Nycon Uppdragen

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Lillen »

Toastern skrev:Två oklarheter:

Mission 1, Priority Targets -- Räknas dedicated transports till Troops som Troops eller non-Troops själva? Det blev lite förvirring kring detta från min sida under miniturneringen i somras, jag antog att transporterna också var Troops men de rulades som non-Troops. Kommer det spelas så den här gången också?

Mission 2, Recon -- Menas det att alla transporter eller bara dedicated transports inte räknas?

Mission 1: Så har du rätt. Vi kommer köra att dom ränkas som non troops.

Mission 2: Vi kommer köra dedicated transports kommer inte ränkas. Men har de en unit i sig kommer uniten fortfarande ränkas.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Skulliz »

Lillen skrev:och sen scattern på It´s getting away till 1d6.
:wub:

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Lillen »

Ja efter lite klurande kändes ändå en d6 tillräcklig. :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Katarsis »

Mission One: Är det den som har tagit flest Kill Points eller den som har flest Kill Points kvar på bordet?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:Mission One: Är det den som har tagit flest Kill Points eller den som har flest Kill Points kvar på bordet?
Man får inte kill points genom att ha saker kvar, så jag tog det som att den som tagit flest vinner objective. Kan dock ha fel ;)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Jörgen »

Givetvis är det den som dödat flest non troop choices som vinner kill point objektivet.

Mvh Jörgen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Katarsis »

Ancalagon: Kill Points brukar användas ganska liberalt som "en enhet" och när beskrivingen var "Den som har mest kill points(...)" så tyckte jag att det var värt att kolla.

@Jörgen: Gott (du är arrangör va?).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Ancalagon »

Katarsis skrev:Ancalagon: Kill Points brukar användas ganska liberalt som "en enhet" och när beskrivingen var "Den som har mest kill points(...)" så tyckte jag att det var värt att kolla.
Jag förstår helt och hållet logiken bakom din fråga, och det är alltid bäst att göra sig helt säker på vad arrangörerna menar :)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Jörgen »

Katarsis skrev: @Jörgen: Gott (du är arrangör va?).
Jupp det stämmer bra det.

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Nycon Uppdragen

Inlägg av Väktaren »

Undrar lite varför Dedicated Transports som köps som del av Troop Choice inte räknas som "troops"?

Skriv svar