LBKmallen 6th v1.1

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av DHettNeck »

...och sen lite psyker battle squad och 3*manticoror ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av bjorn »

DHettNeck skrev:...och sen lite psyker battle squad och 3*manticoror ;)
Oj hur kan man glömma bort sånt,

i vilket fal så tycker jag att det är skitbra att de börjar komma upp (seriösa) kompförslag och mallar så man slipper all ostfest :)
Bra jobbat!!

//Björn

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Pärssi »

DHettNeck skrev:Som mallen är gjord nu väljer man oftast en sak som är kompad och bryter den till max (förutsatt att kompen är viktig). På så sätt gör man stenhårda listor på komp 1-2, och när man kan gå runt systemet så lätt känns det lite meningslöst.
Japp, vi kommer att se över dessa och om det behövs ge dem en eskalerande komp, typ;
1 >AP*9/1850 Psycannons in the army. And additional 1 if >11 Psycannons in the army

Vi ska även skriva dit att LBK-mallen enbart gäller codexarna med tillhörande WD, inte IA.

Kommer vara med i nästa version 8-)

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av orgasmatron »

Som mallen är gjord nu väljer man oftast en sak som är kompad och bryter den till max (förutsatt att kompen är viktig). På så sätt gör man stenhårda listor på komp 1-2, och när man kan gå runt systemet så lätt känns det lite meningslöst.[/quote]

En del gör det, men man måste inte bara för att det går och man kanske "tjänar" lite på det. Kom till en turnering och känn den fantastiska känslan av att vara Underdog i alla matcher istället för att: -Nu har jag brutit kompmallen, faan va jag är smart/duktig, nu har ingen en chans mot min Überlista som är aptråkig att möta.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Valrosskorv »

orgasmatron skrev:Som mallen är gjord nu väljer man oftast en sak som är kompad och bryter den till max (förutsatt att kompen är viktig). På så sätt gör man stenhårda listor på komp 1-2, och när man kan gå runt systemet så lätt känns det lite meningslöst.
En del gör det, men man måste inte bara för att det går och man kanske "tjänar" lite på det. Kom till en turnering och känn den fantastiska känslan av att vara Underdog i alla matcher istället för att: -Nu har jag brutit kompmallen, faan va jag är smart/duktig, nu har ingen en chans mot min Überlista som är aptråkig att möta.[/quote]

Men hela vitsen med en kompmall är väl att folk INTE har några som helst hämningar?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Flogger »

Valrosskorv skrev:Men hela vitsen med en kompmall är väl att folk INTE har några som helst hämningar?
Personligen tycker jag kompmall eller ej så handlar det om en sak, bygg den hårdaste listan du kan och om kompen stoppar dig så försök hitta så många kryphål som bara möjligt. Ser du kryphål så nämn inget förrän efter turneringen när du redan utnyttjat dem osv.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Atnas
Inlägg: 124
Blev medlem: 21 aug 2011, 19:52

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Atnas »

Jag kan inte avgöra ifall det är sarkasm eller ej :P

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Pärssi »

Kompens vara eller inte kan diskuteras i någon annan tråd ;)

On topic;
Nästa version av mallen inkluderar några justeringar men även på vissa enheter en extra komp när man når en högre gräns, såsom Psycannon-exemplet ovan.

Vi anser att följande enheter ska ha en kompgräns till, några synpunkter på detta, något vi missat?

DA Banner of Devastation

CSM plague zombies

GK Psycannons

Orks horde

SW Greyhunters+Long fangs

Tyranids horde och MC

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av DHettNeck »

Alla fordonsstrypningar & Necron barges.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:Alla fordonsstrypningar & Necron barges.
Känns som barges är tillräckligt kompade om jag skall vara ärlig

Låst