Nos 1250pts 16 juli Turnering

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Lillen »

Tja alla då var nästa lilla turnering på gång. Jag och Jörgen tänkte kör 1250pts denna gången som en uppvärmning inför den stora turnering vi förhoppningsvis snart ska ha.

16 Juli kör vi
Poäng 1250pts
SWEA FAQ:en
Inga målnings krav.
4st Matcher
48"x48" bord
Kompfritt
14 platser

Plats: I lokalen i nyköping på Runebergsgatan 35

Anmälan och list inlämning sensat den 10 Juli till nos40k@gmail.com

Registering och upprop: 09.00-09.30
Match 1: 09.30-12.00
Lunch: 12.00-13.00
Match 2: 13.00-15.30
Match 3: 15.35-18.05
Match 4: 18.10-20.40
Resultat & tack och bock: 20.45


1. Lennart Svensson/ NOS
2. Jörgen Tholander/ NOS
3. Anders Ågerfalk/ NOS
4. Richard Becker/ NOS
5. Joakim Blom/ GoB
6. Daniel Öberg/ NOS
7. Fredrik Eriksson/ RT
8. Henrik Lampen/ RT
9. Johannes Danielsson/ RT
10. Marcus Bergstedt
11. Mikael Ståhl/ NOS
12. Rikard Lundberg
13. Jonas Lindh/ LBK
14. Andreas Röyem/ NOS
15. Roger Ringius/ GoB
16. Erik Malm/ GoB

Reserver:
1.
2.
3.

Hoppas folk kommer trotts den korta varsel. :D
Senast redigerad av 20 Lillen, redigerad totalt 13 gång.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Desertlord »

Hej,

Anmäl mig med.

Fredrik Eriksson RT
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Lillen »

Kul att du vill komma. Möts vi på final bordet denna gången? :P

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Jörgen »

Har inte du vunnit tillräkligt? Dags att låta nån annan spela final :D

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Blom »

Jag spela Finalen :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Lillen »

Nu kommer uppdragen som är inspirerade av Adepticons 2010 uppdrag. Jag har dock gjort om lite och lagt till ett slut system. Hoppas ni gillar det och kom gärna med frågor om detta om det är något som ser konstigt ut. :P

Man får tre objektivs som man ska utföra under matchens gång. Om man får lika i objektiv poäng så går det till tiebreak i form av VP. Ibland kan båda spelarna utföra samma objektiv men det är skillnaden mellan spelarna i slutet av matchen som avgör vem som vinner eller förlorar.

Wipe ger automatiskt vinst. (6-0)

Tiebreaker

Den som har mer än 200pts i VP skillnad vinner tiebreak och får ett objektiv poäng. Är det 200pts eller mindre i VP skillnad så är det lika och matchen räknas som lika.

Poäng skala:
Skillnad / Poäng
3________6-0
2________5-1
1________4-2
0________3-3



Mission One

Deployment: Spearhead

Objetives

Kill Points:
Den med flest kill points i slutet av matchen vinner dett objektiv

Assasinate: Döda motståndarens utvalda HQ. Innan deployment ska ni välja en av motståndarens HQ:n som ni ska döda. Båda kan uppnå detta objektivet.

Quaters: Den som håller mest quaters i slutet vinner detta objektiv. En scoring unit kan bara hålla en quater. Om de står i fler så är det den quatern som har flest modeler i sig som gäller. För att hålla quatern får man inte ha någon fiende i quatern och om en fiende unit står i fler quaters är det den quatern som har flest modeler som den uniten befinner sig i och contestar.


Mission Two

Deployment: Dawn of war

Objektivs

Seize Ground:
Den som håller flest objektiv vinner detta objektivet. Innan ni slår vem som väljer sida slår ni en d3+2 för hur många objektiv ni ska ha. Sen slår ni om vem som börjar sätta ut objektiv. Ni turas om att sätta ut objektiv tills dom är slut. Objektiven får inte vara inom 12" från varandra och 12" från kanterna. Sen slår ni vem som börjar sätta upp.

Recon: Ha flest units (behöver inte vara scoring) fullt inom motsåndarens deploymentzone. Den som har flest units inom moståndarens deploymentzone vinner detta objektiv.

Priority Targets: Den som har mest kill points från non-troops units i slutet av matchen vinner detta objektivet.


Mission Three

Deployment: Pitched Battle

Info:
Slå om vem som ska välja vem som börja. Den som börjar väljer en sida och börjar sätt ut sitt första objektiv. Sen sätter mostånaden ut ett tills båda har satt ut 2 var. Och de ska sättas ut som följande:

1: Det första objektivet måste placeras i sin egen deploymentzone.

2: Den andra ska placeras i moståndarens deploymentzone.

3: De får inte vara inom 12" från varandra och 6" inom kanterna.


Objektives

Defend the Flag:
Håll alla två objektiv i din deploymentzone. Båda spelarna kan uppnå detta objektivet.

Take and Hold: Håll en av objektiven i motståndarens deploymentzone. Båda spelarna kan uppnå detta objektivet.

Kill Points: Den som har flest kill points i slutet av matchen vinner.


Mission Four

Deployment: Diagonal Dawn of War

Info:
Reserver kan komma in från båda sidorna av ens hörna. Och flyende units flyr mot närmasta sida av sin deployment zone.

Objektives

Heroic stance:
Ha ett HQ inom 6" från objektivet i mitten. Välj innan deployment vilket av dina HQ:n som ska vara inom 6" från mitten objektivet. Båda spelarna kan uppnå detta objektivet.

Mark for Termination: Ta ut den utvalda uniten för att uppnå detta objektiv. Innan man slår vem som börjar väljer man en unit som är "Mark for Termination" och om denna unit under spelets gång delar på sig (combat squadar) då ska man döda båda squadsen. Båda spelarna kan uppnå detta objektivet.

Take out the Enemy: Ta ut halva motståndarens armé i VP. Båda spelarna kan uppnå detta objektivet.


Hoppas ni gilar det.
Senast redigerad av 1 Lillen, redigerad totalt 28 gånger.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Gonka Koff »

skitkul med Adepticon missions! (jag har ju rätt bra koll på dom)

Jag kommer tillsammans med en rookie!

/ Henrik Lampen & Johannes Danielsson

Hur är det med målningskrav?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 1250pts 16 Juli Turnering

Inlägg av Blom »

Gonka Koff skrev:skitkul med Adepticon missions! (jag har ju rätt bra koll på dom)

Jag kommer tillsammans med en rookie!

/ Henrik Lampen & Johannes Danielsson

Hur är det med målningskrav?
Anmälan och list inlämning sensat den 10 Juli till nos40k@gmail.com
:roll:

Jag tycker missionen ser rätt röriga ut dock :O Men får väll läsa igenom dem lite mer ingånde framöver ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Inlägg av Lillen »

Gonka Koff skrev:skitkul med Adepticon missions! (jag har ju rätt bra koll på dom)

Jag kommer tillsammans med en rookie!

/ Henrik Lampen & Johannes Danielsson

Hur är det med målningskrav?
Kul att bästa svensk på adepticon vill komma till nos egna mini adepticon. Detta är även ett bra ställe att börja som rookie. Lagom storlek och allt. :) Sen är det omålat som gäller. Man behöver inte måla sina figurer.
Senast redigerad av 1 Lillen, redigerad totalt 27 gånger.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Inlägg av Lillen »

blom skrev:Jag tycker missionen ser rätt röriga ut dock :O Men får väll läsa igenom dem lite mer ingånde framöver ^^
Det blir lite mer att tänka på men systemet gör att man kan välja sina strider.

Jag hoppas på det kommer funka denna gången så kan man fortsätta med detta system fram över. Kanske på den stora turnering vi hoppas på att kunna hålla snart.

Jag fick lite kritik på mission 3 om att 6 uppdrag kan kännas som mycket på 1250pts. Vilket jag nog också känner. Då undrar jag om 4 objektiv. Man håller två av sina egna och en av motståndarens. Vad tycker ni om detta? Är det bättre eller kommer det bli för lätt?

Ps jag skriver med min mobil som beter sig konstigt om något ser konstigt ut i mitt stavande eller formatet på det jag postar. :)

Skriv svar