LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Äh, stormen är awesome
Absolut. Mina motståndare älskar den. Händer ofta att mina enheter tappar modeller eller försvinner från brädet helt och hållet. Sjukt awesome.

Känns ju inte mer än rätt att hjälpa motståndaren lite, han skjuter ju bara 100-200 skott gentemot mina 0 så tycker jag borde ge han lite hjälp på traven.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av LillePer »

Äh. Det är typ bara två resultat som är dåliga i en bra demon armé utan fw. "2" är bajs men inte alltid det gör jättestor skillnad. Och "4" för då tappar man skydd på hela armén. "3" går att bygga runt. Lägger man 20-30p på töntkaraktärer så har man täckt upp rätt bra. Sen är resten av tabellen awesomesauce, stormen dödar aldrig något av demonspelaren. (Kontra vad den gör mot motståndaren iaf)

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Spännande att de flesta demonspelarna faktiskt säger att tabellen är bra även utan fatey, den räddade mitt bacon häromdagen mot refab.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av refabricated »

Haha, jo de demonetterna kom i helt rätt tid :) Slaanesh var väl inte så glad på att jag haft ihjäl hans prinsar...

Inte så kul den gången då farseer gick med i grand father nurgles fanclub heller.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Sassafrass
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 jun 2013, 15:15

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Sassafrass »

Flogger skrev:
Känns ju inte mer än rätt att hjälpa motståndaren lite, han skjuter ju bara 100-200 skott gentemot mina 0 så tycker jag borde ge han lite hjälp på traven.
Jag vill minnas att den där stormen käkade upp Draigo sist du lirade demoner mot mej. Självhjälp på finaste vis.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Flogger »

Sassafrass skrev:
Flogger skrev:
Känns ju inte mer än rätt att hjälpa motståndaren lite, han skjuter ju bara 100-200 skott gentemot mina 0 så tycker jag borde ge han lite hjälp på traven.
Jag vill minnas att den där stormen käkade upp Draigo sist du lirade demoner mot mej. Självhjälp på finaste vis.
Det var utan Kairos och du vann 20-0 ändå ;)

Men absolut, visst har stormen enstaka bra resultat (om man möter psykers).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Sassafrass
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 jun 2013, 15:15

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Sassafrass »

Flogger skrev: Det var utan Kairos och du vann 20-0 ändå ;)
Allt annat hade varit konstigt då jag spelade med en karaktär som kompar minst 7 bara man tittar på honom i codexet.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Silvertejp »

Flogger skrev: Men absolut, visst har stormen enstaka bra resultat (om man möter psykers).
Stormen är grym. Visst 2 och 4 är dålig men 5-12 är bra och resultaten du slår ofta är riktigt bra 5-6, 8-9.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:Men absolut, visst har stormen enstaka bra resultat (om man möter psykers).
Enstaka bra resultat? 4 av dem är ren skada på motståndaren, en ger plus och en annan minus på invul, en är inget, en slaktar motståndar-psykers, och en summonar en ny enhet. Tvåan är farlig, men inte sjukt farlig. Trean är lite trist dock...

Jag räknar 7 positiva resultat mot 3 negativa...

Med Kairos i sällskap så kan man nästan räkna bort de där tre negativa, för de re-rollar man ju. Även om man skulle råka få dem, så kan Kairos special-reroll hjälpa mot resultatet.

Jag förstår inte vissa personers hat mot warpstorm-listan...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av troligt »

Mina kommentarer:

Dark Eldar:
- Jetbikes är bättre än att inte få komp förrän man har fler än 14. Fler än 12 skulle kännas bättre.
- En viss mängd long-range lancar (fler än 13?) i armén torde kunna ge kompminus, även om ni redan hanterat det till viss del via komp på Ravager och Voidraven.
- Jag förstår komptankarna bakom att lägga ihop Ravager och Voidraven i samma bunt, ni tror att annars skulle alla ta 2 Ravager och 1 Voidraven och undvika komp på så vis? Så kanske det skulle bli i vissa fall, men i dagsläget ser man inte många Voidravens spelas alls så om de förtjänar komp eller inte är jag lite osäker på.
- Var 3:e Venom med start på den 3:e är lite för hårt, även om Venoms är bra (lite sten/sax/påse över dem) så är det extremt mycket Mech där dom inte är så heta som dom en gång var. Mitt förslag vore att kompa Venom #4, #7 och #9 (istället för #3, #6 och #9). Då blir det samma tak om man önskar spela maximalt antal, men man får spela "1 extra" innan man når kompstegens start. Inte en stor skillnad kanske, men det känns rimligare.

Mina 2 cent.

// Daniel

Skriv svar