Grey Knights

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Toastern skrev:Jag vill absolut inte klaga, jag är generellt skeptisk till komp (som ni också verkar vara) och gillar C&P (man ser vad listan går ut på! Trots att jag inte har modellerna för att lyckas CP:a med mina Chaos...) men om vi nu ska ha en mall / restriktioner så är det väl bra om de är rättvisande? Mechat Psycannon-spam ger väldigt starka GK-listor.
precis men med fordonsminuset så löser det sig automatiskt om man har max tre dreads då kan du max slänga in 2 dreads och fyra psybacks vilket jag tycker är en långt ifrån optad lista som inte borde ha minus alls imo. det som är riktigt tråkigt att möta är tre dreads med 6-9 psybacks att backa upp listan med en av de bästa buildsen till GK imho

Tycker fortfarande mitt förslag är bäst möjligt att purifiers kan koma med på listan men tycker att de är sådär. inte tillräckligt mångsidiga för sina poäng och lever inte tillräckligt bra. Men ett max på 15 låter ok då det är det som tjäns mest optat att ta med i listan 3X5xPurifiers 2xPsycannons psyback 190pts. dock kanske det borde ligga på tio på 1750 då jag bara tror att poängen räcker till två sådana enheter om man vill opta resten dock suger de om man inte har tillräckligt många bilar i listan. Purifiers dör ganska lätt och om man inte vill slänga dem i landraiders så måste man spamma bilar för att inte purifiers ska dö. vet inet om någon av de buildsen är värda -2 på skalan dock. Långt ifrån den starkaste bulden tror det är en av de svagaste buildsen (helt ok) som man kan spela med GK.

Blev vist lite svamligt på slutet hoppas folk fattar min diskussion med mig själv :D
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Yautja skrev:
daskad skrev:Du får ju också tänka på att vi GKs inte har några andra vapen (som inte sitter på fordon) som vi kan använda som anti-tank, så jag förstår inte varför du klagar
Jag är inne på samma spår och anser att Dark Lances på Ravagers inte bör ge minus eftersom det inte finns något annat anti-tank.
sant det fins inga andra antitankvapen i deras codex ;) och trodde det var builds som skulle stoppas och tycker inte att man kan säga att meltaguns är en build till vanliga sm så varför ska det vara det för Gk? Det är tråkigt att GW gjorde alla andra vapenval så dåliga att man aldrig vill ta dem plus att det är 2 s7 skott med rending som ska ta alla bilar? man kan lätt få in fler autokanoner hoss igpluss meltaguns också vilket jag tycker är bättre antitank. Dock är det sjukt bra supressionfier som de kan slänga ut sig.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Grey Knigths

Inlägg av Yautja »

Ja precis
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Yautja skrev:Ja precis
Det är inte som att man kan spela med truborns med tre blasters? de är ju mycket sämre än en darklance på ravager? tycker personligen att det är en mer mångsidig enhet i en venom också.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Grey Knigths

Inlägg av Yautja »

Nu börjar du förstå resonemanget.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Grey Knigths

Inlägg av cadelin »

sluta försöka argumentera med sarkasm sven och skriv vad du vill få fram istället.

Per Malmberg
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 nov 2009, 13:19

Re: Grey Knigths

Inlägg av Per Malmberg »

Vill bara också lägga en röst för att minus på Psyfledreads borde komma vid tre. De är väldigt bra och smått oumbärliga i en skytteorienterad lista, en sådan borde dessutom i princip alltid ha fordonsminus också, att bara ta två blir ett val istället för att man bara tänker "jaha" och tar alla tre (eller fler :shock: ).

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Tänkte sammanfatta lite det som diskuteras hittills i alla fall det som jag tycker är bra:

Detta är det ursprungliga förslaget
1 Draigo + Landraider (any type) + paladins
1 Cotez + AP*4/1750 or more Warbands
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
and Monstrous creatures. Count each Land raider (any type) as two.

Skulle vilja att det såg ut mer såhär:
1 AP*3/1750 Psyfelmandreads (3 always gives 1)
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
and Monstrous creatures. Count each Land raider (any type) as two.

sen är frågan vart det sista ska ligga förslag som finns är:

1 AP*15/1750 Purifiers
1 AP*3/1750 Nemesis Dreadknights whit personalteleporter (3 always gives 1)
1 AP*3/1750 Land Raiders (3 always gives 1)

Vad tycker folket?
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Grey Knigths

Inlägg av Nefrums »

Jag tycker det borde se ut sågär:

1 Grand strategy + personal teleporter
1 Purifiers
1 AP*3/1750 Psyfelmandreads
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knigths

Inlägg av speedfreek »

Håller med Jeppa.
Han är en grisost, så han har säkert rätt.

Dessutom är warbands inget att hänga i julgranen så länge man är vettig och tycker de är 2-6 med Torquemada.

Skriv svar