Nycon 2012 uppdragen

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Nycon 2012 uppdragen

Inlägg av kombat »

Truant skrev:Lite nyfiken på varför beslutet är taget att ha kvar killpoints?

Det finns inte med i 6th edition regelboken (om jag missat det så upplys mig gärna).
Nu kanske det går mot en allmän diskussion och inte specifikt NyCon, men ska killpoints behållas? är det samma sak i 6th som 5th att man inte vill ha arméer med tusen enheter?
(First blood funkar ju också som ett stopp mot små sketna enheter som är lätta att döda)

Jag vill mest bara påpeka att ny edition = nytt tänkande, så vi inte fastnar med samma tänk som tidigare "bara för att det alltid varit så" :)
2:a uppdraget i regelboken som heter Purge the Alien ger varje unit 1vp dvs det är precis som killpoints eller annihilation som uppdraget i 5th hette. Ända skillnaden är att mna har med secondary objectives med. Så ja kill points finns inte kvar längre men konceptet finns kvar.

Även om det inte är det roligaste uppdraget så tror jag att dedt är viktigt att det finns med så man har någon balans mot den fördelen som extrema MSU arméer får i vissa andra uppdrag.

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Nycon 2012 uppdragen

Inlägg av Truant »

Du ser...man läser igenom uppdragen igen med målet "finns det killpoints?" och ändå missar man något sådant....*skäms*

Tycker dock att nuvarande system skapar för mycket "här är min land-raider/storm-raven med mina ass-termies :D"

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012 uppdragen

Inlägg av Lillen »

Använde utrycker "Kill points" mest för att folk lättare skulle förstå. :)

Men som det skrevs finns konceptet i 6th med. :)

Skriv svar