of Sight blockerande terräng, det behövs i mitten.
+ Priset - helt ärligt så tycker jag att det är ganska dyrt för vad man får... samtidigt som jag tycker att ni arrangerar skitbra turneringar! Kan vara så att det hade varit bättre uppslutning om det inte kostade skjortan!
+ Inget wifi i lokalen

Pannkaka

+ Riktiga missions och inget ITC trams!
+ Gött med att ha bra med plats och bra luft i lokalen.
+ Alltid lika mysigt med en redig M-Wolf turnering
+ Kiosk och öl!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend Winter 2020

Inlägg av Hylander »

Pannkaka med sylt!:

Lokalen: Riktigt bra för att spela i och ljudet gjorde det klart bättre än en gympahall.

Maelstroem: Gillar att korten finns med. Om det är via ETC stilen eller ITC stilen på mission kvittar bara kort är med.

Folket: Spelarna och arrangörerna. Inte den mest kompetativa turneringen utan med ett fokus på att ha en trevlig helg ihop. Det är lätt att snegla på bastun och badtunnan under summerfight men stämningen finns där åtminstone!

Folket II: Att Gotland och Ungdomarna dök upp. Alltid kul med lite nytt folk som hälsar på.



Da Golden Shower!:

Lokalen: Ligger lite off så vill jag sova där så blir det lite sådär med käket/hygienen.

MIsssions: Lägg inte tid på att slumpa missions och stoppa upp allt. Slumpa gärna innan turneringen men släpp allt vid uppropet. Sparar tid.

Terrängen: Finns bra med terräng men den har en edition eller två på nacken. 8e behöver rätt mycket terräng och de borden jag spelade på saknade ofta ruiner. Låna gärna in lite.

Mattor: Detta är såklart dyrt men jäkligt najs.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar