GarageGames II - ris och ros.

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Denkan »

Vad har varit bra respektive dåligt.

För er som var med förra året - 1 eller 2 dagars, vad är bäst för det här konceptet?

Så mycket info som möjligt - inför GarageGames III nästa år.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Flogger »

Ris: att man inte får sova i soffan ;)



/Flogger under bordet 8-)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av NilssonHarHund »

Ros: lokalen, upplägget, terrängen, uppdragen (särskilt doomsday device som blev väldigt spännande och härligt slumpmässigt). Jättesnyggt organiserat!

Ris: Bord 1. Med de två avhoppen kunde ni bytt ut bord 1 mot ett av de snygga användbara borden som stod tomma. Matcherna där blev tråkspelade med alldeles för lite losblock.

Övrigt: Jag måste lära mig spela det här spelet igen. Tack för alla vänliga ord och trevliga matcher. Jag hade ingen otrevlig motståndare eller trist matchup på hela helgen. Sjukt kul! Som ett förtydligande angående kommentaren till tröstpriset är min totala restid den här långhelgen 38 timmar eller ca 5000km.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Denkan »

NilssonHarHund skrev:Ros: lokalen, upplägget, terrängen, uppdragen (särskilt doomsday device som blev väldigt spännande och härligt slumpmässigt). Jättesnyggt organiserat!

Ris: Bord 1. Med de två avhoppen kunde ni bytt ut bord 1 mot ett av de snygga användbara borden som stod tomma. Matcherna där blev tråkspelade med alldeles för lite losblock.

Övrigt: Jag måste lära mig spela det här spelet igen. Tack för alla vänliga ord och trevliga matcher. Jag hade ingen otrevlig motståndare eller trist matchup på hela helgen. Sjukt kul! Som ett förtydligande angående kommentaren till tröstpriset är min totala restid den här långhelgen 38 timmar eller ca 5000km.
Bord 1... ja... Alltså... ingen i arr gruppen var speciellt nöjd med det, dock räckte inte terrängen till 10 bord utan vi fick låna in terräng som kom på lördagen och då han vi inte ställa upp det...
bord 1 är egentligen bara tänkt att man ska spela på "öarna" - tänk er rymdstations uppdraget i kampanjboken.


Flogger skrev:Ris: att man inte får sova i soffan ;)



/Flogger under bordet 8-)
Vadå, du fick ju sova under ett bord :-P
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Ancalagon »

Ros:
*Arrangörerna
*Motståndarna
*Lokalen
*Terrängen på de allra flesta borden
*Avlastningytor vid samtliga bord.
*Sofforna vid vissa bord
*Missions/achievementsupplägget.
*Gratis kaffe!

Ris:
*Begreppet "fluffarméer". Jag tolkade "fluffmys" som synonymt med "mjukare knasiga listor man sällan ser kombinerat med bra backstory". Många arméval var sjukt hårda med det i åtanke. Om tanken med "fluffspel" var att det mer eller mindre enbart skulle handla om backstory så är det lika mycket mitt fel som misstolkade det, men kunde varit tydligare ;)

*Möjlighet att köpa läsk/kolsyrat vatten på plats hade varit nice!

All in all uppväger alla Ros mer än väl det lilla jag tyckte var ris. Kommer garanterat komma nästa gång!

DanielM
Inlägg: 16
Blev medlem: 07 jan 2015, 11:23

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av DanielM »

Tack för en otroligt trevlig turnering och en come-back till turnerade efter sisådär.. 6 år? Mycket kul!

Ros:
- Lokalen, tyckte det var trevligt med den gemytliga känslan och lagom luffigt mellan bordet.
- Arrangörerna, trevliga och varierande missions som gjorde det kul att lira matcherna.
- Kaffe! :wub:
- Motståndarna - Jag hade några fantastiska slag mot väldigt trevliga personer, vilket var precis vad jag hoppades på vilket inte hade varit möjligt utan trevliga motståndare.

