Garagegames 1 - Ris & Ros

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Denkan »

Berätta gärna vad ni tyckte om Garagegames. Vad var bra, vad var dåligt? Vad kan vi göra bättre?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Spelbjörn »

MJÖLK TILL KAFFET!!!

I övrigt så kan jag inte tänka på särskilt mycket. Jag gillade såväl era scenarion som mängden terräng på bordet. Det var trevliga och avslappnade motståndare och de kort som vi fick bidrog till underhållningsvärdet utan att tippa över och bli rent spelavgörande. Ofantligt roligt och absolut något som jag skulle åka på igen om ni arrangerar liknande event nästa år eller till hösten.

Betyg 9/10

Spelbjörn

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Ancalagon »

Spelbjörn skrev:MJÖLK TILL KAFFET!!!


Spelbjörn
Man ska ju dricka kaffe, inte nå jävla Oboy! ;)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Röde »

Jag är mycket nöjd med hela tillställningen. Bra scenarion. Bra med terräng. Mycket skön stämning.

Ska jag vara småaktig så vill jag ha mera Cola i kylen. Å andra sidan är det faktum att det fanns en kiosk rätt nice... ;)

Bra service och mycket trevliga arrangörer!

Jag vill ha mer av GargeGamers arrangemang om de är så här. Jag tycker det är riktigt skönt med ett arrangemang där hobbyn (och inte bara spelet) premieras. Gärna ett arrangemang i halvåret.

Arrangemanget får 7 köttflugor av mig! :D
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 13 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
fredrik
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 aug 2012, 17:04

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av fredrik »

Allt var toppen, ser fram emot nästa turnering! :)

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av L3go »

"This arrangement has the seal of approval of the Adeptus Astartes of the Blood Ravens chapter". :)

++++
Luftig härlig lokal. Välorganiserat. Härlig stämning. Jag kommer gärna tillbaka.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av benmannen »

GarageGamers, ni är som ett hemligt smultronställe!

Det är det andra arrangemanget jag åkt på som ni hållit i, och det har varit kanon bägge gångerna.

Tack så mycket! Ser fram emot nästa! :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Spelbjörn »

Sitter här och läser en tråd på Dakkadakka om hur en av de större turneringarna i USA såg ut. Det var tydligen så illa att ett stort antal välkända power-gamers nu postar inlägg där de sitter och gråter över kombos och allierade shenanigans som totalt förstört all form av spelbalans. Det känns så trevligt att veta att det finns en anti-tes till allt detta i Jönåker/Nyköping :)

En sak som jag dock kom på som skulle ha gett mig en ännu bättre upplevelse är tidsaspekten. När man är på en avslappnad turnering så känner i alla fall jag att jag gärna tar det lugnt, tittar på målade detaljer på mina medspelares fordon, pratar fluff, berättar gamla krigshistorier och... tja, tiden försvinner. Helt plötsligt ropas det ut "50 minuter" och pga mitt sköldpaddstempo så är vi bara i turn 3! Så frågan är ifall längre matcher eller kanske ett mindre antal poäng för kommande versioner. 1500? 1750? Eller om det går att hyra en tids-coach i nästa års sekretariat som sitter på en pall och petar på mig med en pinne för att få mig att spela lite snabbare (eller åtminstone i ett tempo som skulle vara normalt enligt de flesta andra spelare).
Senast redigerad av 1 Spelbjörn, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Röde »

Bättre i så fall att lägga på lite tid till varje match. Jag hade inga långa pauser någonstans. Lite tajt med tiden jag med och jag brukar vara färdig tidigt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Kimich »

Kan bara hålla med allt som redan står i tråden.
Jag lyckades bara spela klart en av tre matcher dom andra två avlutades p.g.a tid. Tycker inte att verken jag eller mina motspelare spelade sakta, tror på mindre poäng. Det är kul med det lilla extra man får in på 1999p men det är skönt att komma hem innan klockan slår tolv också ;)

Skriv svar