NYCON ros och ris

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av lurräven »

Gonka Koff skrev:
lurräven skrev:Jag hann inte spela klart en match :(
Joho, vi hann ju klart! Slog ju för den sjunde rundan, men det blev ingen (men det var rätt stressigt mot slutet).
Ja, det var en annan match jag tänkte på!

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Lillen »

Då ska jag också tack alla som kom och alla som ställde upp med teräng. För utan er hade det inte varit någon turnering.

Hoppas att alla hade en turnering och blev lockade att komma nästa år och även kanske släppe med fler spelare ifrån era föreningar och kretsar. För nästa år satsar vi på större och bättre. :)

Kul att så många gillade upplägget med okompat, tre missions och inga VP. Ska försöka hitta en lösning som sprider ut resultaten lite mer. Eventuelt hålla koll på klarde mission points med och se.

Lunchen frågan ska jag ta med mig till nästa gång. Ska kolla vilka alternativ och kanske som någon skrev se om man kan få en leverans till konventet med mat eller om vi ska öka tiden.

Tack alla återigen och hoppas att fler vill komma nästa gång.

Mvh

Lennart

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Gonka Koff »

lurräven skrev:
Gonka Koff skrev:
lurräven skrev:Jag hann inte spela klart en match :(
Joho, vi hann ju klart! Slog ju för den sjunde rundan, men det blev ingen (men det var rätt stressigt mot slutet).
Ja, det var en annan match jag tänkte på!
Hoppsan! Jag läste lite knasigt, syftningsfel i hjärnan.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av lurräven »

Gonka Koff skrev: Hoppsan! Jag läste lite knasigt, syftningsfel i hjärnan.
No problemo. Revansch nästa år! :twisted:

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Desertlord »

Hej,

Lite längre lunch hade varit bra och lite jobbigt hålla reda på tiden under matchen när allt var försenat varje match.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Mork »

Inte för att jag var med och spelade... Men en liten idé för lunchandet kan ju vara att skicka halva gänget åt gången.

Lämpligt är ju att lotta inför ex match 3. Sedan ta ena halvan (den som skriker högst) och skicka iväg dem en
timme eller vad de nu behöver för att äta. Allteftersom det kvarvarande gänget blir klara får de gå och äta.
Det gänget som gick först börjar spela då de kommer tillbaka och "borde" vara klara lagom tills gäng två
kommer tillbaka från sin lite senare lunch.

Bara en tanke om det nu är lite tunt med matställen och tid...
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Röde »

Mork skrev:Inte för att jag var med och spelade... Men en liten idé för lunchandet kan ju vara att skicka halva gänget åt gången.

Lämpligt är ju att lotta inför ex match 3. Sedan ta ena halvan (den som skriker högst) och skicka iväg dem en
timme eller vad de nu behöver för att äta. Allteftersom det kvarvarande gänget blir klara får de gå och äta.
Det gänget som gick först börjar spela då de kommer tillbaka och "borde" vara klara lagom tills gäng två
kommer tillbaka från sin lite senare lunch.

Bara en tanke om det nu är lite tunt med matställen och tid...
Nä. Helt onödigt och krångligt.

Det var ingen brist på matställen. Saken är den att jag gärna äter något ordentligt och gott istället för Donken eller random buffé. Är man dessutom några stycken som trillar in på ett mathak och vill beställa lite olika gott så tar det ju ofta tjugo minuter innan alla är igång och käkar. Dessa tjugo minuter plus promenad fram och tillbaka gör att det kan bli tajt med tiden. Att helt enkelt förlänga lunchen med tjugo minuter löser hela problemet.

80min lunch borde kunna vara någon form av riktmärke för arrangörer enl. mig. Då hinner man äta i lugnt och ro.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Arioch »

åhhh vad vuxen man blivit nu då, riktig och god mat :o :wub:
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Röde »

Arioch skrev:åhhh vad vuxen man blivit nu då, riktig och god mat :o :wub:
Jupp. Med ålderns rätt... Klart jag hellre äter en indisk gryta i lugn och ro om jag har chansen än trycker i mig en ljummen QP-meny på parkeringen.

Det bidrar lätt till helhetsintrycket av turneringen, liksom kvalitén på sovsalar, ventilation, ljus, fika osv.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar