Garagegames 1 - Ris & Ros

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Katarsis »

Vad jag tycker mig kunna läsa av Kraftmans inlägg är att det kanske vore en idé att lotta efter fluffkompen också, så att man slipper möta någon med för olik komp utan att få något för det.

En liten ris från någon som inte åkte på turneringen (men var en utav anledningarna till detta) är att det var väldigt otydligt vad som räknades som fluff. Bara man var en go gubbe och hade någon form utav anledningen till varför man spelade det man spelade med, så verkade det vara okej att komma med vad som. Nu verkar detta ha korrigerats lite med hårdhetskomp också, men lite tydligare riktlinjer är nog att föredra.
Finns listorna med komp någonstans förresten?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av orgasmatron »

kraftman skrev:Ja, det är möjligt att jag hängt upp mig på det !

Men jag ville bara nämna att det kan bli riktigt tråkiga matchups om man tillåter allt !
Vissa kanske inte bryr sig om hur det går, men dom kan ju förstöra upplevelsen för andra !?

Är det inte det man vill komma i från med den här typen av spelträffar ?

Nu blev det ju inte så den här gången så jag klagar inte...

Nu ska jag åka till Gothcon med en snäll lista och där får man väl vissa fördelar i poäng om man möter hårda listor ! Vi får se hur det går..
Jag spelade med 8 dreads = dyra pjäser = långsam armé = lite scoring

I sista matchen mot Ulf så sprängde hans humla 3 dreads på 4 rundor och stunnade en fjärde, så borde vi inte banna hans humla då eftersom jag inte kunde skjuta ut den och jag förlorade ;)

EDIT: Jag hade från början tänkt köra BA med 9 Dreds så det så...

Kurdush
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 jul 2009, 10:34

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Kurdush »

Tack för ett bra arrangemang! Tack till mina medspelare för att ni åtminstone inte offentligt spydde galla över min bristfälliga målning. Tack till mina medspelare för att ni hade överseende med mina rostiga regelkunskaper, jag spelar för sällan för att hålla bra koll, tyvärr. Dagen förflöt på bästa sätt och bjöd på
- förnedring (min chaos lord of nurgle fick pisk av en terminator champion i en challenge)
- förnedring (min chaos lord och nurgle blev piskad av en succubus i en challenge)
- förnedring (min chaos lord of nurgle vågade sig inte ens ut ur sin land raider i sista matchen utan satt bara och surmulet såg på när demonprinsen visade Typhus var skåpet ska stå)
- FÖRNEDRING (dark eldar spelade ut kortet "Nurgles finest" och fick +1 T för en enhet, tack för den, farfar)

Fyrfalt förnedrad alltså, prexis som det ska vara.

Jag tog även med mig en stark vilja att måla upp mina Dark Eldar till en standard som jag är nöjd med istället för att nöta vidare med begagnade sunkiga Plague Marines. Garage Gamers återvänder jag gärna till.

Konstruktiv kritik, som andra redan varit inne på: Färre poäng, för snabbare matcher. Jag spelar gärna klart matcherna och hinner sitta och njuta en kvart eller så innan nästa. Har fullt förtroende för att arrangörerna knäcker den nöten till nästa gång.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Denkan »

Tack för alla Kommentarer och fina ord.

här kommer lite funderingar och tankar kring nästa Garagegames.
När den blir är i dagsläget osagt - Men Vi tror att vi kommer sikta på att bara ha Garagegames 1 gång per år.

men några tankar kring nästa har vi i alla fall skrapat ihop.

Garagegames II Planering.

Denna turnering är INTE rankpoängsgivande – det innebär också att den inte är kvalande till SM om kvalningsantalet skulle uppfyllas.

KOSTNAD:
Tittar man på Garagegames 1 så betalade deltagarna 150kr i anmälningsavgift. Med ett bortfall på 8 personer som helt enkelt valde att komma trotts att det betalade så kände jag att turneringen förlorade mycket på bortfallet.
Så garagegames 2 kommer att ta 300Kr i avgift för att ”säkra upp” att folk som anmäler sig verkligen är seriösa. I anmälningsavgiften ingår gratis kaffe/te och något i still med: Garagegames Mugg/tärningar/ etc.
Så föranmälan fram till ett visst datum. När datumet gått ut skall betalning vara inne inom 1 vecka.
1 månad efter inbetalning skall listorna skickas in.

Fluffkomp & Målningspoäng:
Garagegames Handlar om snyggt målade arméer, trevliga matcher och Fluffiga arméer.
Målningspoäng: Kommer att tilldelas alla arméer. Poängen går från 0 till 23 poäng. Där en vanlig TT standard arme tilldelas 10 Poäng.
Fluffkomp.
Fluffkompen går från en skalla på -7 till + 23 poäng.
Man kan tilldelas pluspoäng för t.ex.
”Fluffig” lista – d.v.s. man följer det som t.ex. står i en bok om händelser i 40K universumet.
Annorlunda lista som bryter av metat lite. Som t.ex. enbart närstridsenheter i en World Eaters lista.
En lista som är ”rolig” att möta för alla.
Man kan tilldelas minus för t.ex.
Du kommer med en Elite build lista. Du skulle kunna vinna SM med denna.
du har skickat med en flufftext som beskriver armen på ett sätt.. men listan du har skickat in… avspeglar inte alls det du har skrivit i texten.

Listbygge:
Vi kommer att köra 1500p
Vi kommer att använda LBKs Kompmall som en riktlinje med en maxkomp på 4 för att försöka balasera det ytterligare. Din komp kommer inte påverka ditt spelresultat i vp. Då det enbart bör ses som en riktline för hur hårda listor man kan bygga.
Vi kommer att tillåta Imperial Armour (enheter märkta med 40k) , Stronghold Assault, dataslates och om tillräckligt många är intresserade utav det så kan vi tänka släppa in Escalation också.
D-vapen kommer att tillåtas men kommer att korrigeras med följande profil:
S10 Ap1 Armourbane, Fleshbane, Ignores Cover, Shred

Kiosk:
Kiosk för garagegames 2 kommer bara innehålla:
Dricka. Kola, Fanta, Loka.
Kaffe/The
Chokladbollar.

Detta grundar vi på den försäljning av det utbud vi hade på Garagegames 1. Där faktiskt inget förutom kaffe och några godisbitar. Kaffe/The Kommer att ingå i anmälningsavgiften och kommer därför vara ”gratis” för garagegames deltagare.

Priser:
Best painted: kommer tilldelas pris. Pokal + något mer
Best Fluff: pris
Best Overall – Dvs Vinnare Garagegames – Pokal + något mer.

Summering:
Garagegames 2
1500 Poäng.
”maxkomp” 4 enligt LBK mallens senaste släpp vid det tillfälle som info för arrangemanget läggs upp.
Kostnad: 300 Kr
Antal Deltagare: ej bestämt ännu.
Tillägg: Imperial Armour, stronghold assault, dataslates



återigen - tack till alla deltagare för visat intresse av Garagegames.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Garagegames 1 - Ris & Ros

Inlägg av Flogger »

Klart ni ska släppa in escalation! Blir sjukt skoj! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar