Grey Knights

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Grey Knights

Inlägg av imp »

speedfreek skrev:och en WS10 I10 poisonattack var (eller fler om motståndaren är fler.)
Fast då har de ju bara S4.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av Anton »

För de fyra poäng en Purifier kostar mer än en vanlig GK får han +1A, bättre tillgång till specialvapen (läs psycannon), billigare vapenval och en psykförmåga som tokidiotmördar enheter med dåligt save. Förutom orker kan jag tänka mig att jeppaklumpar, wyches, demoner och småtyranider tycker att den är måttligt underhållande. Det enda som gör en vanlig GK bättre är att han är scoring. Med Crowe och Scorifiers ser jag ingen som helst anledning att ta Strike Squads.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Grey Knights

Inlägg av speedfreek »

Och eftersom de i övrigt är som "vanliga" GK så kan man lika gärna ta vanliga om man inte är ute efter gubbar som är overkligt extrabra för för lite poäng men istället för mycket komp.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Grey Knights

Inlägg av Gonka Koff »

Äh, jag vet inte riktigt. Visst, det är såklart trist för 30-manna boysenheten att bli chargad av purifiers. Men å andra sidan - skulle man istället fokusera på en 30-mannaboysenhet och kolla vilka som blir ledsna om man blir chargad av dom så är ju listan rätt lång ...

90% av alla enheter i spelet skiter väl i om de blir chargade av purifiers eller strike squads? - det går ju år helvette i allafall!

För en Tau, Eldar, SM, IG, Necron, DE osv osv osv - så är det alltid katastrof att bli chargad av en "närstridsenhet", - om de är purifiers, berzerkers, grey hunters eller boys kvittar - man dör ju ändå. Det gäller ju att undvika närstrid och skjuta på fienden istället. Purifiers är väl en av de enheter som det är lättast att "skjuta bort poäng ifrån" - om ni fattar vad jag menar.

Ponera att jag som SM-spelare möter orker, men har möjlighet att plocka bort boys från hans lista och istället ersätta dom med Purifiers, -jag skulle nog vilja byta bort allihop.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Grey Knights

Inlägg av Tadaotoko »

Bra sagt gonka!

En sak till lbk-mallen ska väl straffa de hårdaste buildsen och att ta bara en 5a tycker jag inte gör listan soppas mycket hårdare att det ska ge minus
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Grey Knights

Inlägg av egge »

Äh, jag vet inte riktigt. Visst, det är såklart trist för 30-manna boysenheten att bli chargad av purifiers. Men å andra sidan - skulle man istället fokusera på en 30-mannaboysenhet och kolla vilka som blir ledsna om man blir chargad av dom så är ju listan rätt lång ...
:lol: Klockrent!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

20 nakna boyz får man istället för en femma Purifiers. Och skjuter man bort 80% av boyzen är de måttligt hotfulla, medan en ensam Purifier fortfarande kan utplåna halva motståndarens armé om han får hjälp av lite kompisar för att binda ihop flera närstrider.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Grey Knights

Inlägg av imp »

Hur ska han klara av att vara i närstrid med hela motståndaren armé samtidigt?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Grey Knights

Inlägg av DHettNeck »

Det behöver han inte. Alla fiender i samma närstrid tar skada, inte bara just dom han är låst med. Så man kan binda ihop striden med någon annan enhet. Detta låter dock ytterst teoretiskt och kräver nog att motståndaren klantar till det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Grey Knights

Inlägg av imp »

DHettNeck skrev:Det behöver han inte. Alla fiender i samma närstrid tar skada, inte bara just dom han är låst med. Så man kan binda ihop striden med någon annan enhet. Detta låter dock ytterst teoretiskt och kräver nog att motståndaren klantar till det.
Jag vet att det gäller alla enheter han är i närstrid med, men frågan var ju snarare hur man ska få in minst en modell från alla enheter i den närstriden. Den ensamma purifiern kan ju bara hoppa på en enhet själv. En SM är ju inte så himla svår att döda heller
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar