Gamers Weekend 2017 27-29/1

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Serpent »

Är det okej att jag förgnäller lite redan nu? Så jag är uppvärmd tills de kommer, menar jag?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

KaptenFunck
Inlägg: 51
Blev medlem: 10 mar 2016, 08:38
Ort: Örebro

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av KaptenFunck »

Hur fungerar det med subkompen? Jag blev ju sänkt till 16, måste jag då göra om min lista eller spelar jag den som den är o bara får mindre poäng?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av fauh »

Har du inte fått info ifrån arr om att du måste göra om din lista så bör det vara OK. (Helst ska ju sånt sägas liiite tidigare än dagen innan turneringen också)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Serpent »

Jag antar att du spelar med komp16. Det var mallkompen som var 17-20. Som du ser har en 18-lista höjts till 21 (Tomas Tyranider). Hur den listan fick plus förstår jag inte, men de kanske vet hur hans Neurothrope slår på sina "to Hit"... :roll: :shock:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av fauh »

Sämst necronlista och lägst komp :cry: Ser det som ett tecken på att Kjelle hatar mig :roll:

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Serpent »

fauh skrev:Sämst necronlista och lägst komp :cry: Ser det som ett tecken på att Kjelle hatar mig :roll:
Kjelle hatar Night Lords också, bara för att vi är arga emos jämfört med hans konstant ledsna Raven Guard-emos...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Spell Familiar »

Jag måste säga att jag är ganska nöjd med subkompen. Tycker det blev rätt och rimligt.
Bra jobbat Kjelle och Co. Fast boggs TFC hör kanske inte hemma på 19 utan snarare 17. Men det är mitt enda klagomål. Har SM blivit sämre liksom?

Fråga: kommer bastun att vara operativ. Jag vill basta. Gärna flera gånger om dagen!

Och till sist vill jag instämma i Hylanders lilla sång: öl öl öl öl öl öl
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av fauh »

Spell Familiar skrev:Jag måste säga att jag är ganska nöjd med subkompen. Tycker det blev rätt och rimligt.
Bra jobbat Kjelle och Co. Fast boggs TFC hör kanske inte hemma på 19 utan snarare 17. Men det är mitt enda klagomål. Har SM blivit sämre liksom?

Fråga: kommer bastun att vara operativ. Jag vill basta. Gärna flera gånger om dagen!

Och till sist vill jag instämma i Hylanders lilla sång: öl öl öl öl öl öl
Vad menar du? Mötte 2 st i en match på SM och de två snittade bara typ 30 wounds per turn.

Robinmtb
Inlägg: 56
Blev medlem: 06 dec 2015, 21:28

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av Robinmtb »

Är det vanligt att man med subkomp flyttas mer än en kompnivå? Är ganska ny till det här med turneringar och så :)

Flyttar man så mycket pekar väl det på att något borde ändras i kompmallen? Det är ändå rätt stor grej att få 2-3 gratis VP tänker jag.

Har jag förstått rätt att Subkomp är till för att kompa det urval av arméer som kommer, utöver det jobb som kompmallen redan gjort? För då känns det som att +- en komp nivå borde räcka.

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 2017 27-29/1

Inlägg av mtz »

Subkompen har inte tagit någon som helst hänsyn till mallkompen.

Så gör du t.ex en riktigt kass lista som inte är det minsta malloptad kan den mycket väl hoppa några steg. Och sen är det ju inte helt säkert att dom som gör mallen och dom som subkompar tycker saker är lika hårda.

Skriv svar