Nos 750pts

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Nos 750pts

Inlägg av XecrNist »

Lillen skrev:
•Fnp är förbjuden
Så det betyder alltså att alla Nurgle demoner, förutom Nurglings och Daemon Prince med MoN är bannade?

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Nos 750pts

Inlägg av Jörgen »

Hejsan, Jörgen heter jag och är en av arrangörerna av denna turnering.
För att svara på några frågor:

Rasmus:
Nej inga sådana är tillåtna.

Xecrnist: Vi har försökt att sätta restriktioner så vi får en någorlunda snäll och trevlig turnering. Givetvis blir vissa saker lidande, så som nurgle demoner. Men i dags läget är det inte tal om att ändra till en fri turnering med allt tillåtet.
Hoppas dock ändå att det finns folk som vill spela någorlunda snällt, Min egen vision är en liten turnering med mycket skoj och trevligheter, inte en där man försöker osta så mycket som möjligt bara för att vinna är allt.

Mvh Jörgen

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 750pts

Inlägg av Lillen »

Så efter lite tid från forumet är jag tillbaka och ber om ursäkt för den lilla uppdatering som skett. Men hoppas att ta igen lite nu.

1. Missions och spel schema är uppe.

2. Vi har valt att göra det till en gratis tunering så ingen avgift kommer att tas.

3. La till på ordnace wepons att large blast inte heller är tillåten.

4. Lördagen veckan innan tunneringen ska listan vara inne. Så den 27 November kl 00.00 är det senaste listan ska vara inne. Om listan lämnas in senare kommer man få straff poäng under tunneringen.

Klicken
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 nov 2010, 11:27

Re: Nos 750pts

Inlägg av Klicken »

Om FNP är förbjuden, kommer de nya Dark Eldar också vara förbjudna för de kan som inte välja bort "Power from Pain"-regeln?

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 750pts

Inlägg av Lillen »

Klicken skrev:Om FNP är förbjuden, kommer de nya Dark Eldar också vara förbjudna för de kan som inte välja bort "Power from Pain"-regeln?
Vi ser det så här att de måste förtjäna sin FNP. Man får dock inte köra med saker som börjar med en pain token automatiskt. Utan man får bara köra saker som ska förtjäna sin FNP.

Sen necrons kommer även vara tillåten. För derras regler inte fult är som FNP och att de lider av en regel som lyder döda 75% av necrons så kommer resten av armen fly. Så då tycker vi med den poäng de kostar och den reglen att de också får vara med.

Så man får inte köpa, börja eller ha FNP när man börjar sin första runda. Utan det skall vara något man förtjänar i spelets gång isåfall.

MVH

Lennart

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Nos 750pts

Inlägg av theWatchman »

Pga. för mycket att göra måste jag tyvärr avanmäla mig, David Gustafsson

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nos 750pts

Inlägg av Lillen »

theWatchman skrev:Pga. för mycket att göra måste jag tyvärr avanmäla mig, David Gustafsson
Tråkigt att höra. Hoppas du kanske kan komma på nästa tunering.

Tack för du säger det i tid.

MVH

Lennart

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Nos 750pts

Inlägg av XecrNist »

Jag måste avanmäla mig, Tobias Rundström

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Nos 750pts

Inlägg av Jörgen »

Även det väldigt tråkigt

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nos 750pts

Inlägg av Blom »

Är tyvärr osäker om jag kommer kunna delta :( När är sista datumet för att anmäla/skicka i listor och så där?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar