LBK mallen 2.0

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
joppe2 skrev:Angående Demoner: Räknas en enhet Jetpack Cavalry som Cavalry?
Vad är jetpack cavalry?
Flugorna.

Jetpack cavalry är inte samma unit type som cavalry så de räknas inte in.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Pärssi »

EDITs

två förtydliganden:

Mindshackel scarabs, om man har det på en Destroyer lord så räknas den till kompen, spelar ingen roll om man skriver han som nummer två på listan (hur kan man ens försöka med detta? :? )

De special/combivapen som bärs av independent characters påverkar inte när man räknar på hur många drop-pods man har i listan.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Katarsis »

Jag tror att denna:
1 Each Mind Shackle Scarabs after the first (including the first if any taken on a destroyer lord)

Kan bättre skrivas som:
1 Each Mind Shacke Scarab after the first (including the first if a Destroyer Lord with Mind Shacke Scarabs is in the army)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av refabricated »

*SATIR-VARNING!!!*

Tycker folk borde kunna fatta vad som menas och sluta tramsa med att hitta "hål"...
Kanske skall lägga in nån paragraf som penaliserar uppenbart medvetna "missförstånd".

Ja, jag tycker man borde lagstifta mot "dumhet".







Lika bra med en disclaimer annars e det säkert ngn som sätter på tvären...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Gonka Koff »

Det där var ironiskt va?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Gustav »

Jag tycker att man borde lagstifta mot dåligt skrivna mallar (som visserligen beror på författarnas dumhet).

(ja jag skämtar, fast en liten gnutta allvar angående förmågan att uttrycka sig lättolkat)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av DHettNeck »

Gustav skrev:Jag tycker att man borde lagstifta mot dåligt skrivna mallar (som visserligen beror på författarnas dumhet).

(ja jag skämtar, fast en liten gnutta allvar angående förmågan att uttrycka sig lättolkat)
Du kan ju ta och göra en egen mall då.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Katarsis »

Problemet ligger både hos mallskapare och hos mallanvändare och således måste även lösningen komma från båda. Vi som skriver mallen måste förstå att det som kanske är självklart för oss efter måna sidors diskussion kan tolkas på på flera sätt utav mallanvändarna. Så här måste vi försöka se till att vara så tydliga som möjligt och ändra på formuleringar om vi märker att de kan misstolkas. Samtidigt måste användarna förstå att mallen inte är perfekt skriven och inte läsa den som satan läser bibeln. Så användarna måste uppmärksamma oss mallskapare när det finns tvetydigheter.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av Halvar »

min personliga missuppfattning kom från att jag antog att man fick lov att ta värsta tänkbara scenario med broadsides men sedan fick veta från en mallskapare att så inte var fallet. och eftersom skrivningen var snarlik på necrons, som jag inte hade gjort någon lista till, så antog jag att det var en snarlik situation. innan uttalandet om broadsides kom trodde jag att mindshackles funkade som de uppenbarligen funkar. sen att bli anklagad att försöka hitta kryphål och fuska med mallen över det blir jag inte speciellt nöjd över.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen 2.0

Inlägg av refabricated »

Vad har jag nu dragit igång... Skall aldrig mer posta innan morgonkaffet...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar