Inför Garagegames I - Listdiskussion

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Loudhoward »

Sai skrev:Låt mig presentera Baronessa Sathonys blodtörstiga piratgäng utan äckel-muterade Dark Eldar (förutom scourges för de är coola och jag behöver poängen?)

HQ (190pts)
Baron(essa) Sathonyx (105pts)
Succubus (65pts) with Agoniser (20pts)

Elites (173pts)
4x Kabalite Trueborn (48pts) with 4x Blaster (60pts)
Venom (55pts) with Nightshield (10pts)

Troops (754pts)
13x Hellion (208pts)
Helliarch (26pts)

9x Kabalite Warrior (81pts)
1x Kabalite Warrior with Splinter Cannon (29pts)
Raider (60pts) with Nightshield (10pts), Splinter Racks (10pts)

9x Kabalite Warrior (81pts)
Kabalite Warrior with Splinter Cannon (29pts)
Raider (60pts) with Nightshield (10pts), Splinter Racks (10pts)

9x Wyches (108pts) with 9x Haywire grenades (18pts)
Hekatrix (20pts) with Blast Pistol (15pts), Haywire grenades (2pts), Phantasm Grenade Launcher (10pts), Venom Blade (5pts)

Fast Attack (424pts)
9x Reaver Jetbikes (198pts)
3x Cluster catrops (60pts), 3x Heat Lance (36pts)

5x Scourge (110pts) with 3x Shardcarbine, 2x Splinter Cannon (20pts)

Heavy Support (455pts)
Ravager (105pts) with 3x Dark Lance, Nightshield (10pts)

Ravager (105pts) with 3x Disintegrator, Nightshield (10pts)

Tantalus (215pts) with Nightshield (10pts)

Totalt: 1996

Jag hoppas att denna typ av lista går hem för det är i princip alla gubbar jag har. Så att eh...

/Linda
Dina warriors med splintercannons är för dyra. Bössan kostar bara 10p!

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Sai skrev:Låt mig presentera Baronessa Sathonys blodtörstiga piratgäng utan äckel-muterade Dark Eldar (förutom scourges för de är coola och jag behöver poängen?)

HQ (190pts)
Baron(essa) Sathonyx (105pts)
Succubus (65pts) with Agoniser (20pts)

Elites (173pts)
4x Kabalite Trueborn (48pts) with 4x Blaster (60pts)
Venom (55pts) with Nightshield (10pts)

Troops (754pts)
13x Hellion (208pts)
Helliarch (26pts)

9x Kabalite Warrior (81pts)
1x Kabalite Warrior with Splinter Cannon (29pts)
Raider (60pts) with Nightshield (10pts), Splinter Racks (10pts)

9x Kabalite Warrior (81pts)
Kabalite Warrior with Splinter Cannon (29pts)
Raider (60pts) with Nightshield (10pts), Splinter Racks (10pts)

9x Wyches (108pts) with 9x Haywire grenades (18pts)
Hekatrix (20pts) with Blast Pistol (15pts), Haywire grenades (2pts), Phantasm Grenade Launcher (10pts), Venom Blade (5pts)

Fast Attack (424pts)
9x Reaver Jetbikes (198pts)
3x Cluster catrops (60pts), 3x Heat Lance (36pts)

5x Scourge (110pts) with 3x Shardcarbine, 2x Splinter Cannon (20pts)

Heavy Support (455pts)
Ravager (105pts) with 3x Dark Lance, Nightshield (10pts)

Ravager (105pts) with 3x Disintegrator, Nightshield (10pts)

Tantalus (215pts) with Nightshield (10pts)

Totalt: 1996

Jag hoppas att denna typ av lista går hem för det är i princip alla gubbar jag har. Så att eh...

/Linda

kan man göra annat än att älska Tantalusen!
sen så tror jag att du, som tidigare nämts i tråden, har betalat lite för mycket på dina splintercannons - de kostar bara 10p :)
Listan ser väldigt farlig ut, men jag tycker att tantalusen väger upp det hela nått fruktansvärt Gillar även att du kör med så många bikes!

kom i håg att listorna skall skickas in senast på måndag den 30:e mars!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

kom i håg att listorna skall skickas in senast på måndag den 31:e mars!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har byggt min lista genom att kolla lite vad andra tänker komma med och försökt få till en som kan bli kul matcher mot de flesta.

