LBK mallen verion 2.0 feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Flogger »

imp skrev:
Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Det jag menar är ju att broadsides kompar till SM. Komp 1 på allies rakt av kommer inte hända, det var ett av de största felen med den gamla mallen och kommer inte återinföras.
+1

Jag tycker vissa kombos ska strypas mer men tycker verkligen inte om idén av att kompa rakt av.
Nu är de överens igen, så det kommer alltså inte hända 8-)

:lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Tirumbar »

Post TT tankar om kompen :

Eldar och Tau (speciellt med allies eller som allies) får fortfarande mkt bättre listor på låg komp än äldre codex.

Eftersom att strypa dessa ny:are böcker ytterligare antagligen skulle beröva dem helt av deras spelglädje bör ädre codexes släppas lite friare.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av kombat »

Jäkla tjat om eldar och tau och att de skall vara så överlägsna, de har svagheter båda två. Fundera ut vad det är och utnyttja det....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av LillePer »

Absolut. Men den andra missilbroadsiden och Batman borde kompa. (Var för sig)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Bagarn »

Tirumbar skrev:Post TT tankar om kompen :

Eldar och Tau (speciellt med allies eller som allies) får fortfarande mkt bättre listor på låg komp än äldre codex.

Eftersom att strypa dessa ny:are böcker ytterligare antagligen skulle beröva dem helt av deras spelglädje bör ädre codexes släppas lite friare.
+1
Daniel "bagarn" Carlson

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Bagarn »

kombat skrev:Jäkla tjat om eldar och tau och att de skall vara så överlägsna, de har svagheter båda två. Fundera ut vad det är och utnyttja det....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
+1
Daniel "bagarn" Carlson

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av egge »

Bagarn skrev:
kombat skrev:Jäkla tjat om eldar och tau och att de skall vara så överlägsna, de har svagheter båda två. Fundera ut vad det är och utnyttja det....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
+1
Yepp de hade svagheter. Tau behövs inte ens flyttas på för att vinna så svagheten är att de är tråkiga att möta och Eldar kan bli slagna av andra Eldar, Tau eller SM vilket är en grym svaghet.

Jag köper inte argumentet att de man skall anpassa sig när varje ¤#%&% lag använder helst båda och de konstant kommer högt på turneringar. De är för bra, helt enkelt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Tirumbar »

Det jag ville ha sagt var inte hurvidare de nya böckerna var för bra eller icke, utan att de äldre böckerna är kompade på en nivå som om de skulle varit likabra så som de nya.

Enligt mina högst personliga erfarenheter (och säkerligen brister) är det med stora svårigheter jag kan bygga en komp 1 IG eller GK lista som kan mäta sig med komp 1 av de nya böckerna.

Komp straff:en är inte lika mkt värda helt enkelt eftersom "grundvärdet" på enheterna i de nya böckerna är högre än de gamla (dvs mer poängeffektiva).
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Absolut. Men den andra missilbroadsiden och Batman borde kompa. (Var för sig)
+1


TAU
1 Each missileside after the first
1 If any of: Puretide Engram Neurochip / Command and Control Node or Multi-Spectrum Sensor Suite is included in army

ELDAR
1 Each Farseer (including Eldrad)
1 Each unit of scoring jetbikes after the first


Gör man dessa förändringarna i dessa arméer så ligger de rätt bra i mallen tror jag.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Cemal
Inlägg: 64
Blev medlem: 30 nov 2011, 18:34

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Cemal »

Flogger skrev: TAU
1 Each missileside after the first
1 If any of: Puretide Engram Neurochip / Command and Control Node or Multi-Spectrum Sensor Suite is included in army

ELDAR
1 Each Farseer (including Eldrad)
1 Each unit of scoring jetbikes after the first

Gör man dessa förändringarna i dessa arméer så ligger de rätt bra i mallen tror jag.
Håller med. +1, "gilla" och tummen upp. Kram.

Skriv svar