LBKmallen 6th v1.1

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Karaghul »

Pärssi skrev:Kompens vara eller inte kan diskuteras i någon annan tråd ;)

On topic;
Nästa version av mallen inkluderar några justeringar men även på vissa enheter en extra komp när man når en högre gräns, såsom Psycannon-exemplet ovan.

Vi anser att följande enheter ska ha en kompgräns till, några synpunkter på detta, något vi missat?

DA Banner of Devastation





Tyranids horde och MC
Om flaggan ska ge minus som ökar stegvis, skulle man kunna höja den "första" gränsen för att kompensera lite, det nuvarande minimi-antalet känns lite väl lågt (6 bikes som gynnas av en 65pts-upgrade på en unit som dör hyfsat lätt) känns lite överdrivet, flaggan börjar bli bra när det finns ett större antal bikes, så det kan vara vettigt att spegla detta i mallen igenom att höja antalet som krävs för att få första komp-poängen.

Sedan antar jag att formuleringen "bikes" inte inkluderar t.ex. Black Knights, då dessa inte har Bolters.


Annars håller jag med Tröger angående A-barges.
De är visserligen redan bestraffade, som kombat påpekar, men de är så pass starka att inte känns annat än rätt, speciellt med tanke på poängkostnaden.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Flogger »

kombat skrev:
DHettNeck skrev:Alla fordonsstrypningar & Necron barges.
Känns som barges är tillräckligt kompade om jag skall vara ärlig
Känns som att de aldrig kan vara tilläckligt kompade om jag ska vara ärlig :(
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av kombat »

Känns nu som LBK-mallen inte längre är den lättöverskådliga mall som endast verkar för att få bort allra värsta, och det börjar likna mer och mer en RT-mall där man tar upp varje enskild enhet. Angående bargen så är den redan dubbelt bestraffad med att den har en egen entry och sedan och räknas som 2 bilar. Japp Annihilation barges är bra de är mycket poängvärda men brutna... knappast

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Flogger »

Jag tycker även att Swarmlorden inte är den enda som ska ge minus utan tycker det borde se ut såhär:

1 > Swarmlord / Deathleaper / Doom of Malantai in a Mycetic Spore

Så gärna -1 för varje av dem, de är alla riktigt nice. Ingen contestar objectives så bra som deathleaper.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Leidermark
Inlägg: 366
Blev medlem: 13 jul 2009, 10:01

Re: LBKmallen 6th v1.1

Inlägg av Leidermark »

Vi vill inte göra en "RT" mall utan fixa det mest brutna, dock känner jag precis som ni pratar om att det börjar lida åt det hållet. Därav så tycker jag att all kommande feedback ska utgå ifrån detta. Tänk på vad som är värst, inte att nån liten gubbe förstörde ju en liten grej för er, utan det som verkligen förstörde hela matchen.

Ny version finns uppe.

Låser denna tråd.

Låst