GarageGames I - Listorna

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:Oh It's ON! It's on like AncalagON! 8-)
Denkan skrev:
orgasmatron skrev:Gerry and the Pacemakers som gör den här versionen var pool-fans, och från l-pool, jag kommer med min "best of" laguppställning inom kort.
pool?
sånt man simmar i?
Men dööhhhh...hur efter är du? Vem som helst förstår ju att det är biljard de pratar om :lol:
hur många nollor är det i en biljard?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Flogger »

Denkan skrev: Men dööhhhh...hur efter är du? Vem som helst förstår ju att det är biljard de pratar om :lol:
hur många nollor är det i en biljard?[/quote]

Hundra gånger färre än i SD? På ett ungefär ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Gonka Koff »

Kul! Jag tycker inte att det var då värst mycket jättehårda listor, de allra flesta är iallafall väldigt orginella. Deadlistan och Lictorlistan sticker ut som riktiga knasbollar, man samtidigt så är dom nog inte speciellt lätta att spela mot. Lite på måfå utan att ha forskat allt för mycket så tycker jag att Roberts ultramarines, Rogers Death Guard och Fredriks Khorne alla är arméer där valen inte alls är gjorda efter hur bra enheterna är. Men många (inklusive mig själv, SM-Necrons), har haft lite svårt att hålla tillbaka "optimeringsreflexerna" vid listbyggandet (sneglar lite åt dig Frigge med 12 long-fang missiler launchers... Och Markus med TRE motf som alla råkar ha just conversion beamers och motorcyklar! Åsså vår värd Dennis förstås, som har en väldans symmetrisk och välutrustad armé! :D ).
Men jag spelar gärna mot alla arméer, vissa blir lite svårare än andra. Mitt mål med turneringen är att spela fin och snygg 40k, och det finns det förutsättningar för från alla håll och kanter.

Det ska bli ruskigt kul det här!

Jag vill såklart också veta min komp.

För övrigt vill jag grudgea Flogger. Nu jävlar!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Desertlord »

Jo, 12 missiler är mindre fluff och borde varierat dem.

Dumpade Pods till 4 för att sabba för mig själv och in med mer superhjältar.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av orgasmatron »

[quote="Gonka Koff"]Kul! Jag tycker inte att det var då värst mycket jättehårda listor, de allra flesta är iallafall väldigt orginella. Deadlistan och Lictorlistan sticker ut som riktiga knasbollar,

... Och Markus med TRE motf som alla råkar ha just conversion beamers och motorcyklar!



Jag ber om ursäkt för att jag kör med tre Beam-Bikes men de har aldrig varit på plan samtidigt och har ingen annan utrustning att tillgå./Marcus B.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Gonka Koff »

Äsch, hoppas jag inte strulade till det nu, jag var taggad igår och ville recensera listorna lite. Menade absolut inget illa med nåt jag skrev. Jag tycker alla listor är balla!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Ancalagon »

Du är en sån hater Gonka :(

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Gonka Koff »

Ja, fan. Det var ju inte meningen. orgasmatrons dreadlista är hur ball som helst, jag spelar extremt gärna mot den.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av orgasmatron »

Jag tar väldigt sällan illa upp - särskilt inte när det gäller så banala saker som WH40K ;)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: GarageGames I - Listorna

Inlägg av Flogger »

Jag möter gärna Gonkas hushållsostmarines med gorgonzola allies med min fluffiga gulliga lista, han kommer ge upp i runda 3, det är sen gammalt :twisted:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar