Gamers Weekend 26-27/1 2013

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Hylander »

Jag tror att folk är lite rädda för oststämpeln i GK och Necrons och dessutom har väl de flesta modeller i dessa codexar som är lite väl cheddar (...5 psyflemens .. :roll: ) så det kanske är svårt att få till listor. SM och CSM har de flesta och kan pilla ihop något kul med!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av egge »

refabricated skrev:Haha, nä inte riktigt.
Snarare att komp är ngt vi tillfört spelet för att förbättra. Det är väl inte en förbättring om folk inte vill spela med sagda codex?

Personligen så tycker jag det finns för få val i cron och GK boken för att kunna spela kul listor i snäll miljö. Lite därför jag plockat upp csm, älskar den boken :) Inget saknas.
Jag tror att folk har tagit de arméerna för att de är bäst hela tiden. Sekunden något man spelat hela tiden i okompat inte är det bästa längre så tror jag folk plockar fram sin andra armé.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Hylander »

egge skrev:
refabricated skrev:Haha, nä inte riktigt.
Snarare att komp är ngt vi tillfört spelet för att förbättra. Det är väl inte en förbättring om folk inte vill spela med sagda codex?

Personligen så tycker jag det finns för få val i cron och GK boken för att kunna spela kul listor i snäll miljö. Lite därför jag plockat upp csm, älskar den boken :) Inget saknas.
Jag tror att folk har tagit de arméerna för att de är bäst hela tiden. Sekunden något man spelat hela tiden i okompat inte är det bästa längre så tror jag folk plockar fram sin andra armé.
Helt klart en poäng där, Egge...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Boggalogg »

Har helt glömt bort att lägga upp en liten detalj. Hobbia.se kommer (som vanligt) finnas på plats på söndagen med en liten butik.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Desertlord »

Har ni någon tanke att lägga ut listor?
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av LillePer »

Inte just nu. Vill läsa igenom lite mer först. Om det behövs eventuella ändringarna så ska helst listorna inte ligga uppe.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av max_elmgren »

Det ser ut att bli en bra uppdelning, Väldigt mycket LBM och troligen det nya LBCSM då, fast totalt sett 50% 3+ save! ganska mycket fast mindre än vanligt! så det är ju roligt

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Hylander »

max_elmgren skrev:Det ser ut att bli en bra uppdelning, Väldigt mycket LBM och troligen det nya LBCSM då, fast totalt sett 50% 3+ save! ganska mycket fast mindre än vanligt! så det är ju roligt
Nids gillar ju det ;) ... mmmm 3+
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Blom »

Jag gissar att ni inte kan göra så mycket åt dusch/Bastu tiderna med tanke på att vi delar lokal med fotbolls tränings lag (för det är samma lokal som förra året va?

För om ni kan det skulle det vara trevligt om bastun var öppen till längre än 24 (med tanke på att sista matchen har sluttid 23.45) och duschen har öppe längre än till 8 när frukost osv börjar kl 9.

Men som sagt ni har makt över just sakerna va?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Gamers Weekend 26-27/1 2013

Inlägg av Trulsante »

Blom skrev:Jag gissar att ni inte kan göra så mycket åt dusch/Bastu tiderna med tanke på att vi delar lokal med fotbolls tränings lag (för det är samma lokal som förra året va?

För om ni kan det skulle det vara trevligt om bastun var öppen till längre än 24 (med tanke på att sista matchen har sluttid 23.45) och duschen har öppe längre än till 8 när frukost osv börjar kl 9.

Men som sagt ni har makt över just sakerna va?
+1
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar