Grey Knights

Moderatorer: Pärssi, Lillen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Grey Knights

Inlägg av cadelin »

diskutera här

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Det ostigaste i en GK lista tycker jag är:

3* Psyfelmandreads på 1750
tror alla håller med om att de är bra. Tycker gränsen borde gå vid tre då två stycken är helt ok tycker jag. Skulle skada listan för mycket om man fick välja mellan att ta minus för att ta två psyfeldreads och bilar ska man ha minus två för mycket fordon och dreads borde gränsen ligga på tre.

många fordon
Många fordon är bra upp till folk att bestämma var gränsen ska gå. Själv hjar jag ganska sned bild på hur många så strunnatar i att säga en sifra (men skulle nog lägga gränsen på 9 eller 10 :D )

3* Nemesis dreadkninghts whit theleporter.
en av de agresivaste buildsen det eller tre landraiders. Med tre teleportande dreadknights i listan och en stark firesuport får man välja mellan att handskas med skyttet eller dreadknightsen och i de fall man skjuter ut motståndaren kan man ställa nightsen bakom bilarna och hoppa över och assaulta sjukt bra lista och borde ge minus. Sen vet jag inte om tre landraiders är ska vara istället. Går att göra en ganska arg lista med tre landraiders som står i bak och skjuter och sen bygga en 12" mishapp ring runt alla raiders. blir en väldigt stark lista med bra möjlighet till lategame contesting då landraiderserna borde klara sig nästan hela matchen förutom mot guards.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Grey Knigths

Inlägg av Toastern »

Skulle det vara rimligt med ett straff för det totala antalet Psycannons, kanske 7-8 st på 1750? Är ju hårda i sig och får indirekt med Purifiers i kompen också.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knigths

Inlägg av Tadaotoko »

Toastern skrev:Skulle det vara rimligt med ett straff för det totala antalet Psycannons, kanske 7-8 st på 1750? Är ju hårda i sig och får indirekt med Purifiers i kompen också.
Då borde alla armeer få minus för vapen som kan göra sönder bilar. psycanons är enda vapnet som kan skjuta sönder bilar och plockar man bort det så blir det en ganska tråkig matchup om motståndaren har för många av13+ fordon och för att inte tala om att möta en landraider.

Men man kan väll göra samma som med fordon ge minus för 7-8 meltaguns, plasmaguns, multimeltas, assaultcannons, lascannons, misillaunchers and assaultcannons in the army????????? det är typ lika rimligt tycker jag
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Grey Knigths

Inlägg av Toastern »

Jag vet inte vad som skulle vara en rimlig gräns för antal men tycker du inte att Psycannons är ett ovanligt bra skjutvapen, även jämfört med de du nämner, som dessutom passar GK:s 24"-spelstil perfekt? Den skjuter en massa skott, kan göra nytta även när man går och funkar mot alla mål*.

*Den stora svagheten för S7 Rending jämfört med andra vapentyper är väl spammad AV12 med tanke på att Rending då inte gör någon nytta.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Grey Knigths

Inlägg av daskad »

Du får ju också tänka på att vi GKs inte har några andra vapen (som inte sitter på fordon) som vi kan använda som anti-tank, så jag förstår inte varför du klagar
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Toastern
Inlägg: 124
Blev medlem: 07 aug 2010, 14:35

Re: Grey Knigths

Inlägg av Toastern »

Jag vill absolut inte klaga, jag är generellt skeptisk till komp (som ni också verkar vara) och gillar C&P (man ser vad listan går ut på! Trots att jag inte har modellerna för att lyckas CP:a med mina Chaos...) men om vi nu ska ha en mall / restriktioner så är det väl bra om de är rättvisande? Mechat Psycannon-spam ger väldigt starka GK-listor.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Grey Knigths

Inlägg av daskad »

Är själv vädligt emot komp jag med, då jag inte alltid ser att det är rättvist, och skulle hellre se ingen komp alls och alla gör hårda (inte superhårda) listor

det jag tycker man ska ge -/+ 1 hur man nu ser på det är

2 Psifle eller mer
15+ Purifiers
Vehicle Spam
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Grey Knigths

Inlägg av Halvar »

daskad skrev:Du får ju också tänka på att vi GKs inte har några andra vapen (som inte sitter på fordon) som vi kan använda som anti-tank, så jag förstår inte varför du klagar
så hive guards skall alltså inte få något minus eftersom det är nidsens enda anti-tank som inte har 18" range och kräver psychic tests? förlåt, man ska inte jämföra mellan codexar men jag tycker inte riktigt att argumentet håller om man itne är konsekvent med det.
Ja' än't bittä'!

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Grey Knigths

Inlägg av Yautja »

daskad skrev:Du får ju också tänka på att vi GKs inte har några andra vapen (som inte sitter på fordon) som vi kan använda som anti-tank, så jag förstår inte varför du klagar
Jag är inne på samma spår och anser att Dark Lances på Ravagers inte bör ge minus eftersom det inte finns något annat anti-tank.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar