Uppdaterat förslag Feedback tack

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Kerrai »

Efter att ha spelat BSK med 1 präst finner jag fortfarande att 1 präst inte är jätte bäst. Hade man haft 2 präster där emot hade det vart riktigt tokbra.

Men jag verkar vara den enda som tycker så, så jag kanske har fel
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av LillePer »

En präst är tokigt bra, men två är ju sjukt mycket bättre. (Typ sticka åt olika håll mot en gunline)

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Kerrai »

I vilket läge är 1 präst tokigt bra? Utan Jump Pack i land raider?

med jump pack så om motståndaren har plattor är det väldigt på gränsen att man kan täcka 2 squads med den.
Power Weapons, Ap1,2 Missiler allt möjligt ignorerar fnp

Furious charge då? Helt ok om man kan komma fram med ett gäng modeller..

Tycker präst i bil -1
2 präst med JP -1
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Zurken »

En präst räcker för att hålla 3 enheter Jump Packs + mephiston under bubblan (och samtidigt sprida ut sig). 4 enheter går att knö in, men blir lite bökigare och svårare att sprida ut sig för plattor. En präst gör grovjobbet i en Jump Pack-dödstjärne-lista, två gör saken lättare och mer flexibel, men skillnaden är ganska marginell. Oftast funkar det med att hoppa fram i en stor klump och sprida ut sig först när man är framme, då räcker en präst.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Klus »

Borde varje necronspindel bidra till fordonskompen?
50pts för 3w t6 st6 och ws2
Visst dom är dugliga, Men efter att ha spelat en match mot tadas GK insåg jag att den tredje enheten är i regel värdelös, den fick bajsa en gång och sen fick den inte göra ett skit, bara för att den var på den "icke assaultande" flanken av spelbordet.
Jag kommer aldrig spela med tre enheter, två enheter är enligt mig optimalt. Man får lagom med bajskorvar och lagom med scarabs.
Necrons har ändå bara tre stycken saker som bidrar till minus i mallen.
IMO ta bort MC från -7st tanks/monster och lägg till ett separat minus för minst två enheter spyders.
C'tansen ska inte heller bidra till tank/monster minuset för de suger balle på alla sätt och kostar hur mycket poäng som helst.
tankminuset kan vara kvar, men bör inte inkludera monster.
Och spyderminus bör införas eftersom två enheter alltid kommer vara värda (sålänge man har scarabs).

Förstår att detta kan vara svårt att inse så här tidigt, men jag kan knulla david på föreningen nån gång och om ni själva testar necrons kommer ni förstå. (ja, jag är lite full)

PS(edit). Spyders optimala kapacitet är lite som tidigare tanken angående stealers i LBK-mallen, att om man kör med 19 så är enheten typ lika bra och man dodgear enkelt ett minus i mallen. Nu när de ligger på 15/enhet så är det istället ett rättvist minus som ges.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Yautja »

It's a quarter after one, I'm all alone and I need you now
And I said I wouldn't call but I'm a little drunk and I need you now
And I don't know how I can do without
I just need you now, I just need you now
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Tadaotoko »

theWatchman skrev:
speedfreek skrev:Hur många minus får det vara på en och samma lista?

Tycker GK bör få minus för följande:
-1 Bilspam
-1 Draigo
-1 10 paladins+scoring (alltså Draigo eller Grand Master)
-1 2+dreads
eventuellt minus för purifiers
eventuellt minus för många dödskultister

Det är en på många sätt mycket bättre bok än många andra, så den bör kunna få minus på fler sätt.
Köra man då
Darigo and/or Coteaz
Dreadar
Bilar

så får alla hårda builds minst -2 vilket är bra. Coteaz-builden åker eventuellt på -3 vilket är bra då den troligen är den bästa. Det borde alltså funka fint.
Tycker ni har lite fel. Som det ser ut nu kommer draigo undan med nära -1. Skulle jag spela draigowing skulle jag använda hoppande NDK med svärd. De har bättre synergi med listan. Om målet är att coteaz ska kompa -3 så är väl det bra tänkt att även ge honom minus men tycker inte minuset ska ligga på honom. GK borde möjligen alltid få minus så kan man lösa det problemet.

Minus borde ligga på:

bilar
3 dreads på 1750 (tycker att man borde få spela med två utan att få minus kommer ge mer variation i längden)
draigo+paladiner
för att man spelar gk

är inte gk minuset med borde man även få minus för följande:
hoppande NDK
8*purifiers
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av cadelin »

hoppande NDK -> helt ok men tex droppande furiosos och dropande ironclads är värre och ingen har velat ha med det så jag kan tro att det är ganska lungt
COteaz är den mest prisvärda modellen i hela spelet + att man kan få 12pts scoringupgrade till sina bilar vilket är hysteriskt bra.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av imp »

theWatchman skrev:Köra man då
Darigo and/or Coteaz
Dreadar
Bilar
Coteaz builden känns väldigt mycket som
- många fordon (Har man Coteaz så har man henchmen i bilar)
- många fordon (Dreads låtsas vara bilar)
- många fordon (ja, sa vi bilar?)

Dock inte sagt att det inte är välförtjänt, men jag skulle nog hellre se bara Draigo i första. Kör man coteaz utan flera enheter henchmen så spelar han ingen roll (och henchmen måste ha bilar, så de kör ner sig på bil-minuset ändå)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Skulliz »

Med tanke på vart t ex IG hamnar i komp när man drar till med "topp-listan" så känns det som att Coteaz GK ligger rätt på tre minus

Skriv svar