Vårslakten 750pts Nos

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

Anmälningar skulle ske över mail :P

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Skulliz »

dammit -.-

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

Kul att se en sån bra respons redan. :)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Jörgen »

Platserna går fort ser jag, väldigt positivt :D

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

Jag har lagt upp uppdragen. Om några syn punkter eller frågor så är det bara att maila eller skriva det i denna tråden.

Mvh

Lennart

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Blom »

Hmm Diagonal DoW :wub: Undra vart ni fick den ifrån :roll:

Missionen ser roliga ut och finner inga konstigheter. Eller jo en sak, i mission 3, vad händer om objetivet scattrar in i impassibel tärreng eller likande? Kanske borde gå att tilläga att den stannar i bas med impassable tärreng och likande.

Det ända är väll att jag gillar redan utplaserade objektiv bättre än när man själv får sätta ut dem. Men det är ju en smak sak.

Har även en fräsig lista jag puttsat lite på som jag tror kan fixa sig bra 750 p :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

blom skrev:Hmm Diagonal DoW :wub: Undra vart ni fick den ifrån :roll:

Missionen ser roliga ut och finner inga konstigheter. Eller jo en sak, i mission 3, vad händer om objetivet scattrar in i impassibel tärreng eller likande? Kanske borde gå att tilläga att den stannar i bas med impassable tärreng och likande.

Det ända är väll att jag gillar redan utplaserade objektiv bättre än när man själv får sätta ut dem. Men det är ju en smak sak.

Har även en fräsig lista jag puttsat lite på som jag tror kan fixa sig bra 750 p :D
Ja fick lite insperation på blomcon och gillade uppdragen väldigt mycket.

Jag gillar inte fasta objektiv då visa armér vinner mer på det och andra förlorar. Man tappar lite av den taktiska biten av spelat då objektiv placering är viktigt. Jag har dåliga vanor av fast objektiv då jag spelar necron och att de inte har det lättaste att sprida ut sina trupper över bordet.

Om den skulle stanna i en impassibel bit så kommer den stanna i bas kontakt med den terängbiten i den sidan den kom ifrån. Så kommer den från höger men stannar i impassibel teräng så sätter man den på höger sida av den terängbiten. Sen om den skulle scattra in i en unit så makerar man bara ut vart detta objektiv befinner sig. För man kan stå på objektiv och det kan med detta med.

Ska bli kul att se vad folk tänker komma med. :)

Mvh

Lennart

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Blom »

Jag gillar inte fasta objektiv då visa armér vinner mer på det och andra förlorar. Man tappar lite av den taktiska biten av spelat då objektiv placering är viktigt.
Jo det har du rätt i att det försvinner en del av den taktiska biten med fasta objektiv. Det är helt sant.

Om den skulle stanna i en impassibel bit så kommer den stanna i bas kontakt med den terängbiten i den sidan den kom ifrån. Så kommer den från höger men stannar i impassibel teräng så sätter man den på höger sida av den terängbiten. Sen om den skulle scattra in i en unit så makerar man bara ut vart detta objektiv befinner sig. För man kan stå på objektiv och det kan med detta med.
Jo bra så trode jag det skulle vara med.

Ska bli rikigt kul att åka och spela hos er igen :D

--

Hur är lättaste sättet att ta sig till nyköping om man saknar bil? Tåg va?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Desertlord »

blom skrev:
Jag gillar inte fasta objektiv då visa armér vinner mer på det och andra förlorar. Man tappar lite av den taktiska biten av spelat då objektiv placering är viktigt.
Jo det har du rätt i att det försvinner en del av den taktiska biten med fasta objektiv. Det är helt sant.

Om den skulle stanna i en impassibel bit så kommer den stanna i bas kontakt med den terängbiten i den sidan den kom ifrån. Så kommer den från höger men stannar i impassibel teräng så sätter man den på höger sida av den terängbiten. Sen om den skulle scattra in i en unit så makerar man bara ut vart detta objektiv befinner sig. För man kan stå på objektiv och det kan med detta med.
Jo bra så trode jag det skulle vara med.

Ska bli rikigt kul att åka och spela hos er igen :D

--

Hur är lättaste sättet att ta sig till nyköping om man saknar bil? Tåg va?
Du kan åka med mig om jag får en plats i turneringen. Anmälde mig förut..
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Blom »

Super bra Figge :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar