Nycon 2012

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Nycon 2012

Inlägg av imp »

Självklart ska arrangören köra som arrangören vill. En mjukstart istället för en all-out-rivstart är inte fel det heller.

Som Egge säger så funkar inte fortifications på turneringar. Då ska man ju sätta ut dem efter att man valt sida, men innan annan terräng placerats. Det funkar inte ens i friendly games för mig.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Nycon 2012

Inlägg av Desertlord »

imp skrev:Självklart ska arrangören köra som arrangören vill. En mjukstart istället för en all-out-rivstart är inte fel det heller.

Som Egge säger så funkar inte fortifications på turneringar. Då ska man ju sätta ut dem efter att man valt sida, men innan annan terräng placerats. Det funkar inte ens i friendly games för mig.
Håller med att det är nog bättre med en mjukstart
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Nycon 2012

Inlägg av Skulliz »

Egge: Dra åt helvete ;)

Lillen: Jag har spelat många roliga matcher med dig och Nyköpings-gänget och jag hoppas på att du inte på något vis tog illa upp av mitt missnöje med formatet. Om så var fallet ber jag hemskt mycket om ursäkt. Utan tvärt om så hoppas jag att du värderar och reflekterar över infallsvinkeln innan du fattar något beslut.
Ingen av oss har någon direkt vana av 6th och än mindre så i turnerings-sammanhang, tycket inte att man borde dömma ut någonting man inte har prövat. I vilket fall som lär jag komma på Nycon även i år oavsett format :)

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nycon 2012

Inlägg av Blom »

Finns ju så klart fördelar och nackdelar med att göra "all out" eller "no no" men det är lillens uppgift att bestämma. Själv har jag inte läst så mycket i min pirat regelbok än. Så inte kommit till allis, köpa tärreng, warlord traits, mystisk tärreng och objektiv.

Jag kommer i vilket fall som hälst och kommer ha skit kul och spela spel och kanske köra en spring nota som senaste nyconet :D

Om det går att fixa sovsal eller någon soffa skulle det så klart vara mycket intressant.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Nycon 2012

Inlägg av egge »

@Skulliz: Jag såg att det var rätt hårt skrivet av mig. Ber om ursäkt och tycker det är gott att du tog det på rätt sätt.

Lillen: Orsaken till att jag och Pontus åkte till din första turnering trots endast en endagars var för att den var annorlunda. Din stil var helt unik. Kör på din stil och bli så mycket eller lite påverkad utav Skulliz, mig och alla andra som du själv känner. Precis som Skulliz säger.

Med det sagt tror jag att man skall ha med random objectives. Chansen att få massa anti flyer saker i närheten utav objektivet är rätt viktig tror jag.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Nycon 2012

Inlägg av Lillen »

Jag har kanske en tanke på att ha förbestämda objektiv. Att ha ett objektiv med skyfire eller liknande. Men att man tar bort hela random delen av det. Men missionet är inte spikade än och jag läser på och testar mig fram.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Nycon 2012

Inlägg av Denkan »

Blom skrev: .... och kanske köra en spring nota som senaste nyconet :D
Tror inte du gör det den här gången... *viftar med batongen* :twisted:
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nycon 2012

Inlägg av Zurken »

Jag tycker det blir väldigt bra om du låter ett objektiv ge skyfire till den enheten som håller den. Gör som du tycker, jag tror upplevelsen och spelglädjen i det stora hela blir lika stor oberoende på hur du gör.

Om du fixar sovsal kanske man ska börja fundera på att ta sig dit, har aldrig varit i Nyköping, någon gång måste ju bli första (sen att man törstar efter 6th-ed turneringar hjälper såklart till)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Nycon 2012

Inlägg av theWatchman »

Fan! det är ju fel datum!!! ja kan inte va me.... :(

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Nycon 2012

Inlägg av Hoffa »

Kör på som du tänkt. Jag vill gärna ha en turnering utan allies.

I övrigt finns redan en för och emot allies på turneringar tråd på forumet,

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =11&t=6647

vi kanske ska hålla diskussionen där och inte köra den i repris i forumen för enskilda turneringar också
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Skriv svar