Feedback efter Defcon

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Feedback efter Defcon

Inlägg av DHettNeck »

Grey knights skall helt klart ha ett minus för psycannons. 5 psycannons är ok, fler skall ha minus.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Feedback efter Defcon

Inlägg av Jony »

Spelade med Imotekh på DefCon och tycker verkligen inte att han är värd minus ett förutom i en scarab armé där man gynnas av att börja samt nightfight inte spelar så stor roll.

Spelade en skytte lista utan scarabs och det var som att kissa i motvind varenda match då man kunde inte planera in skotten överhuvudtaget iom att kunde rulla mindre än 24" och de få gånger som blixtrar funkar så kunde de ta ut mina mål som skytte enheterna hade och med deras begränsade movement så var det svårt att få till det med flera mål =)

Så mitt tips är att ta bort minus ett utan scarabs med Imotekh, vet att jag kommer aldrig spela Imon utan scarabs igen iaf =)

zomban
Inlägg: 23
Blev medlem: 09 dec 2011, 00:18

Re: Feedback efter Defcon

Inlägg av zomban »

Om man tar bort att döttsrullarna är 2 fordon kan man ta bort hela ork fordons straffet , för att orks har bara heavy med 31+ armor så bara killerkans som får straff.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Feedback efter Defcon

Inlägg av theWatchman »

Jony skrev:Spelade med Imotekh på DefCon och tycker verkligen inte att han är värd minus ett förutom i en scarab armé där man gynnas av att börja samt nightfight inte spelar så stor roll.

Spelade en skytte lista utan scarabs och det var som att kissa i motvind varenda match då man kunde inte planera in skotten överhuvudtaget iom att kunde rulla mindre än 24" och de få gånger som blixtrar funkar så kunde de ta ut mina mål som skytte enheterna hade och med deras begränsade movement så var det svårt att få till det med flera mål =)

Så mitt tips är att ta bort minus ett utan scarabs med Imotekh, vet att jag kommer aldrig spela Imon utan scarabs igen iaf =)
Vi räknar med att man använder sina modeller optimalt och att ha Imotekh i en skytte-armé är inte optimalt men i en scarabfarm är det överjävligt. Så därför ger han solklart ett minus.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Feedback efter Defcon

Inlägg av Zurken »

zomban skrev:Om man tar bort att döttsrullarna är 2 fordon kan man ta bort hela ork fordons straffet , för att orks har bara heavy med 31+ armor så bara killerkans som får straff.
Med IA kan de ta tyngre fordon i andra slots.
Alexander Merinen

Skriv svar