Nycon 2012

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Ardhiel
Inlägg: 129
Blev medlem: 27 mar 2012, 20:12

Re: Nycon 2012

Inlägg av Ardhiel »

Måste tyvärr avanmäla mig till Nycon, ett ebay bedrägeri, otroligt försenad leverans från wayland games och sjukdom i familjen (100% barnpassning, 0% målning) har gjort att jag inte har en Tau armé att ställa upp med.

Hade annars sett fram emot att spela en ny armé och lär mig hur man inte ska spela den. Nu får ni klara er utan gratispoäng. :)

Ni får ha det så trevligt och kanske kommer förbi och säger hej.
Jag är inte dryg, jag bara låter så.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nycon 2012

Inlägg av Blom »

Spela en annan armé annars? Tror ingen klagar på det.

(Om du nu inte spelar en necron airforce istället)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: Nycon 2012

Inlägg av jeppeapan »

Vad anser du om att man ska skriva huruvida psykers använder rulebook powers på armélistan eller inte?
I USA verkar det spelas som att man väljer i början på varje match.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012

Inlägg av Lillen »

Väljs i listan. :)

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: Nycon 2012

Inlägg av Allain »

Jaha, det har jag helt missat. Kommer jag vara tvungen att spela med mina vanliga powers då eller är det okej att göra den ändringen nu? (Om ja, så byter Eldrad ut sina mot regelbokspowers).

/Micke Ek
Mikael Ek

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012

Inlägg av Lillen »

Bara ni löser det innan första matchen :) så det är lugnt :)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Nycon 2012

Inlägg av Ancalagon »

Kommer tyvärr behöva avanmäla mig till Nycon då jag vaknat med magsjuka :(

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012

Inlägg av Lillen »

Tack alla trevliga människor som ville komma till årets nycon. Jag hade super trevligt och jag hoppas även att alla andra hade lika trevligt.

Lämna gärna lite feedback om turneringen. Schemat var lite knöckigt med förseningar och annat men folk verkade ändå klara sig igenom det. Nästa år hoppas jag att ha allt bättre närvaro på forumet samt lyckas få mer strucktur på allt.

Vad tyckte folket om upplägget med samma mission igenom hela turneringen? Är det något vi kan tänka oss mer av?


Här har ni vad helgens spelande ledde till.

Grattis till Daniel och hans banan båtar.
Bilagor
scores.pdf
Nycon 2012
(3.42 KiB) Nerladdad 139 gånger

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Nycon 2012

Inlägg av XecrNist »

Jag tyckte att turneringen hade ett bra uppdrag med de missions som fanns även om jag kanske skulle vilja ha vissa förändringar i form av:

- Mer variation i slutresultatet, jag fick känslan att det väldigt lätt kunde rinna iväg till 6-0 även om matchen var jämn i övrigt.
- Bättre tiebreaker, nu drabbades jag negativt av detta och det färgar ju av sig på min åsikt, men det är lite jobbigt att man kan påverkas negativt hur det går för en tidigare motståndare i de andra matcherna.
Jag vet inte riktigt hur man skulle komma runt problemet men det kommer säkert lösningar på det ju längre tiden går och ju fler turneringar som spelas i 6th

Men överlag tycker jag att det var en bra turneringar, med två undantag. Sen att jag hamnade på en bra slutplaceringar trots på pappret rätt dåliga match ups är ju alltid trevligt :P

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nycon 2012

Inlägg av Blom »

Jag skyller mina förluster på att Necons är för bra 8-)

Tack för en toppen helg!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar