Vårslakten 750pts Nos

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Blom »

Vill tacka för en trevlig dag, men mycket trevliga motspelare, annat folk och god och grattis mat :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Desertlord »

Tack för den här turneringen var riktigt roligt.

Kommer att göra mitt bästa för att komma nästa gång..

/F
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av speedfreek »

Kul att många körde dubbla turnerigar nu i helgen.
Och kul att de som gjorde så hamnade på så spridda placeringar om man jämför de två turneringarna.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Klus »

Sjukt rolig turnering, jättetrevligt med grillning och warhammer :)
Var väldigt jämna matcher mot min förväntan, hade misstankar om att det skulle vara ännu mer stensaxpåse på så låga poäng, men så var det verkligen inte.

Det enda jag tycker kan ha varit lite dåligt är att wipe av motståndaren gav maxpoäng, VP skillnaden motsvarar redan hur resultatet ser ut i form av dödande. Känns lite trökigt att efter en jämn match ändå förlora med maxpoäng. Anser även att det är lättare för en närstridslista är lättare att whipea motståndaren än en skyttelista så det blir lite orättvist.

Tack annars för en supertrevlig turnering! Restriktionsfritt ftw!
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Skulliz »

Får även jag passa på att tacka för en rolig turnering!

Gillade upplägget, kanske lite tungt dock med Dawn of War hälften av matcherna, speciellt på 48x48 bord. Kunde jag ju iofs ha kläckt ur mig redan när ni lade upp missions :P

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

Klus skrev:Det enda jag tycker kan ha varit lite dåligt är att wipe av motståndaren gav maxpoäng, VP skillnaden motsvarar redan hur resultatet ser ut i form av dödande. Känns lite trökigt att efter en jämn match ändå förlora med maxpoäng. Anser även att det är lättare för en närstridslista är lättare att whipea motståndaren än en skyttelista så det blir lite orättvist.
Jag kan förstå vad du menar med VP och wipe av motståndare. Men jag tyckte det fler skytte armer som placera sig bättre än närstirdsamer. Det vi planerar till nästa turnering är att ta bort VP eller ha en mycket mindre skala. VP:n ska inte utgöra hälva poängen. Utan satsa mer på missions. Kill points mission kanske kan vara auto-win om man får en wipe på motståndaren. Men tankana går förfullt och vi får se vad vi hittar på.
Skulliz skrev:Gillade upplägget, kanske lite tungt dock med Dawn of War hälften av matcherna, speciellt på 48x48 bord. Kunde jag ju iofs ha kläckt ur mig redan när ni lade upp missions :P
DoW ville vi har med två gånger för många turneringar har inte med DoW mer en gång. Och det är ett roligt mission och Jag upplevde det som det fungerade. Men jag ska detta till mig och se vad vi kan hitta på till nästa gång.


Jag och jörgen är i full gång och planerar nästa turnering. Vi funderar på en par turnering mer 2500pts per sida. Två dagars, 5 matcher kanske 6 om det går. Det blir 11 bord (22par och 44st delatagare) Men vi letar lokaler och ser över vad som behövs för det ska fungera.

Tack åter igen håll utkik efter mina battle reports från turneringen.

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av speedfreek »

Var det arrangören som vann!?

Och jag tycker också att det borde vara ungefär en tredjedel per deployment-typ,
och de flesta med fyra eller fem matcher väljer bort två DoW, så jag tycker det är helt rätt att göra tvärt om.

Ang VP/KP/wipe har alla olika åsikter.
Jag tror inte det främjar kul spel att belöna wipe extra mycket,
men jag förstår att man kan tycka olika i frågan.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

speedfreek skrev:Var det arrangören som vann!?

Och jag tycker också att det borde vara ungefär en tredjedel per deployment-typ,
och de flesta med fyra eller fem matcher väljer bort två DoW, så jag tycker det är helt rätt att göra tvärt om.

Ang VP/KP/wipe har alla olika åsikter.
Jag tror inte det främjar kul spel att belöna wipe extra mycket,
men jag förstår att man kan tycka olika i frågan.
Vi ska nog inte ha wipe auto-win nästa gång men vi får se vad vi båda känner i den frågan. Vi ville köra en utan restriktioner all out turnering denna gången då förra var restriktioner och hade mer focus på mission. Nu får vi se hur par turneringen eller vad nu vi ska hitta på kommer se ut.

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Vårslakten 750pts Nos

Inlägg av Lillen »

Hej alla jag skriver denna post då jag har råkat räkna fel på en av deltagarna. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och jag har dubbel kollat allas lappar nu och kontrollräknat alla resultat så det ska stämma nu. Om någon önskar att få se dokumentation på resultaten så har jag allas lappar sparade och kan svara på det folk undrar. Jag ber åter igen om tusen gånger om ursäkt. Detta är jag som räknat fel och hoppas att folk ändå tycker det varit en rolig turnering trotts detta misstag.

Här är det korekta resultaten: Det var Anders Ångerfak som hade fått 10pts för lite.

1 Lennart Svensson Orks NOS 79
2 Fredrik Eriksson IG RT 73
3 Christofer Andersson GK 64
4 Jörgen Tholander BA NOS 63
5 Karl-johan Walander IG Saeculum Obscurum 57
6 Anders Ångerfalk Nids NOS 56
7 Christoffer Rosenvik Space marine Remains in Play 51
8 Per-anton Walande Nids Saeculum Obscurum 50
9 Joakim Blom DE Gob 48
10 Jonathan Nilsson Necron 28
11 Mikael Ståhl IG NOS 28
12 Fredrik Lindkvist Orks NOS 25


Jag ber om ursäkt för detta igen och hoppas att folk ändå känner NOS är en trevlig förening att åka på turneringar hos.

Mvh

Lennart

Skriv svar