Listorna

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: Listorna

Inlägg av keiko76 »

Jag hade spelat orker om det inte varit för att jag inte fått rätt modeler levererade i tid. Tråkigt då det hade varit enda orklistan. Jag ser tonvis med mariner (enformigt) och massa demoner.
Det riktigt häftiga är alla dark eldar.

1 taulista och två Nids.(Jaaa!)
Jag förstår att vissa tycker Guo är superbra och det är han MEN långsam
med lite flyt på tärningarna tar en serpent ut han på två rundor.

Ser fram emot att spela och hänga på GW och önskar alla lycka till.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Listorna

Inlägg av Joakim »

Kommer att besöka turneringen på lördagen och ha med mig ett utdrag i hur kompen är gjord, varför vissa listor är med som är med.

Kommer även att kompa efter vad som finns kvar så att kompen ger någon effekt. Att hitta en exakt subjektiv linje på vad som får vara med och inte vara med är jättesvårt, men har dragit linjen där jag anser att den skall vara just denna gången.

Till nästa turnering kan vi använda denna som en mall och förtydligande och redan innan listbyggandet och inlämningen berätta om de som är lågt kompade nu är "lagom" hårt kompade eller för hårda för att vara med. Det är generellt hårda listor rakt genom, vissa mer än andra så en ren mysturnering är det kanske inte om man tänker alla gamla fluffspelare från förr, men jämför med SM så är det mjukt.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Listorna

Inlägg av Hylander »

Äh vafan jag tänker vinna ändå oavsett hur mjukis lista jag har jämför GuO träsket. Hur då?

Tja det är Kinna vi spelar i så naken får man vara, samt att man kan muta med lite pilsner. Hur kan jag inte vinna?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Listorna

Inlägg av Neth_Oni »

Kunde tyvärr inte närvara (varför ska alla turneringar vara så långt bort för? :P ) men jag testade 1650pts lista i fredags med tanke att den kanske skulle vara ok på gw så tänkte bara kolla vad ni skulle ha gett den här listan i komp?


Tigurius

Chapter master i Terminator armour, Burning blade, Digital weapons

Command squad med FnP, Champion med svärd, kille med fist, en med flamer och totalt 2 meltabombs
I en pod

Tactical squad med melta, missile, plasma pistol och power sword i Rhino

Tactical squad med plasma, missile och power sword i Rhino

Dread med las/missile

Ven Dread med heavy flamer, assault cannon i pod

Thunderfire

Vindicator


:)

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Listorna

Inlägg av LillePer »

Varför tigge? Ta bort honom så har du en rätt nice lista med en hård klump. Nu får listan kisskomp för att du tagit den bästa psykern i spelet.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Listorna

Inlägg av Neth_Oni »

tja, kombination av fluff (pre-heresy thousand sons och ska därmed ha hyffsat stark psychic) men främst för att pressa upp poängen, då jag inte har nå mer modeller till just den armén. Nu ska jag ju som sagt inte vara med ändå :P

Men tycker du att tack vare honom så skulle listan inte ens fått vara med eller?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Listorna

Inlägg av refabricated »

Med skulle den nog kunna få vara. Det som räddar dig är att du inte har så mkt enheter. Men imo potentialen till poddande invis-enhet så kommer kompen ligga i botten.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Listorna

Inlägg av Olof »

Bara skaffa wraithblades så är GUDon inga probbar. Glöm inte att vända skölden på varje individuell modell mot guon när ni slår saves.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Listorna

Inlägg av Max »

Olof skrev:Bara skaffa wraithblades så är GUDon inga probbar. Glöm inte att vända skölden på varje individuell modell mot guon när ni slår saves.
Men tänk om man inte spelar alver... Då är man ju helt körd.

Däremot tror jag att GK listorna hittat ett bra hem på denna turneringen, flamer spamm och dubbla enheter med purifiers + hh, fw och typ 15 powerdice. Tråkigt att charga till och med för en GUO om han inte fått endurance.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Listorna

Inlägg av Trulsante »

*snyft* Jag hade vädrar mina GK om jag varit med
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar