Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av patrik thoren »

Vi på M-Wolf vi tacka alla som deltog i helgens turnering.
Vi märkte att det flöt på och alla hade roligt samt att ni var väldigt måna om er egen trivsel och de önskemål som vi hade till er.
Ni som deltog skötte skuldsedeln för godis/läsk samt egenstädning på ett exceptionellt vis.

Har ni några funderingar eller det som var bra, mindre bra eller det som var obra skriv gärna ner det så vi kan kanske fixa till det även bättre nästa gång vi ses.

Med vänlig hälsning
Putte, Bogg, Husak´s, Berg, Strand och Mattias. :mrgreen:

WAAAAGH!

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Spell Familiar »

Ris: Det enda riset på den här turneringen kom till stroganoffen!

Ros: Maten! Suppergott allt, särskilt spagetti och köttfärssås.
Bastun, skönt att det löste sig till slut och att vi kom upp till wohoping 108 grader.
Bara kärlek!
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Youndi »

Ja jag har ju varit med och arrat förut i betydelsen bära bord och svabba golv men då det här var min första turnering jag spelat vill jag rikta ett särskilt tack till våra gäster och speciellt mina supertrevliga motståndare.

/Strand

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Michael Carl »

Det enda negativa jag har att säga är att jag klart föredrar 4+1 matcher istället för 1+3+1.

Men i övrigt var allt lika fantastiskt som vanligt.

Användarvisningsbild
testuser
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 apr 2010, 21:41
Ort: Halmstad

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av testuser »

+1 på vad MC sa!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Hylander »

Kram på er som arrade och alla som spelade!
Jag hade en TOK-bra turnering som vanligt.

Jag var tveksam till 1+3+1 men mig kvittar det nog då jag ändå oftast åker upp på fredagen. OM man har 1+3+1 så kanske man kan försöka börja säg kl 0900 på lördagen så man får lite mer samkvämstid på lördagskvällen?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Robinmtb »

Ros: Jag tycker att det var väldigt bra med 1+3+1. God mat, fina lokaler och bra kiosk. Vuxendricka uppskattas! Skoj med scatter objective missionet :)

Ris: Det var lite knepigt att komma in i lokalen för oss som bodde annorstädes, då dörren var låst och nästan ingen hörde oss banka (tack Edvinsson :D ). Det var väldigt mycket LOS-blockers på i stort sett alla bord. Hade gärna föredragit en bättre mix av öppna-/terräng-bord.

Tack för en mycket bra arrad och väldigt trevlig turnering!

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Trulsante »

Tack för en trevlig helg, både till arr och till medspelare!

Jag tycker det var mönstergillt med 1-3-1. Gillar luft mellan matcher och att inte behöva stressa och 4 matcher på en dag tycker jag är botten. Håller dock med Hylander, börja gärna tidigare på morgonen lördag så att man kan hänga mer på kvällen! Att spela 40k är kul, men att umgås utan random charge length (och nakna i bastun) är lika kul!

ÄLSKAR att det bara var CAD och inga named characters. Perfekt om man är ny i gemet och slippa alla påläggsregler som karaktärer och formationer innebär. Sedan kan man tycka vad man vill om en del listor och hårdhet, jag är ändå mycket nöjd med balansen som var - det vittnar de tajta poängen om i sluttabellen.

Tack återigen för föredömligt förnämligt arr!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av max_elmgren »

ROS: Bästa Gamers Weekend hittills, kanske för att jag hamnade på bästa placeringen hittills på ett GW.
Kompen funkade verkligen bra eftersom det var jämnt i resultatlistan från plats 24 till plats 5 var det 19 poäng, ganska ballt.
Därför blir ett tack riktat till Sub-kompgruppen också som då måste gjort ett bra jobb.

HAR INGET RIS! =)

War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av War_Cry »

Mycket trevligt GW!
Bra jobbat av arr och ett stort tack till alla medspelare!

Kompen funkade bra , det visar ju resultatlistan.
Jag gillar 1+3+1 men vi kunde ha börjat lite tidigare på lördag.

Men tack för den här gången och på återseende.

Skriv svar