Ok, jag är inte en mästare på 40k-lore, men känner att jag måste hitta på en liten bakgrundshistoria till min armé. (skriver på engelska för att, tja, det känns askonstigt med svenska 40k-sagor)

Suddenly, a deafening thunder followed by a slight tremor aroused Cato from deep contemplation. Slowly, almost clumsy, the Captain of the Ultramarine 2nd company rose, stretching his stiff neck and flexing his shoulders. He was clad in full battle armor, as he had been since this campaign started a few weeks before. The last few days he had been careful of it's appearance, because he awaited a guest to whom no signs of weakness should be revealed.
His mind was tired, his spirit was serious and he mumbled silently 'They are here, may the Primarch guide me on this venture'

He forced himself to take on the role and appearance of the commander and went out of his chamber. He found Brother Tobelian on post outside and gave him the order to assemble the men, a small battle group tasked for this very unusual mission. Cato Sicarius took the lead, followed by 45 warriors. They marched out in the dark surroundings towards the agreed meeting point. Always imposing the impression of being in absolute balance, absolute control, Cato did not falter in appearance. None of the warriors around him noticed that their Captain was indeed far from balanced, nor did he feel any comforting control. The plan he had schemed for so long, was sound, logical, purposeful, but not exactly aligned to codex astarters, -unless you spent some extra thought of the potential gain it would bring.
To Cato, it was obvious that the future of the chapter should not be violated by the command of Captain Agemman. Cato was perhaps not in a traditionally viewed position to inherit the rank of Chapter Master, but who could deny that he was the one most suited for the task? This mission had the potential of sealing a fortunate future for the whole Chapter. Nevertheless, the sparks of insecurity disturbed him.
The fog was thick when they approached the meeting point. As they progressed, a greenish light grew stronger. The outlines of a building-sized vessel took form in the dense jungle.
... and there he was. An Arch-Enemy. A figure made of shining steel, sporting a man-sized scythe and a visage totally devoid of emotions. The Vargard. Standing in front of a group of hulking machineoids, en lighted in green from the enormous transport the had arrived in.
The sound of his voice was surprisingly soft, rather peaceful and uncomfortably relaxed for a non living being. 'Greetings, master Captain of the 2nd Company. I have my requisites at hand, I assume you are equally well prepared?'
'Yes, it is here'
And then, two devices of unknown, peculiar shape and form switched hands in the shrouding mist deep in the jungle at Istrophedia VII. One being useful to defeat a rival, the other to cure the mind of a very old soul. This was a delicate situation for both commanders, especially regarding the nature of each other's counterpart.
So, when the jungle suddenly went ablaze with flames and an assault roar hollowed in close quarter, Cato and the Varguard instantaneously made the same decision: kill the unknown first, then the other.

Henrik Lampén

> DESPERATE ALLIES <

UltraMarines - (v/s) - Necrons


- HQ -
Captain Sicarius 185p

- TROOPS -
9 Tactical squad 151p
meltagun (sgt: combimelta, meltabomb)
1 Rhino 35p

10 Tactical squad 175p
flamer, lascannon (sgt: meltabomb)
1 Rhino 35p

10 Tactical squad 165p
flamer, plasma cannon
1 Razorback (twin lascannon) 75p

- FAST ATTACK -
2 Attack Bike Squad 110p
2 multimelta

2 Land Speeder Squadron 150
2 Typhoon missile launcher

- HEAVY SUPPORT -
8 Devastator Squad 212p
4 missile launcher /w flakk missile

- HQ -
Vargard Obyron 160p

- TROOPS -
8 Immortals, gauss 136p

- ELITE -
C'Tan Shard 210p
entropic touch, pyreshards

- HEAVY SUPPORT -
Monolith 200p

Army points: 1999
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Spelbjörn »

Gillar vad jag läser :) Kom direkt att tänka på en gammal favoritbok: "Honoured Enemy" av Raymond E Feist när jag läste ditt fluff.

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Spelbjörn »

Sedan har det tyvärr uppstått ett smärre dilemma på min målningsfront (Jag kommer att ljuga för von Hanz och hävda att mina figurer var färdiga men blev stulna).

På grund av en olycklig situation där jag de senaste sex helgerna haft beta-keys till såväl Elder Scrolls-online och Wildstar-online i kombination med en tung arbets- och rättningsbelastning vad gäller de uppsatser som mina elever skickar in så ligger jag efter rejält vad gäller min målning. Wraithseern är i stort sett klar och den sista femman Wraithguard och deras Serpent är hoplimmade och sprayade men jag ställer mig själv frågande ifall jag verkligen kommer att ha såväl tid som energi att färdigställa dem till en nivå jag är nöjd med?

Så alternativet kan då bli att köra med mina systrar i alla fall. Då blir det ju en sjuk tillställning med TVÅ Adepta Sororitas-listor! Ur led är tiden... ;)

Jag har skrapat ihop två varianter av listor och tänkte höra vad folk tycker... Den ena är mer eller mindre min standardlista med i stort sett allt som AS kan komma med. Lite fordon, lite fotsluggers, lite melta, lite flamers, lite närstrid, lite walkers, lite lång range, lite allierade, lite hårt, lite mjukt, lite inquisition... Som en gigantisk påse gott och blandat. En snuskig påse gott och blandat men det gör ju bara det hela bättre. Med tanke på de åsikter som jag i tidigare i tråden hade angående Kimichs systrar så anser jag att denna ligger på ungefär samma styrkenivå. Jag skulle vilja ge min lista stämpeln: Vällagrad mjukost! Men kanske att den är för hård ändå? Tänk, att en sådan fras kan yttras om Sisters! :)

High Inquisitor Marlene von Erberg
and The Holy Order of St. Hildegaard


Main Force – Adepta Sororitas
HQ
Canoness ”Brigitte” 65p
Power Sword 15p
Cloak of St. Aspira 20p
___
100p

Elites
5 Repentias 85p

Troops
5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

Fast
5 Seraphims 75p
2 Hand Flamers 20p
Seraphim Superior 10p
___
105p

5 Seraphims 75p
2 Inferno Pistols 60p
Seraphim Superior 10p
___
145p

5 Dominions 65p
4 Melta Guns 40p
Combi-Melta 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Laud Hailers 10p
Dozer Blade 5p
___
190p

Heavy
Exorcist 125p

Exorcist 125p

Penitent Engine ”Josephine” 80p


Allied Force – Imperial Guard
HQ
5 Company Command Squad 50p
Regimental Standard 15p
Lascannon 20p
Vox-Caster 5p
___
90p

Elites
Psyker Battle Squad 60p
2 Additional Psykers 20p
Chimera 55p
___
135p

Troops
10 Imperial Guards Veterans 70p
Autocannon 10p
3 Flamers 15p
Vox-Caster 5p
___
100p
Fast
Scout Sentinel 35p
Heavy Flamer 5p
___
40p

Heavy
Leman Russ Punisher 180p
Heavy Bolter Sponsons 20p
___
200p

Inquisitional Allies
Marlene von Erberg (Warlord) 25p

Army total – 1995p

En andra lista, och den som jag egentligen hellre skulle vilja köra på ett "Kaffe-och-kaka-konvent" är den som följer. Med tanke på att Denkan tillät "Stronghold assault" och bara för att se till att röra om bland listornas konstruktioner så presenterar jag "The Holy Order of St Hildegaard" på hemmaplan. Ett bunkerkomplex som utgör själva kärnan i min Slaanesh-påverkade armé. Rent taktiskt ett vansinne med tanke på de scenarion vi ska spela... men skulle kunna bli hur kul som helst att spela med och mot. Jag kan se framför mig hur en GK-armé kommer på besök och det hela slutar med en blandning av Kung Arthurs besök av det franska slottet och Sir Galahads besök av castle Anthrax i Monty Pythons "The Holy Grail". Tänk vad kul att med kaffekoppen i hand stirra på sin motståndare över ett par battlements och viska "Kom då..." Det kommer att bli som att storma ett dvärgfort i WHFB... bara lite mindre skägg och lite mer naken hud :)

