Nycon 2012 lite heads up.

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Lillen »

Hej vill börja med att säga att det är kul att nycon nu är en kval turnering till sm och jag hoppas många vill komma i år med.

I år kommer vi inte hålla ett helt con. Men warhammer turneringen blir av iallafall. Datum hänger just nu lite på när mitt kära barn tänker komma till världen för jag tänkte ta det när man är pappaledig.

Som nu ser det ut som att Nycon kommer ske i juni/juli. Det kommer bli två dagars.

1850pts okompat
Swefaq (dock gäller IA saker som bara finns i codex. T.ex saker som fått en ändrad kostnad mot codex eller ändrad profil. Inget annat IA kommer vara tillåtet. Fråga gärna om vad som gäller om ni undrar.)
Hoppas på 50st platser. (om någon snäll förening vill hjälpa oss med bord och teräng. Pm:a mig om ni har bord och teräng att låna ut så ska jag kolla om jag kan fixa kompensation för besväret)
5 Matcher

Missions funderar jag på att köra följande koncept (Jag vill gärna veta vad ni tycker om detta):
Man spelar samma tre mission hela turneringen igenom men att man växlar deployment.
Missions kommer vara:
Capture and control
Seiz ground
Kill points

Sen kommer lottningen inte ta hänsyn till förenings kamrater. Tanken med detta är att om det är SM kval ska alla kunna möta alla. Och inte undvika en bra spelare för man är i samma förening. Nej alla ska kunna möta alla för att kunna skicka de bästa av de bästa.

Jag har funderat på ett mat koncept att maten ska finnas på plats för de som vill. Har inte kolla upp något men undrar om folk kanske är intreserade att lägga en liten slant extra för att få maten leverad på plats. Skriv gärna om detta om ni är intreserade så kollar jag upp möjligheterna.

Sovsal ska jag kolla om det finns tillgång till.

En avgift kommer att tas för turneringen. Men jag misstänker att det blir samma som förra året.

Ursäktar den lilla information jag har just nu (har mycket att göra nu med barn på gång). Men jag hoppas snart att kunna spika datum och info och börja ta anmälningar.

Mvh

Lennart

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Blom »

Låter trevligt! Hoppas det inte krockar med rydcon/summer fight bara.

Jag är för att betala lite extra för att mat på plats.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av theWatchman »

Tjoho!
Hur blir det med detta arrangemang? Blir det av? När? Är grymmt sugen!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Gonka Koff »

Jag med!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Lillen »

Jag hade glömt gå ut och skriva om detta. För ursäkta mig.

Det är så att det känns svårt att hinna med allt just nu med turneringen och privatlivet så jag beslutade att skjuta upp Nycon lite senare. Augusti-september lutar det åt.

Hade hoppats att det skulle gå i juli men då jag nu har körkort på gång, barn snart och jobbet sliter mig som bara den nu innan jag går på pappaledigt så har tiden varit liten till annat.

Men det kommer bli av jag lovar. Behöver fortfarande hjälp med bord och terräng, så det vore bra om någon förening vill hjälpa oss i detta för att Nycon det att bli av. Hojta gärna till nu så jag vet.

Ber åter mycket om ursäkt.

Med vänlig hälsning,

Lennart

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Lillen »

Om vi får den lokal vi tänkt så blir det nog 25-26 augusti. Och jag har inte sett någon turnering då så hoppas det funkar för folket. Återkommer när jag fått svar och spikat datum.

Med vänlig hälsning,

Lennart

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Serpent »

Det låter som en bra lösning. (Lite synd att det är helgen efter att SJ-kortet gått ut, sätter lite käppar i hjulet för min resa, men man kan inte få allt. :) )

Lycka till med barn och ledighet!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Snot »

Lillen skrev:Jag hade glömt gå ut och skriva om detta. För ursäkta mig.

Det är så att det känns svårt att hinna med allt just nu med turneringen och privatlivet så jag beslutade att skjuta upp Nycon lite senare. Augusti-september lutar det åt.

Hade hoppats att det skulle gå i juli men då jag nu har körkort på gång, barn snart och jobbet sliter mig som bara den nu innan jag går på pappaledigt så har tiden varit liten till annat.

Men det kommer bli av jag lovar. Behöver fortfarande hjälp med bord och terräng, så det vore bra om någon förening vill hjälpa oss i detta för att Nycon det att bli av. Hojta gärna till nu så jag vet.

Ber åter mycket om ursäkt.

Med vänlig hälsning,

Lennart
Vi har 20ish fraktbara bord med terräng, behöver dock att nån med körtkort och bil med krok ska med, plus att ni står för släp/minilastbil.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Skulliz »

Ser fram emot den här turneringen med nöje!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nycon 2012 lite heads up.

Inlägg av Röde »

Jag har bil med drag och tillgång till släp... Helgen passar dock dåligt då min syster och dotter fyller där i dagarna. Överhängande kalasrisk.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar