LBK mallen 2.0

Moderatorer: Pärssi, Lillen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av daskad »

Ja, andra enheten spawns kompar alltid.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Dessutom ngt att ta i vårt eget lilla sub-forum.
Trodde detta var vårt forum av någon anledning (i telefonen står det bara "lbk mallen" som rubrik till denna forumsdelen, blev glad att Lilleper hade kommit med :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

Klart du blev. Men min vishet är inte till för alla ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Gibber »

Hej
Hur funkar each formuleringen?
1 Each 20 Wraithguard/blade models (Count each Wraithguard as 2 models) taken as troops

Kan jag ha 19 WG utan att få minus, eller får jag ett minus för den första WG modellen?
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Katarsis »

Du får straff för den 20e, 40e, 60e etc.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

MicroMonkey
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 sep 2013, 19:24

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av MicroMonkey »

Om jag har +1 i slutändan på min lista. Hur mycket straff får man för det? Jag gissar att det är upp till arrangören. Säg två arméer möts och den ena har +1 och den andra +5. Skillnaden är 4.

(har jag rätt hittills?)

Vad blir det för typ effekter av detta?

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Lillen »

Det är helt upp till TO att bestämma har mallen ska ha inverkan på deras turnering.

MicroMonkey
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 sep 2013, 19:24

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av MicroMonkey »

ok.

Generellt sätt. Bör man bygga en lista som slipper bestraffning. Eller spelar det ingen roll och man kan lika gärna bygga en lista som ska få hög bestraffning. Eller varierar det beroende på VEM som är arrangören. Ena turneringen den listan, andra turneringen den här listan.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Zurken »

MicroMonkey skrev:ok.

Generellt sätt. Bör man bygga en lista som slipper bestraffning. Eller spelar det ingen roll och man kan lika gärna bygga en lista som ska få hög bestraffning. Eller varierar det beroende på VEM som är arrangören. Ena turneringen den listan, andra turneringen den här listan.
Precis, beror helt på hur arrangörerna väljer att tillämpa mallen (om de nu väljer att tillämpa den alls).
Alexander Merinen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Neth_Oni »

Vissa turneringar har bara "tröskelkomp" dvs du får inte ha hårdare än X i komp och då finns ingen anledning att inte spela hårdast möjliga inom den kompgränsen (förutom eget samvete och sånt ;)) men andra turneringar har aktiv komp och då kommer en lista med bra komp som möter en lista med dålig komp få slutresultatet av matchen justerat till sin fördel. Men det är väldigt olika från turnering till turnering och inget som skaparna av kompen har något att göra med.

Så skriver du bara en lista för eventuell turnering så får du nog nästan räkna med att skriva om, om du inte har jättesnäll lista men då kan du får problem om det är en hård turnering. Skriver du lista för en specifik turnering så är det bara att kolla med arrangören vad som gäller, om det inte redan står i turneringsinformationen.

Skriv svar