The Holy Order of St. Hildegaard

Main Force – Adepta Sororitas
HQ
Canoness ”Brigitte” (Warlord) 65p
Power Sword 15p
Command Squad 65p
2 Heavy Bolters 20p
Hospitaler 10p
Dialogus 5p
Blessed Standard 15p
___
195p

Elites
5 Repentias 85p

5 Repentias 85p

Troops
5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

Fast
5 Seraphims 75p
2 Hand Flamers 20p
Seraphim Superior 10p
___
105p

5 Seraphims 75p
2 Inferno Pistols 60p
Seraphim Superior 10p
___
145p

5 Dominions 65p
4 Melta Guns 40p
Combi-Melta 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Laud Hailers 10p
Dozer Blade 5p
___
190p

Heavy
Exorcist 125p

Exorcist 125p

Penitent Engine ”Josephine” 80p

___
1585p

Fortifications

Imperial Strongpoint

Main Bastion 75p
Icarus Lascannon 35p
___
110p

Minor Bastion Alpha 75p
Quad-Gun 50p
___
125p

Minor Bastion Beta 75p
Quad-Gun 50p
___
125p

Aegis Defence Line 50p

___
410p

Total
___
1995p

Om ni andra hinner kommentera och om du Denkan hinner tycka till under dagen så skulle det vara jättebäst :)

Spelbjörn

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Gonka Koff skrev:Jag har byggt min lista genom att kolla lite vad andra tänker komma med och försökt få till en som kan bli kul matcher mot de flesta.

Ok, jag är inte en mästare på 40k-lore, men känner att jag måste hitta på en liten bakgrundshistoria till min armé. (skriver på engelska för att, tja, det känns askonstigt med svenska 40k-sagor)

Suddenly, a deafening thunder followed by a slight tremor aroused Cato from deep contemplation. Slowly, almost clumsy, the Captain of the Ultramarine 2nd company rose, stretching his stiff neck and flexing his shoulders. He was clad in full battle armor, as he had been since this campaign started a few weeks before. The last few days he had been careful of it's appearance, because he awaited a guest to whom no signs of weakness should be revealed.
His mind was tired, his spirit was serious and he mumbled silently 'They are here, may the Primarch guide me on this venture'

He forced himself to take on the role and appearance of the commander and went out of his chamber. He found Brother Tobelian on post outside and gave him the order to assemble the men, a small battle group tasked for this very unusual mission. Cato Sicarius took the lead, followed by 45 warriors. They marched out in the dark surroundings towards the agreed meeting point. Always imposing the impression of being in absolute balance, absolute control, Cato did not falter in appearance. None of the warriors around him noticed that their Captain was indeed far from balanced, nor did he feel any comforting control. The plan he had schemed for so long, was sound, logical, purposeful, but not exactly aligned to codex astarters, -unless you spent some extra thought of the potential gain it would bring.
To Cato, it was obvious that the future of the chapter should not be violated by the command of Captain Agemman. Cato was perhaps not in a traditionally viewed position to inherit the rank of Chapter Master, but who could deny that he was the one most suited for the task? This mission had the potential of sealing a fortunate future for the whole Chapter. Nevertheless, the sparks of insecurity disturbed him.
The fog was thick when they approached the meeting point. As they progressed, a greenish light grew stronger. The outlines of a building-sized vessel took form in the dense jungle.
... and there he was. An Arch-Enemy. A figure made of shining steel, sporting a man-sized scythe and a visage totally devoid of emotions. The Vargard. Standing in front of a group of hulking machineoids, en lighted in green from the enormous transport the had arrived in.
The sound of his voice was surprisingly soft, rather peaceful and uncomfortably relaxed for a non living being. 'Greetings, master Captain of the 2nd Company. I have my requisites at hand, I assume you are equally well prepared?'
'Yes, it is here'
And then, two devices of unknown, peculiar shape and form switched hands in the shrouding mist deep in the jungle at Istrophedia VII. One being useful to defeat a rival, the other to cure the mind of a very old soul. This was a delicate situation for both commanders, especially regarding the nature of each other's counterpart.
So, when the jungle suddenly went ablaze with flames and an assault roar hollowed in close quarter, Cato and the Varguard instantaneously made the same decision: kill the unknown first, then the other.

Henrik Lampén

> DESPERATE ALLIES <

UltraMarines - (v/s) - Necrons


- HQ -
Captain Sicarius 185p

- TROOPS -
9 Tactical squad 151p
meltagun (sgt: combimelta, meltabomb)
1 Rhino 35p

10 Tactical squad 175p
flamer, lascannon (sgt: meltabomb)
1 Rhino 35p

10 Tactical squad 165p
flamer, plasma cannon
1 Razorback (twin lascannon) 75p

- FAST ATTACK -
2 Attack Bike Squad 110p
2 multimelta

2 Land Speeder Squadron 150
2 Typhoon missile launcher

- HEAVY SUPPORT -
8 Devastator Squad 212p
4 missile launcher /w flakk missile

- HQ -
Vargard Obyron 160p

- TROOPS -
8 Immortals, gauss 136p

- ELITE -
C'Tan Shard 210p
entropic touch, pyreshards

- HEAVY SUPPORT -
Monolith 200p

Army points: 1999
gillar't!
Ska bli kul att se hur det ser ut på bordet :D
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Spelbjörn skrev:Sedan har det tyvärr uppstått ett smärre dilemma på min målningsfront (Jag kommer att ljuga för von Hanz och hävda att mina figurer var färdiga men blev stulna).

På grund av en olycklig situation där jag de senaste sex helgerna haft beta-keys till såväl Elder Scrolls-online och Wildstar-online i kombination med en tung arbets- och rättningsbelastning vad gäller de uppsatser som mina elever skickar in så ligger jag efter rejält vad gäller min målning. Wraithseern är i stort sett klar och den sista femman Wraithguard och deras Serpent är hoplimmade och sprayade men jag ställer mig själv frågande ifall jag verkligen kommer att ha såväl tid som energi att färdigställa dem till en nivå jag är nöjd med?

Så alternativet kan då bli att köra med mina systrar i alla fall. Då blir det ju en sjuk tillställning med TVÅ Adepta Sororitas-listor! Ur led är tiden... ;)

Jag har skrapat ihop två varianter av listor och tänkte höra vad folk tycker... Den ena är mer eller mindre min standardlista med i stort sett allt som AS kan komma med. Lite fordon, lite fotsluggers, lite melta, lite flamers, lite närstrid, lite walkers, lite lång range, lite allierade, lite hårt, lite mjukt, lite inquisition... Som en gigantisk påse gott och blandat. En snuskig påse gott och blandat men det gör ju bara det hela bättre. Med tanke på de åsikter som jag i tidigare i tråden hade angående Kimichs systrar så anser jag att denna ligger på ungefär samma styrkenivå. Jag skulle vilja ge min lista stämpeln: Vällagrad mjukost! Men kanske att den är för hård ändå? Tänk, att en sådan fras kan yttras om Sisters! :)

High Inquisitor Marlene von Erberg
and The Holy Order of St. Hildegaard


Main Force – Adepta Sororitas
HQ
Canoness ”Brigitte” 65p
Power Sword 15p
Cloak of St. Aspira 20p
___
100p

Elites
5 Repentias 85p

Troops
5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

Fast
5 Seraphims 75p
2 Hand Flamers 20p
Seraphim Superior 10p
___
105p

5 Seraphims 75p
2 Inferno Pistols 60p
Seraphim Superior 10p
___
145p

5 Dominions 65p
4 Melta Guns 40p
Combi-Melta 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Laud Hailers 10p
Dozer Blade 5p
___
190p

Heavy
Exorcist 125p

Exorcist 125p

Penitent Engine ”Josephine” 80p


Allied Force – Imperial Guard
HQ
5 Company Command Squad 50p
Regimental Standard 15p
Lascannon 20p
Vox-Caster 5p
___
90p

Elites
Psyker Battle Squad 60p
2 Additional Psykers 20p
Chimera 55p
___
135p

Troops
10 Imperial Guards Veterans 70p
Autocannon 10p
3 Flamers 15p
Vox-Caster 5p
___
100p
Fast
Scout Sentinel 35p
Heavy Flamer 5p
___
40p

Heavy
Leman Russ Punisher 180p
Heavy Bolter Sponsons 20p
___
200p

Inquisitional Allies
Marlene von Erberg (Warlord) 25p

Army total – 1995p

En andra lista, och den som jag egentligen hellre skulle vilja köra på ett "Kaffe-och-kaka-konvent" är den som följer. Med tanke på att Denkan tillät "Stronghold assault" och bara för att se till att röra om bland listornas konstruktioner så presenterar jag "The Holy Order of St Hildegaard" på hemmaplan. Ett bunkerkomplex som utgör själva kärnan i min Slaanesh-påverkade armé. Rent taktiskt ett vansinne med tanke på de scenarion vi ska spela... men skulle kunna bli hur kul som helst att spela med och mot. Jag kan se framför mig hur en GK-armé kommer på besök och det hela slutar med en blandning av Kung Arthurs besök av det franska slottet och Sir Galahads besök av castle Anthrax i Monty Pythons "The Holy Grail". Tänk vad kul att med kaffekoppen i hand stirra på sin motståndare över ett par battlements och viska "Kom då..." Det kommer att bli som att storma ett dvärgfort i WHFB... bara lite mindre skägg och lite mer naken hud :)

The Holy Order of St. Hildegaard

Main Force – Adepta Sororitas
HQ
Canoness ”Brigitte” (Warlord) 65p
Power Sword 15p
Command Squad 65p
2 Heavy Bolters 20p
Hospitaler 10p
Dialogus 5p
Blessed Standard 15p
___
195p

Elites
5 Repentias 85p

5 Repentias 85p

Troops
5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Flamer 5p
Heavy Flamer 10p
Combi-Flamer 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Storm Bolter 5p
___
150p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

5 Battle Sisters 60p
Stormbolter 5p
Heavy Bolter 10p
___
75p

Fast
5 Seraphims 75p
2 Hand Flamers 20p
Seraphim Superior 10p
___
105p

5 Seraphims 75p
2 Inferno Pistols 60p
Seraphim Superior 10p
___
145p

5 Dominions 65p
4 Melta Guns 40p
Combi-Melta 10p
Multi-Melta Immolator 60p
Laud Hailers 10p
Dozer Blade 5p
___
190p

Heavy
Exorcist 125p

Exorcist 125p

Penitent Engine ”Josephine” 80p

___
1585p

Fortifications

Imperial Strongpoint

Main Bastion 75p
Icarus Lascannon 35p
___
110p

Minor Bastion Alpha 75p
Quad-Gun 50p
___
125p

Minor Bastion Beta 75p
Quad-Gun 50p
___
125p

Aegis Defence Line 50p

___
410p

Total
___
1995p

Om ni andra hinner kommentera och om du Denkan hinner tycka till under dagen så skulle det vara jättebäst :)

Spelbjörn

ur coolhetsfaktor skulle jag lätt säga lista 2 :)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Spelbjörn »

Då kör jag på den! :) Men du tycker inte att den känns "fel" eller för hård för din helg Dennis? Kom med åsikter om det är något som du vill att jag ändrar.

Kan du c/p eller vill du att jag ska maila in listan till dig? Sedan hoppas jag att mina motståndare kan tänka sig att fippla lite grand med terrängen för att det hela ska bli acceptabelt för oss bägge...

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Spelbjörn skrev:Då kör jag på den! :) Men du tycker inte att den känns "fel" eller för hård för din helg Dennis? Kom med åsikter om det är något som du vill att jag ändrar.

Kan du c/p eller vill du att jag ska maila in listan till dig? Sedan hoppas jag att mina motståndare kan tänka sig att fippla lite grand med terrängen för att det hela ska bli acceptabelt för oss bägge...
Jag ser inte 3 melta immolators som spam.
Du offrar mycket poäng för att kunna bygga ditt fort -
Får igen "lite" skytte på det med dina 5:or.

Tycker den känns helt ok, och jag tycker det ska bli lite spännande att få se vad SA kan tillföra :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar