Toastern skrev:Jag vill absolut inte klaga, jag är generellt skeptisk till komp (som ni också verkar vara) och gillar C&P (man ser vad listan går ut på! Trots att jag inte har modellerna för att lyckas CP:a med mina Chaos...) men om vi nu ska ha en mall / restriktioner så är det väl bra om de är rättvisande? Mechat Psycannon-spam ger väldigt starka GK-listor.
precis men med fordonsminuset så löser det sig automatiskt om man har max tre dreads då kan du max slänga in 2 dreads och fyra psybacks vilket jag tycker är en långt ifrån optad lista som inte borde ha minus alls imo. det som är riktigt tråkigt att möta är tre dreads med 6-9 psybacks att backa upp listan med en av de bästa buildsen till GK imho
Tycker fortfarande mitt förslag är bäst möjligt att purifiers kan koma med på listan men tycker att de är sådär. inte tillräckligt mångsidiga för sina poäng och lever inte tillräckligt bra. Men ett max på 15 låter ok då det är det som tjäns mest optat att ta med i listan 3X5xPurifiers 2xPsycannons psyback 190pts. dock kanske det borde ligga på tio på 1750 då jag bara tror att poängen räcker till två sådana enheter om man vill opta resten dock suger de om man inte har tillräckligt många bilar i listan. Purifiers dör ganska lätt och om man inte vill slänga dem i landraiders så måste man spamma bilar för att inte purifiers ska dö. vet inet om någon av de buildsen är värda -2 på skalan dock. Långt ifrån den starkaste bulden tror det är en av de svagaste buildsen (helt ok) som man kan spela med GK.
Blev vist lite svamligt på slutet hoppas folk fattar min diskussion med mig själv
daskad skrev:Du får ju också tänka på att vi GKs inte har några andra vapen (som inte sitter på fordon) som vi kan använda som anti-tank, så jag förstår inte varför du klagar
Jag är inne på samma spår och anser att Dark Lances på Ravagers inte bör ge minus eftersom det inte finns något annat anti-tank.
sant det fins inga andra antitankvapen i deras codex och trodde det var builds som skulle stoppas och tycker inte att man kan säga att meltaguns är en build till vanliga sm så varför ska det vara det för Gk? Det är tråkigt att GW gjorde alla andra vapenval så dåliga att man aldrig vill ta dem plus att det är 2 s7 skott med rending som ska ta alla bilar? man kan lätt få in fler autokanoner hoss igpluss meltaguns också vilket jag tycker är bättre antitank. Dock är det sjukt bra supressionfier som de kan slänga ut sig.
Det är inte som att man kan spela med truborns med tre blasters? de är ju mycket sämre än en darklance på ravager? tycker personligen att det är en mer mångsidig enhet i en venom också.
Vill bara också lägga en röst för att minus på Psyfledreads borde komma vid tre. De är väldigt bra och smått oumbärliga i en skytteorienterad lista, en sådan borde dessutom i princip alltid ha fordonsminus också, att bara ta två blir ett val istället för att man bara tänker "jaha" och tar alla tre (eller fler ).
Tänkte sammanfatta lite det som diskuteras hittills i alla fall det som jag tycker är bra:
Detta är det ursprungliga förslaget
1 Draigo + Landraider (any type) + paladins
1 Cotez + AP*4/1750 or more Warbands
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
and Monstrous creatures. Count each Land raider (any type) as two.
Skulle vilja att det såg ut mer såhär:
1 AP*3/1750 Psyfelmandreads (3 always gives 1)
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
and Monstrous creatures. Count each Land raider (any type) as two.
sen är frågan vart det sista ska ligga förslag som finns är: