GarageGames II - ris och ros.

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Röde »

Jag tycker det var bra med det mesta. Jag gillar upplägget i stort. Jag har svårt att avgöra hårdheten i listorna då jag har för dålig koll på alla codexar. Om de var för hårda kan vi väl fundera på det till nästa år.

Missions kan jag väl ha lite synpunkter på. Att ha maelstrom i alla matcher tycker jag är för mycket. Slaughter points gillar jag. Närstridarméerna kan behöva en boost.

Endagars eller tvådagars funkar båda för mig. Om det är endagars vill jag ha lägre poäng och fler matcher. Ex. 1250pts på 48x48 bord och 4-5 matcher.

Annars ger jag GarageGames :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :geek:

Stort tack till arrangörerna.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 13 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

MikaelAndersson
Inlägg: 27
Blev medlem: 12 feb 2014, 12:10

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av MikaelAndersson »

Bra lokal med härlig hemmakänsla.
Bra uppdrag förutom det sjätte som gynnade den som fick första rundan och gav för mycket poäng.
Spelborden var ok men jag hade önskat lite variation. Antingen var det ruiner eller öppen terräng. Gärna mer kullar och skog.
Jag blev förvånad över mina låga poäng på både fluff och målning. Var det viktigare med själva berättelsen än att man gjorde en armé som var trogen fluffet som GW skrivit?
Vore bra att veta lite mer i detalj om man ska engagera sig till nästa gång. Det kändes lite konstigt att få nästan sämst poäng på målning med en armé som jag lagt över 500 timmar på och kommit trea på gothcon med. Vad är det ni tittar på när det gäller målning?
Bra initiativ med loppisbord. Det går säkert att utveckla till byteshandel också. Tror fler tar med sig mer bråte då.
Jag var inte på GG1 men tycker att både en- och tvådagars evenemang funkar. Varför inte köra tvådagars på våren och endagars på hösten t.ex?
I stort sett ett bra arrangemang som jag gärna återkommer till.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag gillar det Spelbjörn skriver. Kanske en kampanjhelg med temad terräng och uppdrag från kampanjböcker. Kräv listor långt i förväg och ta hjälp av deltagarna att skriva gemensamt fluff? Ingen poängräkning, men achivements och allt det andra mysiga.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Flogger »

Ros

+ Lokalen, himla härligt med många rum och soffor! (Även Om jag aldrig fick spela i soffrummet)
+ komp! Skoj att inte ha en aning om sin komp innan man kommer fram, alltid roligt! :)
+ loppisbord, kom hem med lite HH romaner vilket var trevligt!
+ orankad och icke-kvalande, mycket mysigare stämning på något sätt!
+ härligt att kunna sova på stället

Ris
- terrängen var inte topnotch på alla bord
- inget sovande i sofforna
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: GarageGames II - ris och ros.

Inlägg av Denkan »

Tack för alla kommentarer - Positiva som negativa. Vi tar åt oss granskar och funderar på hur vi skall göra här näst.


Det kommer tyvärr bara bli ett Garagegames per år - det handlar inte om att vi inte vill utan mer om att tiden inte riktigt räcker till för oss som arrangerar.

Vi har varit inne på nått i still med att sätta i hopp 10 bord som ett långbord..
dela upp platserna till 10 på "goda" sidan och 10 på "onda" sidan. sen kör man någon slags endagars slag med upplägget på
att man får ta in reserver efter lunchbreaken...

Men frågan är om det skulle fungera och om det skulle leda till om folk vill komma och spela.
Men nått mer tematiskt skulle vi vilja få till - men vi får spåna vidare :-)

Tack till alla er som kom - Frågor angående målningspoäng och fluff - varför har jag fått ditten och datten - kan ni maila till samma adress som ni skickade in listorna till.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar