Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av patrik thoren »

Tack alla ni som kom och gjorde Gamers Weekend 2016 till en riktigt trevlig helg.

Jag, Bogg, Husak, Berg, Otto, Johannes och Mattias hoppas att ni hade en trevlig tillställning och hoppas på återseende inom kort.

Skriv gärna om det var något ni vill ha ändrat på eller var piss eller pannkaka

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av fauh »

Ingen fint formaterad punktlista men allmänt bara kul turnering - riktigt mysig stämning. Nice med käk på stället och så. Bra och roliga missions med fina bord -en grej med borden dock. Hade varit skönt att ha lite mer "jämna bord" typ varje bord har någon vettig losblock, nån ruin och en del skog. Vissa bord var helt omöjlig att spela skytte arméer på och vissa var helt omöjliga att gömma något större än en Marine på. Jag gillar er terräng skarpt och tycker det är Nice att ni har teman på borden men kanske ska man ta en koll över hur den ser ut så att borden är iallafall lite jämna. Detta lite hur terrängen ställs upp också - såg en del bord där det var lite så " varför väljer man inte alltid den här sidan?"

Sen snackade vi ju om upplägget med 4 matcher och det ska ju ändras - sista matchen var det många som började skita i sin match för man var trött och bara ville gå och lägga sig i ett hörn någonstans och dricka bort minnet den där 20-0an... eller det var bara jag kanske? Detta kombinerat med att det var det "jobbigaste" missionet med tv team och olika valörer på objektiven.

Jag tyckte det var kul med lite roliga priser och inte bara top 3 + bp. Även riktigt trevliga arrangörer som höll igång skiten bra. Nice med ölen - jag vet att inte alla arr gillar alkoholintag men jag tror det hjälper stämningen som fan och de flesta sköter ju sig. Mer barer på turneringar!

Sista minuset var att det var så jävla kallt på golvet. Borde definitivt gått ut bättre information om att det var inga skor på stället och att man skulle ta med sig! Jag läste infon ett par gånger och missade det fortfarande. Kanske mitt eget fel. Kanske en checklista på vad man ska ha med sig till nästa gång! (Armé, codex, printad lista, inneskor/tofflor)

Nu kanske det lätt gnälligt men allt jag inte tog upp är det som var Nice!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Hylander »

Stort tack till Arret och spelarna!

Som vanligt var det en toppenhelg.Extra najs i år med kortspelandet på fredagen vilket då gav lite fler folk att tjöta och svinga en bägare med på fredagen. Jag tror det är helt rätt väg att vandra att ta in lite fler andra aktiviteter i samband med GW. Ni har lokalerna, som är stora med extra yta att använda. Att servera 10-20 portioner mat mer jag det är lite mer jobb men jag antar att det är lite i sammanhanget. Så utforska detta!

Klassisk +/-

+ Trevligt folk
+ Servicen (nästan för bra om det kan vara det ;) )
+ Utrymmet (gott om plats vid borden)
+ Hela upplevelsen med brädspelandet, tjötet på kvällarna mm

- Missions (som ni vet är jag glömsk och att ha något att tänka på i t3 är jobbigt...)
- Teet (kör vanligt dvs earl grey eller english breakfast ;) )
- Att det är jobbigt att fylla minuslistan
- Att ni borde vara sämre så jag får det lättare med just minuslistan
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Olof »

+ utrymmet, servicen!
- 4 matcher på en dag gör att sista matchen blir fylld av misstag och tråk. För jävla kallt i lokalen. Akvarieterrängen är konstig, nästan för mkt losblock och impass
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Michael Carl »

Hylander skrev: - Teet (kör vanligt dvs earl grey eller english breakfast ;) )
Earl grey är ett måste. Men jag är rutinerad och hade med mig eget, för säkerhets skull. ;)

Jag gillar 4+1 matcher, föredrar det över 1+3+1 eller 3+2.

Annars var allt minst lika bra som vanligt.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Hylander »

Michael Carl skrev:
Hylander skrev: - Teet (kör vanligt dvs earl grey eller english breakfast ;) )
Earl grey är ett måste. Men jag är rutinerad och hade med mig eget, för säkerhets skull. ;)
Och du tjuvhöll på det!! Du din...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Noppe
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 apr 2015, 13:58

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Noppe »

+ Bra turnering

- Jag kom sist

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av fauh »

Noppe skrev:+ Bra turnering

- Jag kom sist
:cry:

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Jimmy Johansson »

Hylander skrev:
Michael Carl skrev:
Hylander skrev: - Teet (kör vanligt dvs earl grey eller english breakfast ;) )
Earl grey är ett måste. Men jag är rutinerad och hade med mig eget, för säkerhets skull. ;)
Och du tjuvhöll på det!! Du din...
Det fanns ju 5 min bort också, dessutom frågade jag ju om du ville ha något när jag ändå var förbi hemma, så nu får du allt skylla dig själv Pär ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2016

Inlägg av Hylander »

Jimmy Johansson skrev:bla bla
Världen är emot mig...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar