NYCON ros och ris

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

hasker
Inlägg: 52
Blev medlem: 24 aug 2009, 17:06

NYCON ros och ris

Inlägg av hasker »

Vad var bra och vad var dåligt? Dela med dig så vi kan lära oss tills nästa gång.

/R

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Blom »

Jag tyckte allt var bra =) Bra lokal och bra arrat. Sen är det ju alltid skönt med en cafeteria inom rimligt avstånd vilket fanns det är ju alltid trevligt. Sen är det ju alltid trevlig att veta vad priserna var med, ett diplom? En check till nörd affär? Sen att det kommernog och säger när det är 2 alt 1 timmekvar är väldigt skönt med så man vet när man ska börja stressa för att hinna. Det ända jag kommer på nu på rak hand är väl att jag för en gång skull kände mig lite stressad med match tider. Kan beror på att jag spelde med en horde lista jag inte kunde. Så var nog mer jag än match tiden det var fel på.

Det mäst negativa med turneringen tycker jag var att fick 4 av 5 dåliga match ups men det är ju inte ert fel (eller? ;) )

Men jag hade en jätte trevlig helg men 5 roliga matcher och 5 trevliga motspelare.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Inlägg av Skulliz »

Som blom sa var det väldigt bra med både lokaler och att ni annonserade ut tiden efter varje timma.

Måste även säga att jag gillar formatet skarpt! Tycker okompat och inga VPs verkligen balanserar upp mellan death-star listor och MSU.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Ancalagon »

Jag tyckte hela arrangemanget var väldigt bra upplagt. Rena, stora fräscha lokaler, bra kiosk, inget krångel utan allt var väl organiserat. Extra plus till tidspåminnelse så att man vet hur lång tid man har på sig. Lite tight med lunchtid efter de matcher som drog ut på tiden. Inte arrangörernas fel att det tar tid att få in sin mat då många går och äter tillsammans förstås, och det är alltid svårt att planera för extra lunchtid då de som är klara tidigare i sina matcher då skulle få sitta väldigt länge och vänta på nästa match. Kanske bättre alternativ i kiosken eller möjligheten att förboka/beställa mat från nåt ställe med utkörning eller liknande för de som vill?

Inget krav på målning och okompat tycker jag är bra och kul, och ger många fler möjlighet att spela saker de inte normalt gör genom att låna ihop saker etc. Däremot tycker jag hela proxy arméer är otroligt tråkigt.

Sen var det skön stämning, och jag hade förbaskat trevligt i alla mina matcher. Inga sura miner, inget onödigt regeltjafs utan alla verkade vara på sitt bästa humör!

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Tadaotoko »

Tyckte det var en sjukt bra turnering med bra match upplägg och som walle sa var det skönt att slippa kp. Det enda jag kände var att det var lite tight med tid. Dock spelade jag max antal rundor i alla matcher typ. Skulle varit bra om arangorerna bestämde när inga nya rundor fick påbörjas så att man själv inte behöver fatta det beslutet.

Blev sjukt sugen på att anordna en egen turnering den 17-18 Mars i Jönköping med liknande upplägg på missions eller liknande de de hade på lincon. Fast med 2000pts okompat ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Väktaren »

Tack för en bra turnering och trevlit sekreteriat :D

Lär dyka upp igen om ni arrar fler gånger, lite tydligare skrivna missions är attösnka och gärna fler missions som man kan klara under matchens gång och inte enbart i slutet av spelet.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Röde »

Ros: Det mesta! Bra, bra! Trevligt som f*n.

Ris: Aningen kort lunchtid om man vill äta något annat än "snabbmat". Tie Breakern på 200pts är aningen låg på 1850pts tycker jag. 350pts är en lämpligare siffra och skulle gett flera draw.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av cadelin »

Ros: Det mesta var mycket bra
Ris: Sekretariatet behöver säga 20~30 minuter innan utsatt tid: INGA NYA RUNDOR!
Missions blev lite skeva i vissa fall men där ska jag inte klaga då jag kunde gett feedback innan på nätet. Men jag ska göra det nästa gång lite mer. Systemet som helhet var dock mycket bra.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av lurräven »

Jättebra upplägg. Fokus på uppdrag och okompat är något jag vill se mer av! Trevliga lokaler, inte trångt, tillräckligt avskilt och nära till kiosken. Även nära till flera matalternativ. Överlag så kändes det jävligt trevligt, det var en sådan där mysig atmosfär! Kommer absolut sikta på att dyka upp igen vid liknande arrangemang!

Jag hann inte spela klart en match :(

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: NYCON ros och ris

Inlägg av Gonka Koff »

lurräven skrev:Jag hann inte spela klart en match :(
Joho, vi hann ju klart! Slog ju för den sjunde rundan, men det blev ingen (men det var rätt stressigt mot slutet).

Jag hade jättekul på turneringen, uppskattade verkligen uppdragen och märkte för egen del inget som vara obalanserat. Sista uppdraget (med massa objektiv i olika zoner) var en bra förenkling av det alltför krångliga adepticon-missionet.

En liten grej var väl att jag inte helt och fullt uppskattade den där soldatmaskeraden, men det hade ju inget med 40k att göra.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar