Nos 1250pts 16 juli Turnering

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Blom »

Oh no, not the Hesselbergarna! Nevars kul ätt få träffa er igen :wub:

@bullen: tom planerar ett gubbcon redan!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Röde »

Tackar och bockar för en trevlig tillställning.

Min enda fundering på upplägget var att de objektiv man faktisk lyckats med inte spelade någon roll vid wipe out. Lite surt då jag fick Bloms Venom-spam i ansiktet sista matchen. Jag nekade honom ett objektiv och löste ett eget men förlorade ändå med 6-0. Nog gnällt om detta. I övrigt tyckte jag objektiven i sig var mycket bra.

Ser fram emot att komma tillbaka till NOS och spela igen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Toastern »

Tack för ännu en kul liten turnering!

Gillade verkligen upplägget, men kan hålla med Roger om att 6-0 vid wipe kändes lite onödigt, hade funkat att bara spela klart rundorna. Men dettta är smågrejer, kul var det!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Röde »

Jag vill se en resultatlista nu... Plz. Vi östgötar åkte ju så fort vi spelat klart och således före det att resultatet var färdigt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Lillen »

Vill börja att tacka alla som ville komma. Vi blev glatt överaskade att så många ville vara med i våran turnering. Jag hade jättekul och tyckta alla var jättetrevliga. Hoppas att fler vill komma på nästa turnering som vi hoppaspå snart att hålla.

Okej så efter en heldag i vår lilla lokal fick vi följande placeringar.

1. Daniel Hesselberg/ RT/ Imperial Gaurd
2. Joakim Blom/ GoB/ Dark Eldar
3. Lennart Svensson/ NOS/ Orks
4. Jimmy Hesselberg/ RT/ Tyranids
5. Henrik Lampen/ RT/ Eldar
6. Richard Becker/ NOS/ Dark Angel
7. Jonas Lindh/ LBK/ Chaos Space Marine
8. Johannes Danielsson/ RT/ Space Marine
9. Roger Ringius/ GoB/ Space Marine
10. Andreas Ågerfalk/ NOS/ Tyranids
11. Jörgen Tholander/ NOS/ Blood Angel
12. Mikael Ståhl/ NOS/ Imperial Gaurd
13. Fredrik Eriksson/ RT/ Imperal Gaurd
13. Erik Malm/ GoB/ Chaos Space Marine
15. Marcus Bergstedt/ Titan/ Space Marine
16.Andreas Röyem/ NOS/ Space Marine
17. Rihcard Lundberg/ -/ Chaos Marine
18. Daniel Öberg/ NOS/ Orks

Många hade samma poäng men då gick det vidare först till om man hade haft nån tiebreak. Om inte nån hade råkat ut för en tiebreak under turnering gick det till tidigare mött spelare. Om man hade mött samma person båda två så var det som avgjorde det. Och sen om det var lika i alla moment så blev det en dela d turnering.

Tack åter igen för en lyckad turnering!

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Lillen »

Nu är resultaten inskickade. =D

Vill även säga att vi hade ett par nybörjare och några spelade sina första matcher under turnering. Och de alla var super duktiga och jättetrevliga. Så två tummar upp för dom! =D

Mvh

Lennart

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Blom »

Jag vill också tacka för en trevlig dag! Alltid lika kul att ta den lilla resan till nyköping =)

Först var jag skeptisk till att man skulle göra tre objektivs i varje match på 1250. Men det visade sig inte vara så jobbigt, då det alltid var 1-2 objektivs som handlade om att döda (typ: KP, döda HQ, döda 50% och så) så det var riktigt kul med lite nytt. Dock slutade alla mina matcher i wipe, så behövde ju inte tänka så mycket på det..

Även jag kan hålla med om att det är bättre att wipe, kanske bara ger 1-2 extra poäng och att spelet fortsätter till rundorna är slut.

Jag vill tacka, Rikard B, Båda Hesselbergarna och frabror Roger för mina matcher, kanske inte så roliga matcher (min listas fel) men alltid kul och spela mot er :wub: Och arrangörer för ett utmärkt jobb med arr. Måste vart jobbigt att skriva 3x5 papper mer missions som ni gjorde ;)

Även kul att det gick så bra för Johannes som nybörjare som knep 8e plaseringen. Och ni tre andra nybörjare som det tyvärr inte gick lika bra ni lär er :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Lillen »

blom skrev: Måste vart jobbigt att skriva 3x5 papper mer missions som ni gjorde ;)
Min kära fru satt till klockan ett kvällen innan turneringen och skrev alla lappar. Hon var ganska trött efter. :D

Angående wipes kommer vi se över det om vi kan göra något anderlunda eller om vi ska ha med det eller inte. Men systemet från adepticon var super kul och lätt att spela med. Så himla skönt att slippa bry sig om vp utan bara kunna spela missions. Så det kommer vi fortsätta att använda i framtiden.

Och efter denna turnering så fick jag se att venoms är sjukt under kompade! Vad tänkte gw när dom gjorde venoms? Eller frågan kanske ska vara vad rökte dom? :D

Mvh

Lennart

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av Blom »

Kudos till Lillens fru 8-)

Jag gjorde ju samma misstag på mitt första blomcon så det är lätt hänt. Roligt att ni ska fortsätta med detta sytem :D

Du fick ju inte änns möta venoms? :roll: Tänk om det inte är venoms utom jag som är så pro-player? :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Nos 1250pts 16 juli Turnering

Inlägg av the godfather »

blom skrev: Tänk om det inte är venoms utom jag som är så pro-player? :roll:
ppffffffaaaahaahaahahahahaaaa
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Skriv svar