Ris:
- Att fönstret vid LSD-bordet inte gick att öppna.
- Att det saknades lite terräng(med det har ni redan bemött och jag förstår!)
- Listorn. Nu är det ju ett tag sedan jag turnerade och jag insåg att jag kanske la min lista i lite väl snällaste laget när jag ställde upp ibland. Kanske ett förtydligande kring vilken hårdhet man önskar sig? Finns ju rätt många listor som är "fluffrätt" men sjukt hårda exempelvis. Eller att man skriver coolt fluff för att lira en lite hårdare lista.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av NilssonHarHund »

Denkan skrev:
NilssonHarHund skrev:Ris: Bord 1. Med de två avhoppen kunde ni bytt ut bord 1 mot ett av de snygga användbara borden som stod tomma. Matcherna där blev tråkspelade med alldeles för lite losblock.
Bord 1... ja... Alltså... ingen i arr gruppen var speciellt nöjd med det, dock räckte inte terrängen till 10 bord utan vi fick låna in terräng som kom på lördagen och då han vi inte ställa upp det...
bord 1 är egentligen bara tänkt att man ska spela på "öarna" - tänk er rymdstations uppdraget i kampanjboken.
Min invändning är att ett av de snygga, bra borden stod oanvända i varje omgång eftersom vi bara var 18 spelare på tio bord. När jag och Ulf spelade på bord ett var ett av isborden lediga. När jag och Mägi spelade där var ett av de svarta borden i lillrummet oanvänt. Det hade varit bra om bord ett taqgits bort ur bordslottningen.

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Stefan »

Ris: att vi alla lät Bagarn placera sig så högt ;)

Ros: Fantastisk turnering som jag lätt kommer åka på igen, smart att inte ha rankingpoäng för att skrämma bort ostfolket. Kan hålla med om att hårdhetsgraderna kunde vara tydligare. Arméerna var väldigt hårda, min inkluderad. Men som sagt: Guldturnering!
Stefan "Krak" Hedström

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av benmannen »

Tack för en suverän turnering!

Jag håller med Ancalagon, vi hade missförstått Fluffdelen. Vi hade planerat och speltestat hyfsat snälla armeer... Men som tur var var de inte för snälla. VIssa av oss körde hårtdare och skippade kompen i princip... En viss Fireraptor spelare kanske känner sig träffad :)

Så till nästa gång kanske specifiera vad ni menar med fluff. Det var inte fluffbunnyknas utan temade armeer med en bakgrundshistoria.

Men annars kanon. underbar stämning och fina armeer.

Det är ju inte många arrangemang i Stockholmstrakten, så kul att ni höll i det.

Jag kommer igen nästa år!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Spelbjörn »

Jag vill börja med att tacka arrangörerna och gratulera segraren!

Sedan håller jag med föregående talare... Det var hårdare listor i år mot hur de såg ut i fjol. Jag hade gärna sett att man tonade ner hårdheten ytterligare ett steg, men nu är ju jag inte en turneringsspelare på något sätt. Jag kan förstå att det måste vara knepigt att köra en "turnering" samtidigt som man försöker hålla tillbaka listbyggande och tuffare enheter... knepigt på gränsen till omöjligt? Det blir ju som en fotbollsmatch där man inte får skjuta hårda skott?

Kanske köra en Garagegamers III utan något turneringsinslag över huvud taget och bara fokusera på kategorier som: Most wins, most achievements, best painted och best fluff? Lotta matcher, låta folk grudga eller bara ge folk möjligheten att se en cool armé och be att få spela mot den? Jag hade gärna mött en eller två fantastiska arméer (både målning och listor) som jag jag såg under helgen, men inte fick möjlighet att möta.

Sedan anser jag också att fjolårets lösning med en endagarsträff var att föredra... två dagar är i överkant för undertecknad :)

Men ett stort tack på alla plan, det var tokkul och oavsett skulle jag gärna komma förbi en tredje sväng...

Spelbjörn

Skriv svar