Missions till Gamers Weekend 2012
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
-
- Site Admin
Re: Missions till Gamers Weekend 2012
Det här med contest och outscoring känns fortfarande otydligt. Jag kör lite frågor så kanske det klarnar.
A har 50p scoring och 200p non-scoring i en quarter.
I) Hur mycket scoring behöver B för att contesta?
II) Hur mycket non-scoring behöver B för att contesta?
III) Hur mycket scoring behöver B för att outscora?
-
även efter att egge har lämnat över stafettpinnen är missions för jobbiga 

Låt oss säga att jag har en stor dyr scoring enhet som håller 2 objektiv, hur räknas det då? Hela värdet på bägge objektiven eller halva halva eller model mässigt eller non of the above.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Vore inte det enklaste att bara skriva att non-scoring räknar bara halva poängen för alla outscoringuträkningar?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
A har 150 pts i den quater varav 50 pts scoring i syftet för scora/outscoraJocke Rapp skrev:Det här med contest och outscoring känns fortfarande otydligt. Jag kör lite frågor så kanske det klarnar.
I) >75 pts
II) >300 pts Non-Scoring
III) >150 pts Scoring för att outscora.
Så som Snot säger är non-scoring värd halva sin poäng när det räknas.
Men då det är några timmar kvar så är det någon som har några åsikter om detta så tar jag det givetvis i beaktning innan jag presenterar resultatet av omskrivningen.
Men det skall idag komma en text när jag kommer hem från jobbet.
Om jag ställer 500p scoring på 2 objektiv så krävs det 1000p non scoring per objektiv för att kontesta är det rätt? Jag försöker förstå så jag vet va jag ska spela..
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
- Site Admin
Missions till Gamers Weekend 2012
Är det bara jag som är puckad och fortfarande inte förstår efter dom svaren? Du säger att scoring är värt dubbelt men enligt svaren på I och II så är scoring värt fyra gånger så mycket, eller?
Dessutom tycker jag att regeln får askonstiga effekter. Om jag har en halv combat squad för 50p och en land raider med termosar för 500p så måste du ha 300p icke-scoring för att contesta, dvs jag har en obetydlig scoring som du inte kan contesta bort ens med en land raider? Tokigt.
Jag föreslår faktiskt att man contestar och scorar som vanligt men om man har scoring som är värt dubbelt så mycket som motståndarens alla enheter (non-scoring är bara värt hälften) så outscorar man.
I praktiken innebär det också att man måste komma upp i en viss poäng för att få contesta, men att man inte får svårare att contesta för att motståndaren har mycket icke-scoring.
Dessutom tycker jag att regeln får askonstiga effekter. Om jag har en halv combat squad för 50p och en land raider med termosar för 500p så måste du ha 300p icke-scoring för att contesta, dvs jag har en obetydlig scoring som du inte kan contesta bort ens med en land raider? Tokigt.
Jag föreslår faktiskt att man contestar och scorar som vanligt men om man har scoring som är värt dubbelt så mycket som motståndarens alla enheter (non-scoring är bara värt hälften) så outscorar man.
I praktiken innebär det också att man måste komma upp i en viss poäng för att få contesta, men att man inte får svårare att contesta för att motståndaren har mycket icke-scoring.
- theWatchman
Reglerna måste skrivas om så man fattar.Jocke Rapp skrev:Är det bara jag som är puckad och fortfarande inte förstår efter dom svaren? Du säger att scoring är värt dubbelt men enligt svaren på I och II så är scoring värt fyra gånger så mycket, eller?
Senast redigerad av 1 theWatchman, redigerad totalt 13 gånger.
Jag tycker att alla system e ok, bara man förstår dom, bygger armen utifrån det bara. Men om man har 2 st odödliga 500p scoring units borde man auto vinna då fienden aldrig kan ut-contesta dom utan måste döda dom.. Typ så.
Så 10 wolfguard terminators med Sköld och hammare och 2 cycloner blir bra just för att dom e så dyra
Så 10 wolfguard terminators med Sköld och hammare och 2 cycloner blir bra just för att dom e så dyra

- theWatchman
Sure, visst e det ballt. Bara alla fattar hur det funkar så. Men det tror ja Jocke kan fixa!Papa D skrev:Jag tycker att alla system e ok, bara man förstår dom, bygger armen utifrån det bara. Men om man har 2 st odödliga 500p scoring units borde man auto vinna då fienden aldrig kan ut-contesta dom utan måste döda dom.. Typ så.