Nycon 2011

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Nycon 2011

Inlägg av Yautja »

Här kommer jag med en buzzkill fråga till arrangörerna.

Jag konverterade en Cronos Pain Engine i skymmnans dagar när codexet släpptes och det inte var tal på någon modell. Nu i efterhand när modellen är släppt har jag fått för mig att min kanske, med facit i hand, är, lite, line of sight optad. Basstorlek stämmer så vitt jag vet.

Ska jag låtsas som att den är större, ska jag spela med den enligt reglerna eller ska jag lämna den hemma.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2011

Inlägg av Lillen »

Har du bild på den så man kan se? :)

mvh
Lennart

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Nycon 2011

Inlägg av Yautja »

Nej, det var visst låst på spellokalen när jag skulle till den idag och ta en bild... kommer inte kunna ta en bild innan listorna ska skickas in.

Den är byggd av en carnifex carapace, sex scything talons som ben, nån random tyranidbit som huvud och en tyranid warrior svans som svans. Den är gående och inte flygandes som det blev i modellen
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Nycon 2011

Inlägg av lurräven »

Kan du inte basa om den på en liten upphöjnad?

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2011

Inlägg av Lillen »

Bara den inte är helt ospelbar och att dina motståndare godkänner höjden på modelen. Annars får du ägga till nån tum till LoS. Men jag ser inga problem i att du spelar den. Jag menar jag spelar GWs egna målar burkar som killer kans så jag säger kör på. :lol:

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nycon 2011

Inlägg av Röde »

Listan testspelad och inskickad...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Nycon 2011

Inlägg av Katarsis »

Röde skrev:Listan testspelad och inskickad...
Lista mattehammrad, ihoplånad och inskickad. Men det är ju Eldar, hur svårt kan det vara?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Nycon 2011

Inlägg av Gonka Koff »

sådärja, två minuter försent anmälde jag mig genom att skicka en länk till blood of kittens.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2011

Inlägg av Lillen »

Så nästan alla listor inne. Saknar 4st listor och till och med en anmälan.. Här kommer listan på folk som inte har skickat in listorna.

11. Christoffer Gunnarsson/ RT
13. Marcus "Orgasmatron" Bergstedt/ NOS
22. Marcus Bjering
31. Erik Carlsson

Anmälan som saknas:

11. Christoffer Gunnarsson/ RT

Och då jag saknar Christoffer Gunnarsso´'s mail och namn på forumet ber jag att folk som känner han kontaktar han om detta.

Se till att skicka in dessa genast eller så kommer ytterliga minus sättas på dessa personer. Skickar mail till folket och påminner om list inlämning.

Mvh

Lennart

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Nycon 2011

Inlägg av Tirumbar »

Hej Lennart !

Vare sig Mattias eller Christoffer Gunnarsson kommer dyka upp så som jag förstått det.

/Richard.

Skriv svar