LBK mallen verion 2.0 feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

MicroMonkey
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 sep 2013, 19:24

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av MicroMonkey »

Att få 1 komp direkt för varje land rider är för mycket. Typ 1 efter första vore bättre. Två games i rad skjuter jag ut den på två rundor. Eller så är det Ravager som är för bra. Kanske ge 1 komp efter andra ravager istället för att ge den tredje.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av John_F »

MicroMonkey skrev:Att få 1 komp direkt för varje land rider är för mycket. Typ 1 efter första vore bättre. Två games i rad skjuter jag ut den på två rundor. Eller så är det Ravager som är för bra. Kanske ge 1 komp efter andra ravager istället för att ge den tredje.
Lance-vapen är riktigt fina mot land raiders :(

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av bolterochkniv »

inte orkat bläddra igenom hela tråden, så ber om ursäkt på förhand om detta redan diskuterats.

tycker ni har gjort ett enormt jobb med att styra en så pass bra kompmall som jag tycker är en av de bästa hittills! en sak som jag tycker borde stramas åt är dock hur många mastery levels som man får ta med demonerna, särskilt på MCs och särskilt särskilt på flygande dito.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Flogger »

bolterochkniv skrev:en sak som jag tycker borde stramas åt är dock hur många mastery levels som man får ta med demonerna, särskilt på MCs och särskilt särskilt på flygande dito.

Det är med i nästa mall Elias och flygande cirkusen kommer strypas lite grann :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Halvar »

kommer något göras åt nids eller skiter man i det med tanke på nya codexens analkande framfart?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:kommer något göras åt nids eller skiter man i det med tanke på nya codexens analkande framfart?
Vi skiter i dem just nu =)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av bolterochkniv »

fick en tanke om wave serpents också, skulle det funka att kompa den andra dubbelt, och därefter kompar varje 1? då får man in en serpent på komp 1, två på komp 2, tre på komp 3 osv.
personligen tycker jag att en wave serpent är klart hanterbar och inte borde kompa, men när man har två börjar det bli stökigt. SPECIELLT om man dessutom kan få in typ en wraithknight också..
med det sagt så vet jag inte hur tankarna går kring eldarkompen och det kan säkert vara så att ni har kommit på en bättre lösning.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av refabricated »

Tankarna kring eldars komp är att eldar ser ut att vinna lika mkt som de förlorar atm(resultat från VSK/TTT). Så vi låter dem ligga kvar där de ligger tills vi fått mer kött(statistik) på benen.

Finns en hel del rena eldar-listor till SM nu i helgen, hur dessa lyckas kontra andra codexar kommer styra ganska mkt om/hur eldars komp ändras.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Inlägg av Röde »

refabricated skrev:Tankarna kring eldars komp är att eldar ser ut att vinna lika mkt som de förlorar atm(resultat från VSK/TTT). Så vi låter dem ligga kvar där de ligger tills vi fått mer kött(statistik) på benen.

Finns en hel del rena eldar-listor till SM nu i helgen, hur dessa lyckas kontra andra codexar kommer styra ganska mkt om/hur eldars komp ändras.
Nu hänger det ju en del på listkomposition, vad för typ av listor de möter och i vems händer listorna är... Många parametrar att ta hänsyn till förutom Mattehammaren.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar